TNTim
Well-known member
https://www.dieetplaneet.nl/nieuwsgroep/blog/hoeveel_calorieen_heb_je_nodigMaar nooit geweten dat je meer moet eten/drinken als je groter bent. Ik eet evenveel als vele grotere mensen.
Aub, nu weet je dat ook.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
https://www.dieetplaneet.nl/nieuwsgroep/blog/hoeveel_calorieen_heb_je_nodigMaar nooit geweten dat je meer moet eten/drinken als je groter bent. Ik eet evenveel als vele grotere mensen.

dat zegt niks over groot vs klein, wel over gewicht. Ik heb altijd geleerd dat het vetpercentage van belang is (en dus eigenlijk de spiermassa). Wat bij een grote man vs een kleine man vaker verschillend is, maar evengoed bij zware vs lichte mannen. Altijd als de rest gelijk blijft en dat is wat niet noodzakelijk zo ishttps://www.dieetplaneet.nl/nieuwsgroep/blog/hoeveel_calorieen_heb_je_nodig
Aub, nu weet je dat ook.![]()

Ik stel voor dat je eerst eens een boek leest over positief discrimineren en wetgeving. opnieuw is de frequentie hier héél belangrijk.
Zie Mulan. De vraag komt echt niet enkel vanuit een stevige religieuze minderheid. De vraag komt vanuit een effectief probleem die vrouwen van alle afkomsten voldoende merken. nee, het is zoals vaak de combinatie van zaken. Het is niet omdat 1 keer per 2 maanden voor vrouwen ok is, dat dit dan ook voor mannen ok zou zijn. Tenzij je objectief kan laten vaststellen dat mannen dezelfde problemen hebben als vrouwen in zwembaden.
Niet dat ik de voedselkost echt een argument vind, omdat activiteit daar ook een grote rol speelt, maar al die waarden die @zwarten bijvoorbeeld aanhaalt voor het basaal metabolisme houden denk ik wel al rekening met een verschil in gemiddelde spiermassa tussen man en vrouw.dat zegt niks over groot vs klein, wel over gewicht. Ik heb altijd geleerd dat het vetpercentage van belang is (en dus eigenlijk de spiermassa). Wat bij een grote man vs een kleine man vaker verschillend is, maar evengoed bij zware vs lichte mannen. Altijd als de rest gelijk blijft en dat is wat niet noodzakelijk zo is![]()
Als er echt iemand knijpt dan roep je toch het hele zwembad bijeen? Spreek die erop aan, haal de badmeester erbij.Dat zou heel fijn zijn, mocht het allemaal makkelijk te bewijzen zijn. Ga je iedereen met een microfoon aan laten zwemmen om ongepaste opmerkingen te laten opnemen? Warmtecamera om aanrakingen te filmen? Ik ben nog in de kont geknepen tijdens het baantjes zwemmen. Vast "per ongeluk".
@JPV nooit gedacht dat ik dit aan jou zou moeten vragen, maar euhm... Ken je het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes wel goed? Zonder mannen kunnen vrouwen die kinderen ook niet vanuit het niets produceren.![]()
Ah we waren serieus bezig over het meer eten? Ik dacht echt dat het een grap was…Niet dat ik de voedselkost echt een argument vind, omdat activiteit daar ook een grote rol speelt, maar al die waarden die @zwarten bijvoorbeeld aanhaalt voor het basaal metabolisme houden denk ik wel al rekening met een verschil in gemiddelde spiermassa tussen man en vrouw.
Dus zoals gewoonlijk gaan uitersten hier niet aan voldoen, ik wil gokken dat een getrainde atletische vrouw een hoger basaal metabolisme heeft dan de meeste mannen die hier posten, maar gemiddeld hebben vrouwen nu eenmaal minder spiermassa/meer vetmassa dan mannen.

Ik zei dat ook meer als grap eigenlijk omdat @JPV de extra verzorgingskosten begon mee te rekenen.Niet dat ik de voedselkost echt een argument vind, omdat activiteit daar ook een grote rol speelt, maar al die waarden die @zwarten bijvoorbeeld aanhaalt voor het basaal metabolisme houden denk ik wel al rekening met een verschil in gemiddelde spiermassa tussen man en vrouw.

