Mario Kart World

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
marioworldkart.png

release: 5 juni 2025
genre: racing
dev: Nintendo

Mario Kart gaat open-world!

In Mario Kart World, you can go off the racetrack and drive virtually everywhere. Race seamlessly across connected roads and racetracks that deliver Mario Kart racing like never before. Participate in the new Knockout Tour mode, where you’ll barrel through back-to-back courses with no pit stops along the way. And in Free Roam mode, it’s possible to go off the racetrack and drive in any direction you wish, explore areas that pique your interest and take some photos at scenic spots with a group of friends.

Free roaming in de wereld rijden is echt wel een insta-buy voor mij.
Echt? Zo maf. Ziet er weer goed uit zoals altijd, maar die freeroam zever is voor mij in nog geen enkel racegame een meerwaarde geweest. Lijkt ook een beetje goedkoop..

Echt? Zo maf. Ziet er weer goed uit zoals altijd, maar die freeroam zever is voor mij in nog geen enkel racegame een meerwaarde geweest. Lijkt ook een beetje goedkoop..
Voor mezelf geeft dit ook niet veel meerwaarde, maar ik denk wel dat mijn zoontje dit wel leuk gaat vinden.

Als ik het doosje opzoek op diverse webshops lijkt me dat de volledige game te zijn. Het kan natuurlijk altijd een placeholder image zijn. Maar als ik bv bravely default zoek, staat er wel game-key op het doosje.

Er zullen inderdaad Switch 2-games worden verkocht waar de cart zo goed als leeg is en een download nodig is.
Jammer voor de houdbaarheid van fysieke games.

Moet er misschien nog wat in komen want laatste MK was van op wii maar vind het niet echt geweldig voorlopig. Open world deel lijkt leuk om te verkennen maar echt lang boeiend zal dat niet doen denk ik. Karts of auto's zijn in games ook niet zo praktisch om te verkennen (ik zou liever uit de kart stappen :biglaugh: ) Een klein beetje verhaal of missie zou toch ook leuk geweest zijn.
En is ergens progressie te zien welke collectibles per gebied je al hebt? Bijvoorbeeld hoeveel p-coins en P-switches je al gedaan hebt. Enkel die grond? lijken in overzicht te staan. Enkele daarvan lijken wel een uitdaging te worden, maar je behoud blijkbaar wel steeds u boosts/item als je die start.
In races zelf verschiet ik er wel van hoeveel je vertraagd off-road. Zal pittig worden om de moeilijkste te winnen.

Met wie racen jullie meest en in welke cart/bike?

Vroeg mij dat gisteren ook af of daar überhaupt verschil op zit? Merk het toch niet echt.
Heb wel een aantal generaties MK overgeslagen - maar ik herinner mij bij Mario Kart 64 wel dat zo'n Bowser of Donkey het meer moesten hebben van hun gewicht (botsen was in hun voordeel) en top speed, terwijl zo'n Toad of Peach het meer had van agility en acceleration. Dat lijkt nu geen ding meer te zijn?

Je kan toch gewoon naar de stats kijken? In MK8 waren daar wel degelijk grote verschillen in.

Terug
Bovenaan