Microsoft koopt Activision-Blizzard

Sony Market Cap : 146.77 Miljard
Microsoft Market Cap: 2.314 Miljard

Microsoft is dus 15,85 keer groter dan Sony.

Dat ze gamingwise meer nettowinst hebben geboekt kan kloppen, maar daar zitten teveel financial decisions achter om dit als particulier te kunnen analyseren, laat staan te kunnen linken aan hoe goed hun games het doen.

Ik ben wel blij. Phil Spencer moet zowat de enige big guy in gaming zijn waar ik wel een goed gevoel bij heb en die volgens mij ook wel snapt hoe het moet. Hopelijk krijgen ze WoW en Overwatch 2 op orde.

Maar vooral! Hopelijk komt alles naar Steam. Voor mij dé drijfveer

Waarom zou Microsoft alles naar Steam brengen? Naar hun eigen Store kan ik nog begrijpen, maar Steam gaat daar niet noodzakelijk bij baten denk ik.

Ben vooral benieuwd wat Sony hun strategie zal zijn de komende jaren, die exclusives laten vallen en wat meer toegeving doen of net volledig voor de exclusives gaan en hopen dat er genoeg PS fanboys zijn.

Ik heb alleszins enkel een PC en hoewel ik enorm blij ben dat GoW naar PC geport werd, is dit maar het 4e spel waarvoor PS dit doet.

Wel een stap in de goeie richting.

Waarom zou Microsoft alles naar Steam brengen? Naar hun eigen Store kan ik nog begrijpen, maar Steam gaat daar niet noodzakelijk bij baten denk ik.
Xbox/microsoft hebben hun eigen platform en daar zit steam niet in.
We know millions of PC gamers trust Steam as a great source to buy PC games and we’ve heard the feedback that PC gamers would like choice. We also know that there are other stores on PC, and we are working to enable more choice in which store you can find our Xbox Game Studios titles in the future.
Sindsdien verschenen alle nieuwe games van XGS ook op Steam.

Laatst bewerkt:
Sony Market Cap : 146.77 Miljard
Microsoft Market Cap: 2.314 Miljard

Microsoft is dus 15,85 keer groter dan Sony.

Dat ze gamingwise meer nettowinst hebben geboekt kan kloppen, maar daar zitten teveel financial decisions achter om dit als particulier te kunnen analyseren, laat staan te kunnen linken aan hoe goed hun games het doen.
't Gaat niet om nettowinst maar om omzet.
In persbericht staat Sony, maar is dus eigenlijk PlayStation zoals hier door iemand anders vermeld wordt.

Komt Nintendo puur qua omzet ook niet in die top 3? In ieder geval, qua IP is het op console gebied nu wel Microsoft op 1. Toch zeker qua player base. Enkel nog EA en het Westen is volledig uit de handen van Sony en Nintendo.

Ik zet alvast geld op Sony dat Konami of Fromsoft opkoopt. Er is geen ruimte nu om originele ip te pushen. Het word een wedstrijd ontwikkelaars kopen.

Komt Nintendo puur qua omzet ook niet in die top 3? In ieder geval, qua IP is het op console gebied nu wel Microsoft op 1. Toch zeker qua player base. Enkel nog EA en het Westen is volledig uit de handen van Sony en Nintendo.

Ik zet alvast geld op Sony dat Konami of Fromsoft opkoopt. Er is geen ruimte nu om originele ip te pushen. Het word een wedstrijd ontwikkelaars kopen.
Nee, Tencent is gigantisch en is ook veel aquisities aan het doen.
Heeft ook hele Chinese markt voor zich en aan het uitbreiden naar het westen.

Nee, Tencent is de grootste. Dan Sony. En eens de deal rond is, wordt Microsoft derde.

Het zou me niet verwonderen moesten ze ooit nog Nintendo ook opkopen. Nuja als pc gamer vind ik dit allemaal niet erg eig. Heb het gevoel dat de visie goed zit bij Microsoft... misschien zet dit aan bij playstation om nog meer interne exclusives uit te brengen?

Microsoft is goed bezig.

Leuke games deze maand erbij in Gamepass en dan nog eens Activision gekocht :)

Het zou me niet verwonderen moesten ze ooit nog Nintendo ook opkopen. Nuja als pc gamer vind ik dit allemaal niet erg eig. Heb het gevoel dat de visie goed zit bij Microsoft... misschien zet dit aan bij playstation om nog meer interne exclusives uit te brengen?
Als Nintendo zichzelf de grond inboort en bewust wilt failen misschien.

Opkopen is niet iets dat zomaar eenzijdig kan.

Ik denk deels de slechte PR en druk van alle schandalen bij Activision Blizzard, de verkoop heeft doen slagen.

Toch eens kijken om een Xbox te kopen.
Heb nu gamepass op PC maar veel van de games zou ik liever in de zetel spelen.
PS5 krijgt hier sowieso weinig aandacht.

Oke my bad dan.

Goed meer respect hebben voor strategie van Sony. Die moeten het waarschijnlijk zo doen omdat ze niet de gigantische cashflow en winst van MS hebben.
Elke strategie heeft zijn voor en nadeel.

Sony heeft een goede focus gevonden in hun games en zullen hierdoor sterk blijven groeien, daar zal Microsoft nog even op achterop hinken.

Net even de exclusive line-ups bekeken voor 2022 (I know, nog veel TBA) en lijkt me reeds vrij gelijk opgaand?
2021 was een overgangsjaar voor Xbox, 2022 is dat nog deels, maar 2023, 2024 en verder is wanneer gamepass pas echt op volle toeren gaat draaien en gamers dus elke maand een topgame voor de kiezen krijgen, zeker nu met de overname van Activision

Playstation kan bvb ook square of Capcom opkopen dat lijkt meer voor hen

Ik zie niet wat het voordeel voor PS hier is, aangezien de meeste Square of Capcom liefhebbers geen Xbox gamers zijn en al sowieso op Playstation zitten.

En waarom niet? Ze gaan die verkopen niet willen mislopen hoor.
Ze maken toch ook gewoon Office/software voor Mac? :) Juist hetzelfde principe.

Ik denk ook dat Microsoft de COD serie niet exclusief gaat maken. Dat is teveel een cash cow, met minstens elk jaar een nieuwe game, om niet te verkopen op Playstation. Totaal anders dan bijvoorbeeld een Elder Scrolls waar maar eens om de zoveel jaar een game van gereleased wordt.

Terug
Bovenaan