Zijn we dat onderhand niet geworden?Lijkt me echt non argument feitelijk. Als je zo ver al moet gaan in de fysiologie om alles gelijk te trekken zijn we echt de maatschappij van ‘constant verontwaardigden’ aan het worden

Euh... Neen. Ik heb niet gegild, niet geklaagd bij de badmeester, ik ben gewoon in een andere baan gaan zwemmen. Wat we als mens al lang geleerd hebben, is dat als het woord tegen woord is, de kans toch groot is dat er eens de schouders worden opgetrokken en klaar.Als er echt iemand knijpt dan roep je toch het hele zwembad bijeen? Spreek die erop aan, haal de badmeester erbij.
Laat onderwater camera’s installeren in opbouw langs de badwand. Er zijn toch wel mogelijkheden om echt ongepast gedrag te melden?
Zie @TNTimAh we waren serieus bezig over het meer eten? Ik dacht echt dat het een grap was…
Zeg ik ook hé, ik doe al jaren krachttraining dus mijn basaal metabolisme zal hoger liggen dan mijn dakwerker die nu op mijn dak aan het timmeren is, maar uiteindelijk zal die vandaag wel meer caloriëen verbranden dan ik.Maar aangezien we serieus zijn. De Total daily energy expidenture niet vergeten. Zal hoger zijn bij bouwvakker dan bij kantoorjob. Maar een kantoorjob zal dan weer lager zitten dan een verplegende job waar er patiënten moeten getild worden.
Vind je dat nu echt een mooi punt? Wat bewijst het dan?Ik vind die vermelding van voedsel versus loon eigenlijk wel degelijk ook een mooi punt wat je in de klassieke media nooit zal horen.
Ik vind "exact hetzelfde product kost meer wanneer het gericht is aan vrouwen" nu wel een pak minder ambigu dan "gemiddeld eten mannen meer dan vrouwen", vind jij dat dan vergelijkbaar?Je kan het lezen als een grap over constant verontwaardigd zijn, maar aan de andere kant van het verhaal passeert wel regelmatig een verhaal over de zogenaamde "pink tax", waarbij roze producten voor vrouwen duurder zijn dan blauwe voor mannen, of hoe vrouwenkappers meer aanrekenen dan mannenkappers voor een vergelijkbaar kapsel...
Koop dan het blauwe denk ik dan? Als mijn scheerzeep goedkoper zou zijn in een roze verpakking, zou ik mij echt niet schamen om gewoon die die te kopen. Of ga naar de mannenkapper.
Als er een gigantische rij zou staan bij het mannentoilet (nog nooit geweten) of dat is afgesloten (wat wel gebeurt) doet men dat toch gewoon?Vorige week personeelsdag: lange wachtrij bij de vrouwentoiletten, nauwelijks bij de mannen. Volstond dat één vrouw met wat zelfvertrouwen het mannentoilet binnenliep en géén haan die ernaar kraaide, omgekeerd betwijfel ik of je dat als man zou moeten doen...
Misschien eerst eens kijken waarom dat basisprincipe er is. Altijd gevaarlijk om nooit iets te willen leren/lezen over anderen hun opvattingen.Ik ga geen boek over koosjer koken kopen als ik niet geloof in religieuze spijswetten. Als het basisprincipe verkeerd zit, heb ik geen behoefte aan een verdere uitleg over de details, dan wijs ik gewoon op de overduidelijke hypocrisie versus andere toepassingen van discriminatie en problemen in zwembaden.
Als dat probleem zich in het zwembad stelt (méér dan marginaal) en de vraag naar zo'n zwembaduurtje voldoende groot is, zie ik niet in waarom dat niet zou gebeuren.KoC zei:Ja, er zal meer sprake zijn van seksueel ongepast gedrag door mannen jegens vrouwen, maar is het idee achter dat we discriminatie niet oké vinden net niet dat we mensen beoordelen als individu en niet als deel van hun (sub)groep? Ik heb nog nooit een vrouw ongevraagd in de kont geknepen. Maar anderzijds: ik durf wél gerust stellen dat het aantal mannen dat ooit ongewenst in hun kont geknepen is door een vrouw ook niet nul is, dus... aan een verminderde frequentie mannenzwemmen dan maar?
Wees eens eerlijk: je zegt iets waar ik absoluut niet eens mee ben, zou dit dus niet kunnen betekenen dat je beter wél eerst eens zo'n boek over positieve discriminatie moet lezen? Positieve discriminatie kan zowel bij mannen als vrouwen nuttig zijn, als de andere manieren om een oplossing te creëren niet haalbaar zijn en het negatieve effect voor de andere groep ver onder het positieve effect voor de eerste blijft.KoC zei:Wees gewoon eerlijk: dit komt er puur op neer dat jij mannendiscriminatie dus oké vindt, en vrouwendiscriminatie niet. Je hebt recht op die mening natuurlijk, maar je moet niet pretenderen dat die meer objectief onderbouwd is.
In de Kinepolis bij de laatste Star Wars film was het in de pauze van dat. Of 't was Dune, ik weet het niet meer.Als er een gigantische rij zou staan bij het mannentoilet (nog nooit geweten) of dat is afgesloten (wat wel gebeurt) doet men dat toch gewoon?

