Metroid Prime 4: Beyond

Goh jah, het lijkt me wel een noodgebonden kwestie om de franchise naar een groter publiek te brengen. Ik ga het haten, maar als we binnen twee jaar het "ToTK" equivalent krijgen en er zijn een hoop nieuwe fans bij, des te beter.

Moest 2025 niet zo stacked staan had ik sowieso wel op launch gekocht. Maar toch is eerst de originele trilogy opnieuw spelen.
dat ze die prime 2 remaster gvd eens uitbrengen :D

Een klein uurtje gespeeld, net de plant boss afgemaakt. Wel tof spelleke precies. Ziet er goed uit en speelt vlot. Maar die weakling nerds gaan wel stilaan hun bek moeten beginnen houden. Op de brommer heb ik nog niet gezeten, ook niet veel zin in precies. Maar de rest is zeker goed genoeg om het te blijven spelen.

Heb een play gezien van 30 minuten (uit de 7 uur), veel scannen, wat schieten, liftje in en uit, beetje met de moto in een lege wereld rijden.
Slechte versie van Halo als eerste indruk, ik hoop dat het een pak beter is als wat ik gezien heb.

Heb een play gezien van 30 minuten (uit de 7 uur), veel scannen, wat schieten, liftje in en uit, beetje met de moto in een lege wereld rijden.
Slechte versie van Halo als eerste indruk, ik hoop dat het een pak beter is als wat ik gezien heb.
Die 2 zijn niet te vergelijken. en imo is zelf de slechtste metroid prime game beter dan gelijk welke halo :p.

Metroid is een heel genre op zich, al heeft deze versie nu wel wat generieke Scifi shooter invloeden zoals halo in het openingslevel.

De aliens in in Halo zijn gebasseerd op de space pirates in metroid trouwens, niet andersom :p

Laatst bewerkt:
Heb nog nooit een metroid gespeeld, en enkel door de playthrough gegaan (en dan geregeld eens 5 minuten gekeken) en vond er niet veel aan.
Zal heus beter zijn dan Halo, maar dat spel is dan ook 20+ jaar oud. Had wel reeds offline coop en dat is hoe ik het gespeeld heb op release.

Metroid is precies niet mijn ding en dat is OK, ik kan dat gewoon skippen. Nog spellen genoeg om te doen.

Wist niet dat halo Aliens gebasseerd zijn op metroid, leuk om te weten :).

Laatst bewerkt:
Heb nog nooit een metroid gespeeld, en enkel door de playthrough gegaan (en dan geregeld eens 5 minuten gekeken) en vond er niet veel aan.
Zal heus beter zijn dan Halo, maar dat spel is dan ook 20+ jaar oud. Had wel reeds offline coop en dat is hoe ik het gespeeld heb op release.

Metroid is precies niet mijn ding en dat is OK, ik kan dat gewoon skippen. Nog spellen genoeg om te doen.

Wist niet dat halo Aliens gebasseerd zijn op metroid, leuk om te weten :).
Spel ligt thans volledig in uw genre. Alle metroidvania games zijn erop gebaseerd

ieder zijn mening, maar soms is een mening toch fout hoor 😅
Halo 1-3. Zaaaalige games
Yup zoals de jouwe :D

Prime 1 reviewed gemiddeld 98%. Eerste halo games komen in de buurt maar de remasters veel slechter. Die bewijzen hoe hard halo verouderd is. Metroid prime remaster van vorig jaar scored nog steeds halverwege de 90 na al die jaren. Met 0 gameplay wijzigingen.

Neemt natuurlijk niet weg dat halo goeie games zijn , gewoon niet zo baanbrekend als metroid.

Onlangs nog halo 1 en 2 herspeelt en dat viel toch wat tegen ze… zeker die libary :shutup:. Ik herinner me vooral halo van de multiplayer om eerlijk te zijn.

Nee serieus ze zijn aan mekaar gewaagd toen ze uitkwamen , maar beide totaal verschillende games met verschillende doelgroepen. Je doet in halo geen complexe puzzels en platform sequences he. Er zijn ook niet echt bosses die meer zijn dan een bullet sponges. Metroid prime is gewoon veel beter verouderd. Dat zet ik eerder naast een half life 2 ofzo. Is ook een tijdloze klassieker.

Maar ieder zijn genres en smaak natuurlijk! Ik snap dat metroid niet echt voor het cod, fifa , halo,… publiek is.

Laatst bewerkt:
Is er iemand die Prime 4 wel gespeeld heeft en zijn ongezouten mening wil geven?

Mijn ranking 1> 2 > 3>= 4

Maar dat is wel een ranking die varieert tussen 100%, en 85% dus geen enkele is slecht ;)

Blijft de beste first party switch 2 game op dit moment imo. ( ondanks de minpunten ) Ik vind donkey kong bvb overrated.

Laatst bewerkt:
Ook uitgespeeld ondertussen. Wel een pak langer over gedaan voor 100% items en scans, vooral door die green crystals.
Moet het inderdaad van de gameplay hebben. Zo mikken met joycon was echt wel top, enkel naar boven of beneden kijken was moeilijk soms.
Vijanden en bazen mochten wel wat interessanter of meer afwisseling.
Verhaal was echt niets aan, er gebeurt weinig en ook van Lamorn weet je eigenlijk niet veel. NPC's tot net voor het einde niet bepaald aan geërgerd maar was kwaniteit boven kwaliteit, weinig achtergrond en interactie ermee.
Tijdens het laatste gevecht wel op NPC's gevloekt, die gingen constant dood bij elektrische draken fase, die bliksem die uit de lucht komt vallen. Als ze 2 keer na elkaar daar door geraakt worden heb je game over. En die dungeon waar ze zich 1 per 1 nutteloos opofferen is echt :wallbash:
Er zit in die gallery trouwens een filmpje die je niet in-game ziet, beetje rare keuze. Zijn er nog een paar unlocked worden als je op Hard uitspeelt.

Terug
Bovenaan