Marvel Champions

Serieus afgezien met Klaw. De eerste play had ik al verloren na 35 minuten, maar nu besef ik mij dat ik dat verkeerd gespeeld heb (maja, Iron Man was al dood, dus denk dat het niet veel zou veranderd hebben 😂). Heb daar gewoon wat pech gehad: eerste beurt direct Masters of Evil side scheme getrokken 🙈.
2de play direct een stuk beter, maar wel meer dan een anderhalf uur op gezwoegd (zal ook wel door de 2-handed komen). Maar wel genoten van iedere minuut! Toch niet volledig overtuigd van She-Hulk. Zal vermoedelijk uitgewisseld worden voor Black Panther.

Ultron is echt busywork als uw deck ni tuned is om met die drones om te gaan. Ik vind dat niet zo'n toffe villain tbh.
Denk dat Ultron echt een van de eerste villains is die u zo brutaal afstraft voor een suboptimale deck te gebruiken. Als je daar geen manieren hebt om met die drones om te gaan, wordt het echt een pak moeilijker. Maar goed, da's ook de charme van het spel natuurlijk: veel op uw muil krijgen en dan de juiste deck vinden om met die problemen om te gaan.

Denk dat Ultron echt een van de eerste villains is die u zo brutaal afstraft voor een suboptimale deck te gebruiken. Als je daar geen manieren hebt om met die drones om te gaan, wordt het echt een pak moeilijker. Maar goed, da's ook de charme van het spel natuurlijk: veel op uw muil krijgen en dan de juiste deck vinden om met die problemen om te gaan.
Goh suboptimaal... Het lukt wel met verschillende builds, maar waar het een uur+ struggle is soms met de gemiddelde hero, wordt het bijna triviaal met een Black Panther, Ant Man of Gamorra die constant voor 1 dmg kunnen pingen. Bij die laatste moet ge zelfs bijna ni nadenken over uw aspect keuzes

Straks eens de achterstallige expansions gaan ophalen ... Vision, Ironheart, Nova, Sp//DR (??), Spider-Ham en die Spiderverse doos.

In de laatste 5 dagen al 13 plays, wat in de buurt komt van mijn Arkham Horror LCG plays (terwijl ik die al meer dan een jaar heb en zelfs met een expansion bij 🙈). Maar het grote voordeel is hier toch wel dat de setup en teardown niet lang duurt (looking at you AH). Ok, er is dan misschien geen narrative experience, maar dat is niet altijd nodig.
Ik denk dus dat er binnenkort wel eens wat packs of expansions zullen bijkomen…
momenteel is het dus niet de bedoeling om expansions of extra’s te kopen
Allez, het heeft lang geduurd 😂.

Goh suboptimaal... Het lukt wel met verschillende builds, maar waar het een uur+ struggle is soms met de gemiddelde hero, wordt het bijna triviaal met een Black Panther, Ant Man of Gamorra die constant voor 1 dmg kunnen pingen. Bij die laatste moet ge zelfs bijna ni nadenken over uw aspect keuzes
Capt. America (Protection) en Ultron is echt een eitje :). Ge pingt ze los kapot en anders doet ge wel ne retaliate :p.
Allez, het heeft lang geduurd 😂.
Told you :p

Ligt het aan mij of begint er nu toch wat stevige power creep in te komen bij de heroes? Als ik sommige van die kaarten van Miles en Ghost-Spider bekijk, jawadde ...

Hoe kijk ik best naar extra content? Voornamelijk welke heroes en villains er mij interesseren?
En zijn de expansions goeie value for money? Ik ga ervan uit van wel?

Hoe kijk ik best naar extra content? Voornamelijk welke heroes en villains er mij interesseren?
En zijn de expansions goeie value for money? Ik ga ervan uit van wel?
Er zijn 3 opties:
1) Ge kijkt echt gewoon naar die heroes/villains/big boxes die u interesseren
2) Ge doet gelijk de meeste en ge koopt gewoon alles
3) Niets kopen...

1 en 2 zijn hoogstwaarschijnlijk hetzelfde :p

Of ge landt ergens in het midden?

Cycle 3 en 4 hero packs heb ik aan me voorbij laten gaan, MTS ook. Een aantal packs heb ik gekocht, niet omwille van de Hero maar eerder voor de basics die vele andere decks beter maken. Beste vb hiervan is Wasp met de fantastische basic staples.

Kijk eens de Buying Guide op Hall og Heros na:

Welke sleeves gebruiken jullie?
Ik gebruik voor de heroes 'Mayday Standard Premium(125% thicker) (63.5X88mm)' en voor alles wat met villains te maken heeft 'Mayday Standard (63.5X88mm)'
Qua prijs/kwaliteit ben ik daar wel content van, toch weer een extra kost :D
Kan ferm oplopen als ge zo eens kijkt naar die Gamegenics of Dragonshields.

Al iemand Spider-Ham geprobeerd? Pack ligt thuis maar nog geen tijd gehad. SP//dr was helaas nog niet binnen, lijkt wel heel uniek te spelen, zeer benieuwd naar!

Gisteren na 6 keer eindelijk door Sinister Six in de Sinister Motives-campaign geraakt. Op het einde altijd wel genekt geweest door de main scheme (+ pech gehad met Advance: the villain schemes) en ik speel dan nog een Justic-deck 😅 . Wel geëindigd met 4 villains, dus wordt een leuk encounter-deck!

Welke sleeves gebruiken jullie voor de kaarten? Ik lees op BoardGameGeek dat vooral Dragon Shield wordt aangeraden maar dat wordt een duur grapje om daarmee alles te sleeven 😂

Terug
Bovenaan