Vind je dat nu echt een mooi punt? Wat bewijst het dan?
De gemiddelde vrouw zal wat minder eten dan de gemiddelde man. Lijkt me dat het finale effect daarvan toch echt wel verdwenen is nadat je daar prijsverschillen tussen verschillende voedingsmiddelen en winkels, en verschillen in fysieke activiteit uithaalt hoor.
Ik vind "exact hetzelfde product kost meer wanneer het gericht is aan vrouwen" nu wel een pak minder ambigu dan "gemiddeld eten mannen meer dan vrouwen", vind jij dat dan vergelijkbaar?
Als er een gigantische rij zou staan bij het mannentoilet (nog nooit geweten) of dat is afgesloten (wat wel gebeurt) doet men dat toch gewoon?
Ik snap eigenlijk niet echt wat je met deze post nu wil zeggen.
Misschien eerst eens kijken waarom dat basisprincipe er is. Altijd gevaarlijk om nooit iets te willen leren/lezen over anderen hun opvattingen.
Als dat probleem zich in het zwembad stelt (méér dan marginaal) en de vraag naar zo'n zwembaduurtje voldoende groot is, zie ik niet in waarom dat niet zou gebeuren.
Wees eens eerlijk: je zegt iets waar ik absoluut niet eens mee ben, zou dit dus niet kunnen betekenen dat je beter wél eerst eens zo'n boek over positieve discriminatie moet lezen? Positieve discriminatie kan zowel bij mannen als vrouwen nuttig zijn, als de andere manieren om een oplossing te creëren niet haalbaar zijn en het negatieve effect voor de andere groep ver onder het positieve effect voor de eerste blijft.
Maar dat is mijn punt, als jouw zus nu wél actief zou zijn, en jouw schoonbroer zijn leven in de zetel zou leiden/lijden zou dat verschil al gigantisch gereduceerd zijn. Neem nu twee mensen dichter bij elkaar in lichaamslengte en het gaat misschien al de andere kant uit.Dat er wél af en toe wél aandacht is voor redenen waarom het leven als vrouw duurder is, genre artikels over maandverband, maar niet waarom het leven als man ook gemiddeld duurder kan zijn. Je kan zo'n zaken niet allemaal in rekening gaan brengen.
Dat ligt eraan, mijn zus is 1m58, mijn schoonbroer 1m90. De eerste sport overigens ook nog eens praktisch nooit, de tweede regelmatig. Die verschillen haal je daar echt niet uit tenzij je voor de eerste kwaliteitsvoeding gaat kopen, en rommel voor die tweede, maar die koken uiteindelijk ook samen één potje hé.
Neen, niet perfect vergelijkbaar neen. Wel krijgt het ene regelmatig aandacht (niet onterecht) en het andere quasi nooit.
Dit klinkt voor mij toch vooral als verontwaardiging over ingebeelde scenario's hoor.Dat ik me enige consternatie kan inbeelden wanneer men dat gewoon zou doen maar met de geslachten omgekeerd.
Ik heb het weliswaar nog nooit meegemaakt, maar kan me toch niet inbeelden dat dit geen scheve blikken zou opleveren. Aangezien het uitsluiten van mannen uit een openbaar zwembad hier verdedigd wordt, een toilet is nog een stukje intiemer.
Ik snap je punt niet. Gaan we op dit niveau een ongelijkheid tussen mannen en vrouwen aantonen? De ene persoon heeft meer voeding nodig de andere betaalt meer bij de kapper omwille van de tijd/producten/behandeling (toch niet op basis van geslacht). Vrouwen betalen doorgaans meer bij de kapper omdat ze gemiddeld genomen langer haar hebben, meer producten (kleuringen enz...) afnemen. Die prijs is toch niet bepaald op basis van het geslacht.Ik vind die vermelding van voedsel versus loon eigenlijk wel degelijk ook een mooi punt wat je in de klassieke media nooit zal horen.
Je kan het lezen als een grap over constant verontwaardigd zijn, maar aan de andere kant van het verhaal passeert wel regelmatig een verhaal over de zogenaamde "pink tax", waarbij roze producten voor vrouwen duurder zijn dan blauwe voor mannen, of hoe vrouwenkappers meer aanrekenen dan mannenkappers voor een vergelijkbaar kapsel...
Koop dan het blauwe denk ik dan? Als mijn scheerzeep goedkoper zou zijn in een roze verpakking, zou ik mij echt niet schamen om gewoon die die te kopen. Of ga naar de mannenkapper.
Vorige week personeelsdag: lange wachtrij bij de vrouwentoiletten, nauwelijks bij de mannen. Volstond dat één vrouw met wat zelfvertrouwen het mannentoilet binnenliep en géén haan die ernaar kraaide, omgekeerd betwijfel ik of je dat als man zou moeten doen...
Qua maandelijkse uitgaven en persoonlijk "onderhoud" voeding/hygiëne, denk ik dat vrouwen het voornaamste punt hebben wanneer het aankomt op maandverband: het is schandalig dat dat ooit belast geweest is als een luxeproduct, en voor vrouwen in kansarmoede en jonge meisjes/studentes op scholen zou dat gewoon gratis beschikbaar moeten zijn. Volwassen vrouwen moeten dat inderdaad maar betalen van hun eigen inkomsten, net zoals mannen moeten betalen voor het feit dat ze gemiddeld meer kcal nodig hebben. Je kan niet alles gaan afwegen op een weegschaaltje. Mannenkleding lijkt mij gemiddeld bijvoorbeeld ook duurder dan de (goedkope fast fashion) wat vrouwen kopen, maar die kopen daar dan weer meer van?

