Mulan
Well-known member
Ik vind dit heel frappant om te lezen want er is voor mij een hemelsbreed verschil tussen wat ik aangenaam vind om naar te kijken en wat ik aangeboden vind om mee te werken/babbelen/leven/...Daarnaast ben ik wel akkoord dat voor vrouwen de reflex dat je kan zijn wie je bent, eender hoe, meer aanvaard en doorgedrongen lijkt. Ik heb sterk de indruk dat die druk van dat ideaal op mannen er meer is vandaag dan op vrouwen. Als je geen sixpack, tattoos, baard en manbun of perfect afgemeten kapsel hebt ben je passé lijkt het wel. En ik heb van al die zaken enkel een baard.![]()
Ik vind @kay-gell bijvoorbeeld "een lekker ding" om naar te kijken. En ik durf dat hier ook gewoon posten omdat ik zijn persoonlijkheid (op BG althans) ook enorm kan appreciëren: humor, zelfrelativering, empathisch,...
Mocht ik hem een arrogante kwal vinden, zou ik zijn ego niet voederen door dat te posten. Dan zou ik vooral denken: schone kerel, jammer dat de binnenkant niet matcht.
En het aantal personen waarmee ik al gedatet heb die LIJKEN op hem: 0.
Als ik wil daten met iemand hoop ik dat hij qua uiterlijk voor mij persoonlijk minimaal een 6 heeft maar verwacht ik zeker dat hij qua persoonlijkheid een 8 heeft. Dus ergens klinkt het weer alsof jij druk legt op jezelf omwille van een beeld dat je zelf invult. Of een man nu kaal is of niet, een 6pack heeft of niet, een bmw heeft staan op de oprit of niet dat interesseert mij GEEN FLUIT!
Ik hecht wel waarde aan zijn persoonlijkheid. En voor de ene is dat een rustig type die empatische is en heel communicatief, voor de ander moet het dan weer een ambitieuze wereldreiziger zijn die onafhankelijkheid belangrijk vindt.