Metroid Prime 4: Beyond

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
metroid4.png

release: 4 december 2025
genre: shooter
dev: Retro Studios

Bijna 20 jaar na de vorige.

The galaxy’s greatest bounty hunter is back!

Metroid Prime 4: Beyond begins with an attack on the Galactic Federation UTO Research Center by Samus’ sworn archrival Sylux. Samus answers the distress call and soon becomes entangled in an unexpected disaster. Awakening on the unknown planet of Viewros, she must fight to survive and escape.

Viewros is home to ferocious beasts, and diverse locales—including lush jungles, a factory beset with storms, a research lab frozen in ice and a facility nestled in a volcano—each connected by a central desert called Sol Valley. Employ tools like the Scan Visor and Samus’ core abilities—like the Power Beam, Missiles, form-altering Morph Ball and more—to gather information, fight, access new areas and find a way forward. Samus will also receive mysterious Psychic Abilities that enable her to manipulate energy, activate machinery, and more.

Laatst bewerkt:
Niet te geloven. Het bestaat weldegelijk.

Zou wel leuk zijn moesten we Echoes remake nog krijgen voor deze launched.

Al vaak bekeken 😅
qua gameplay pist metroid op gears en loopt er wel rondjes rond. who cares about graphics.

metroid prime is is een game die je zonder twijfel god status mag geven en kandidaat is voor beste game ooit. De sequels zijn wel allemaal net iets minder dan het origineel maar zijn nog altijd allemaal games die je boven die generieke gears of wars troep kan plaatsen.

qua gameplay pist metroid op gears en loopt er wel rondjes rond. who cares about graphics.

metroid prime is is een game die je zonder twijfel god status mag geven en kandidaat is voor beste game ooit. De sequels zijn wel allemaal net iets minder dan het origineel maar zijn nog altijd allemaal games die je boven die generieke gears of wars troep kan plaatsen.
Ik weet nu wel niet of dat je gears troep kunt noemen.
De laatste twee games waren idd wel minder. Maar de eerste trilogie behoort toch wel tot de top vd shooters.
Ik zeg niet dat metroid slecht is hé. Gewoon dat , als dit switch 2 beelden zouden zijn (wat ik betwijfel), het toch niet beter eruit ziet als switch 1

als dit switch 2 beelden zouden zijn (wat ik betwijfel), het toch niet beter eruit ziet als switch 1
Het ding is wel dat ze hier nu ook niks te zot kunnen tonen ook al zou dat mogelijk zijn met de Switch 2. Momenteel is er nog geen officiële nieuwe console getoond en wat deze kan dus kunnen ze dat ook niet tonen bij die nieuwe games. Dit ook om de simpele reden dat als je nu een super zot spel zou tonen, mensen dit ook gaan verwachten op de huidige Switch en dan krijg je een heel "false advertising" gedoe. Als de game ook effectief nog uit komt op de huidige Switch zal het grafisch misschien allemaal nog niet zo zot veel beter zijn inderdaad, maar dat wil daarom niet zeggen dat de nieuwe niet meer gaat aan kunnen. Weliswaar zal de Switch 2 versie er wel net iets meer clean uit zien en draaien aan een hogere FPS, maar meer verwacht ik er dan ook niet van als het cross console is. En dat is ook niet zo heel raar dat het wrs cross console zal zijn want niet iedereen zal day one een Switch 2 hebben en je wil je sales hier dus ook niet door beperken.

Dus ja ik denk wel degelijk dat de kans groot is dat deze game met de Switch 2 zal komen, maar ook naar current Switch en dat we daarom deze beelden zien die misschien niet de verwachtingen van een Switch 2 wekken, dit om redenen hierboven aangehaald.

qua gameplay pist metroid op gears
Ehh.. Prime is nice. Real nice. Maar op het einde van de rit nog steeds "maar" een succesvolle conversie van de Metroid formule in 3D. God status? Beste game ooit? Yeah nog niet eens in de buurt.

Verdient waarschijnlijk zelfs geen plek in de top 100 meest invloedrijke games ooit.
In groot contrast met Mario en Zelda hun conversie naar 3D(wat 2 blueprints zijn geweest voor third person games die nog steeds gebruikt worden)was de first person wereld al wel heel wat rijkere en meer uitgebreide games gewend.
Elder Scrolls, Deus Ex tot Myst, mf'n Half Life en wat nog allemaal.

Nu Super Metroid en de invloed daarvan? Daar kunnen we al eens over praten.

