Met baby's of kinderen op vliegreis of op restaurant

Horse

Well-known member
Edit mod: deze posts werden afgesplitst uit de ergernissenthread. De openingspost is daardoor geen ideale aanzet. We vragen leden dan ook de verdere posts te lezen alvorens te reageren zodat we niet op dezelfde punten blijven terugkomen.

Wenende kinderen tijdens een nachtvlucht. Wat een idee om jouw 1 jarige zoon mee te nemen op een lange vlucht. Egoïsme ten top.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wenende kinderen tijdens een nachtvlucht. Wat een idee om jouw 1 jarige zoon mee te nemen op een lange vlucht. Egoïsme ten top.
Soms kies je het tijdstip van de vlucht niet, en soms worden nachtvluchten gekozen omdat kinderen dan ook zouden slapen.

En als je familie hebt elders willen die een kind ook eens zien voor het 5 jaar is, iedereen heeft een ticket betaald.

Laatst bewerkt:
20 jaar geleden had dit nog enige validiteit. Maar in tijden van ANC koptelefoons geef zoiets toch al lang geen last meer?

ik vind het anders egoïsme ten top dat je zou verwachten dat ouders met 1 jarige kinderen niet zouden mogen het vliegtuig nemen, omdat het jou stoort als ze even wenen.

Aan jouw ‘even wenen’ lees ik dat je het niet snapt, het was effectief een huilbaby. We zijn er allemaal knettergek van geworden (vlucht 10u)

Aan jouw ‘even wenen’ lees ik dat je het niet snapt, het was effectief een huilbaby. We zijn er allemaal knettergek van geworden (vlucht 10u)
Een huilbaby is inderdaad geen pretje niet voor de ouders, niet voor het kind zelf en ook niet voor de medepassagiers.

Je kan als buitenstaander misschien wel compassie tonen voor de ouders en het kindje. Zelfs vragen of je met iets kunt helpen.

20 jaar geleden had dit nog enige validiteit. Maar in tijden van ANC koptelefoons geef zoiets toch al lang geen last meer?
Voor wenende baby's is 1 ANC headphone niet voldoende want hoge frequenties worden moeilijker gefilterd.

Nooit lange vluchten doen zonder wax oordoppen gecombineerd met Sony WH-1000XM5.
Je kan zelfs ANC in-ears met daarop ANC headphone doen 🙂

Dat het egoïsme zou zijn kan je niet weten want voor hetzelfde geld zijn dat mixed families of expat die niet anders kunnen.

Ooit op een nachtvlucht gezeten met bestemming Cancun & Cuba. We hadden bijbetaald voor economy plus, om hopelijk wat beter te kunnen slapen.
Achter ons een huilbaby die het dan ook nog nodig vond om elke paar minuten tegen mijn stoel te sjotten. Vermoeiendste nachtvlucht van mijn leven. :sop:

Wij zijn ondertussen zelf ook ouders geworden en vragen ons echt af wat voor een hersenkronkel je moet hebben om zulke kleine baby mee te nemen op wat allicht een vakantie was? Dat is voor uzelf alles behalve ontspannend en voor uw medereizigers ook niet. Het is thuis al moeilijk genoeg om op uw kind te passen.

Laatst bewerkt:
Ooit op een nachtvlucht gezeten met bestemming Cancun & Cuba. We hadden bijbetaald voor economy plus, om hopelijk wat beter te kunnen slapen.
Achter ons een huilbaby die het dan ook nog nodig vond om elke paar minuten tegen mijn stoel te sjotten. Vermoeiendste nachtvlucht van mijn leven. :sop:

Wij zijn ondertussen zelf ook ouders geworden en vragen ons echt af wat voor een hersenkronkel je moet hebben om zulke kleine baby mee te nemen op wat allicht een vakantie was? Dat is voor uzelf alles behalve ontspannend en voor uw medereizigers ook niet. Het is thuis al moeilijk genoeg om op uw kind te passen.
Een baby die huilt op een vlucht is niet meteen een huilbaby. Verder is die hersenkronkel nogal vaak "dit is de enige manier om familie te zien".

Een baby die huilt op een vlucht is niet meteen een huilbaby. Verder is die hersenkronkel nogal vaak "dit is de enige manier om familie te zien".
Wij zijn 10 jaar geleden met onze oudste die toen 14 maanden was naar Australië gevlogen om mijn schoonbroer te zien.

Heenvluchten geen enkel probleem, op de terugweg een helse "nachtvlucht" (voor zover dat betekenis heeft als je door tijdszones reist) van 7 uur gehad. De ergernis van medepassagiers maakt de situatie er echt niet beter op, de behulpzame vrouw die ons kind even heeft overgenomen nadat hij mij een harde kopstoot had gegeven echter wél.

Wij zijn 10 jaar geleden met onze oudste die toen 14 maanden was naar Australië gevlogen om mijn schoonbroer te zien.

Heenvluchten geen enkel probleem, op de terugweg een helse "nachtvlucht" (voor zover dat betekenis heeft als je door tijdszones reist) van 7 uur gehad. De ergernis van medepassagiers maakt de situatie er echt niet beter op, de behulpzame vrouw die hem toen eventjes heeft overgenomen nadat hij mij een harde kopstoot had gegeven echter wél.
Hier heen en terug naar Mexico toen de dochter bijna 1 jaar was en dan nog eens bijna 3. Ook niets aan te voorspellen, of beter, consistent het omgekeerde van de verwachtingen. Twee keer een helse heenvlucht en goede terugvlucht gehad.

Als je daar met een rood, schreeuwend kind zit merk je ook wel snel wie begrip toont en wie niet. Die eerste groep zijn zowat allemaal ouders, en vaak ook gemengde koppels.

Een baby die huilt op een vlucht is niet meteen een huilbaby. Verder is die hersenkronkel nogal vaak "dit is de enige manier om familie
Die baby heeft er niks aan om mee te gaan, herkent toch niemand.

En “ja maar de familie wil die baby zien”

Oplossingen:

1) teams call

2) ipv zelf naar daar te gaan en zelf geld uit te geven aan tickets: koop tickets voor familie en laat ze overkomen.

Oplossingen:

1) teams call

2) ipv zelf naar daar te gaan en zelf geld uit te geven aan tickets: koop tickets voor familie en laat ze overkomen.
Een teams call in plaats van dagen- of wekenlang effectief met elkaar om te gaan. Uhu.

Als wij daar gaan zien we 25 man aan dichte familie, en dan spreken we nog niet over tantes, nonkels, neven, nichten, vrienden, ...
Ik zal een vliegtuig charteren zodat wat zuurpruimen geen moeite moeten doen om comfortabel te slapen in economy ja.

ik kan begrijpen dat een huilbaby een ergernis is, maar om dan te zeggen dat mensen met een baby niet zouden mogen vliegen omdat het uw gemak verstoort? Ik zou toch eens herbekijken wie de egoïst is op dat moment.

Oplossingen:

1) teams call

Ja, of:
*wat verdraagzaamheid tonen
*door de frustratie heen bijten
*NC headphones opzetten en een sleep playlist opzetten

Ik snap dat zo'n situatie vervelend is (zelf ook al ondervonden), maar een kind doet dat normaal gezien ook niet om alle passagiers te kloten.

Ver-draag-zaam-heid

Terug
Bovenaan