master in de bio-ingenieurswetenschappen: vub of kul?

blue

New member
Ik begin binnenkort mijn masteropleiding bio-ingenieurswetenschappen, mijn interesse ligt bij cel&gen. Ik heb zover aan de VUB gestudeerd maar twijfel nu of het beter zou zijn om deze studie aan de kul te volgen. Welke unief zouden jullie aanraden (over het algemeen, maar ook vooral als bio-ir)?

Ik ga totaal niets zeggen over de reputatie van de universiteiten naar werkgevers of de moeilijkheidsgraad.
Maar ik hoop ten zeerste dat je voor de KUL hebt gekozen.

VUB is gewoon achterlijk op vlak van administratie, programma's voor inschrijven vakken en inschrijven mondelinge verdedigingen, ...
Elk jaar daalt het niveau drastisch. Personeel daar is gewoon onbekwaam en zeggen vaak tegenstrijdige zaken.

Mijn ervaring is dat de administratie op de meeste universiteiten wel spaak loopt. Aan de VUB ben je dan 1 student van de 40-50 i.p.v. 200 ofzo. En de beste remedie is gewoon het modeltraject volgen natuurlijk.

Mijn ervaring is dat de administratie op de meeste universiteiten wel spaak loopt. Aan de VUB ben je dan 1 student van de 40-50 i.p.v. 200 ofzo. En de beste remedie is gewoon het modeltraject volgen natuurlijk.
KUL vs VUB is een wereld van verschil.

Bijvoorbeeld, inschrijving mondelinge examens.
Aan de VUB loopt het programma op letterlijk 15 seconden vast.
Gevolg: overlappende inschrijvingen, onvolledige of foutieve lijsten, geen bestigingsmail (enige wat telt uiteraard), ....

Uiteraard, alle studenten loggen tegelijkertijd in en willen hun datum vastprikken.
Maar dit geldt ook voor de KUL / UA / UGent / ...
Bij de KUL daarentegen echt nooit problemen gehad. Anderzijds zijn zij ook zo snugger om vaak zelf studenten gewoon toe te wijzen en geen free for all toe te laten.

Registratie van vakken - bij de VUB gebruiken ze Selfservice. Programma loopt om de haverklap vast.
Inschrijven in vakken werkt gewoon soms niet omwille van achterliggende prerequisites.
Ook al voldoe je aan de voorwaarden, weigert het systeem mee te werken.

(Hard) studeren moet je overal doen - maar ik blijf het zeggen: Doe u zelf een plezier en kies eender welke andere universiteit dan VUB - puur voor uw gemoedsrust

Terug
Bovenaan