Ik snap het niet zo, geloof ik... voor de sport, zeg je. Welke sport? Schatting van cijfers waarbij maar met de helft rekening wordt gehouden om wat precies aan te tonen? Dat daar een beetje een verschil op zit? Oké, dat kan, ik zou het niet weten. En al zeker niet definitief op basis van zo losse cijfers. Maar wat zegt het eigenlijk? Niks, toch?Jamaarja, over maandverband wordt dan idd wel ophef gemaakt.
Kost 0,75€ voor een pak van 20 in Aldi, stel nog dat je 2 pakjes moet kopen per maand.
0,75€ x 2 x 12 = 18€ / jaar.
Voor de sport:
Gemiddeld geeft een gezin 15,9% van het huishoudbudget uit aan eten/drinken en een gemiddeld huishoudbudget is 36.447€.
(zie https://statbel.fgov.be/nl/themas/huishoudens/huishoudbudget)
Een gezin bestaat in Vlaanderen gemiddeld uit 2,29 personen.
(zie https://www.vlaanderen.be/statistiek-vlaanderen/bevolking/huishoudtypes)
15,9% van 36.447 gedeeld door 2,29 is de kost per persoon voor eten/jaar -> 2.530,60€
15% daarvan = 379,59€/jaar
-> mannen zouden 31,63€ netto meer moeten verdienen per maand om deze discriminatie op basis van gender gelijk te trekken.
Dit zijn dan nog cijfers van 2020, daar zit tegenwoordig al heel wat inflatie op!
En een grove onderschatting, want bij die personen zijn ook heel wat kinderen mee gerekend die bijlange zoveel niet eten.![]()
Inderdaad. Lijkt me allemaal wat overdreven.Vrouwen maken er minder "miserie" van dat mannen hun toiletruimte binnen komen dan sommigen denken hoor.
Vaak is er bvb enkel op het vrouwentoilet een verzorgtafel (discriminatie naar mannen gericht toe!), denk je nu echt dat we die mannen dan doodbliksemen? Meer dan ons handen wassen en ons haar wat bijwerken doen we niet buiten ons kotteke hoor. En ik ken geen enkele vrouw die nog nooit een unisex toilet heeft gebruikt (zonder hysterisch te worden).
).