Gears is overigens een retecoole co op shooter met puur qua actie, uitzonderlijke gameplay. Maar euhm appele/peren.
Was toch vrij duidelijk dat het op de Switch komt?
Men is hoopvol dat het weer een BotW verhaal word. Met gelijktijdige launch voor de Switch om hopelijk wat rijkere productie aandacht te geven.

Ehh.. Prime is nice. Real nice. Maar op het einde van de rit nog steeds "maar" een succesvolle conversie van de Metroid formule in 3D. God status? Beste game ooit? Yeah nog niet eens in de buurt.

Verdient waarschijnlijk zelfs geen plek in de top 100 meest invloedrijke games ooit.
In groot contrast met Mario en Zelda hun conversie naar 3D(wat 2 blueprints zijn geweest voor third person games die nog steeds gebruikt worden)was de first person wereld al wel heel wat rijkere en meer uitgebreide games gewend.
Elder Scrolls, Deus Ex tot Myst, mf'n Half Life en wat nog allemaal.

Nu Super Metroid en de invloed daarvan? Daar kunnen we al eens over praten.

Gears is overigens een retecoole co op shooter met puur qua actie, uitzonderlijke gameplay. Maar euhm appele/peren.

Men is hoopvol dat het weer een BotW verhaal word. Met gelijktijdige launch voor de Switch om hopelijk wat rijkere productie aandacht te geven.
lol

het is maar de 2de hoogst gerankte fps ooit terwijl het niet eens een volwaardige shooter is. qua world building en level design kwam geen enkel fps/ adventure game zelf maar in de buurt. dit was pré half life 2 he vriend.

zowel super metroid als metroid prime horen thuis in de lijst van top 10 beste games ooit. Gears komt zelf nog niet in mijn top 100. ik heb ze allemaal gespeeld en compleet vergeetbare games. Dat is gewoon de zoveelste linaire corridor shooter. Pas op die games zijn wel leuk op zich maar qua eigenheid 0. ik kan me met moeite zelf maar 1 level of boeiend personage herinneren uit de hele gears reeks. voor mij is de gow reeks wat gelijk splinter cell, dat is ook gewoon goed over heel de lijn maar dat is toch echt niet zo memorabel en invloedrijk als metal gear solid ze, ookal is de stealth gameplay mischien iets beter in splinter cell.

Metroid (prime) games bruisen gewoon van de atmosfeer en dat is imo zoveel belangerijker dan goede graphics en een mechanisch leuke shooter die weinig uitstraling heeft. Al die unreal engine games zien er eigenlijk zo levenloos en plastisch uit. dat was in 2007 zo en nu nog steeds imo.

half life 1 en 2 kwamen veel eerder uit en daar kan ik nog 90% van de games en een groot deel van de conversaties terughalen.

toen prime uitkwam was er geen enkel spel met een gelijkaardige gameplay of level design, en nog steeds lukt het geen enkele developer om iets gelijkaardig op de markt te brengen.

metroid games zijn ook allemaal stuk voor stuk tijdloos. zie naar de remake van prime 1 die nog steeds overal 90+ scored in reviews , 20 jaar na release, terwijl die gow 1 remake, 7 jaar eerder was, 5 jaar later uitkwam en met moeite 80 haalt door de gedateerde gameplay.

Laatst bewerkt:
Moet zeggen, na bijna 20 jaar sinds deel 3, dat eigenlijk al het slapste deel was van die trilogy, ziet dit er toch niet echt uit als een grote terugkeer. Hoop verkeerd te zijn.

Remaster van Echoes lijkt ook achterwege te blijven. Spijtig. Tijd om de Cube versies nog eens af te stoffen.

Verder bouwen op die Federation/wannabe Halo toon van Prime 3.. bah. En die "muis" functionaliteit ziet er gewoon slechter uit dan de Wii motes toen.. just me?

Verder bouwen op die Federation/wannabe Halo toon van Prime 3.. bah. En die "muis" functionaliteit ziet er gewoon slechter uit dan de Wii motes toen.. just me?
Ik geef wel gerust toe, ik zie mezelf die muisfunctionaliteit nooit ofte nimmer gebruiken, en die hadden ze voor mij dus ook gerust eruit mogen laten als dat de console wat goedkoper had gemaakt.

Kan me wel inbeelden dat dit games zoals Civ VII on the go een pak gemakkelijker gaat maken.

Ben ook niet echt onder de indruk van muis-functionaliteit. Iets wat al sinds 1960 bestaat. :unsure:
Maar ik zie mij dat wel gebruiken om Metroid te spelen.
Dat zou toch beter moeten aanvoelen om te mikken.
Afin, ik heb wel een grote degout om te mikken met controllers.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan