Microsoft koopt Activision-Blizzard

Zoals iemand hier al gezegd heeft : sony zou beter gewoon een publisher worden die games uitbrengt op pc en volgende xdoos (als die er nog zou komen ook)
Goh. Microsoft is nu wel heel wat volk aan het charmeren met GP, inclusief mezelve, maar echt iets aan verdienen? Dat is nog niet voor de komende 20 jaar? Als het al ooit direct gebeurt. Sony is ook geen Sega. Ze weten wel wat ze doen. Ze maken nog steeds fantastische hardware, en kunnen globaal op heel wat goodwill rekenen van een loyale fanbase die op weg is naar zijn 30ste jaar einde van de ps5. Microsoft heeft deze fanbase eigenlijk enkel in de US. En dan nog is het maar een marginaal aandeel. Het gaat dus nog effe duren voor Sony buitenspel word gezet. De AAA game gaat er enkel een beetje onder lijden vermoed ik, wat voor mij persoonlijke geen gemist zal zijn.

Al die doomscenario's klinken naar mijn oren ook eerder lachwekkend hoe meer ik er over denk. Zowel op PC als console is gamen nog nooit zo goed geweest als nu.

zit hier echt iemand op te wachten?
ik persoonlijk totaal niet .. mij interesseert het niet of ik plots alle ps3 games kan spelen op de ps5 ...
Als dat het antwoord is van sony dan denk ik dat we geen opvolger van de ps5 meer gaan krijgen. Niemand koopt een console voor 2 games per jaar te spelen of oude rotzooi van 10 jaar geleden nog te kunnen spelen.
Ik blijf er ook bij : wishfull thinking dat er nog 1 activision game op de ps5 zal komen eens de deal rond is.. dus al die cod boys die de ps console niet meer gaan kopen zal ook wel pijn doen

Zoals iemand hier al gezegd heeft : sony zou beter gewoon een publisher worden die games uitbrengt op pc en volgende xdoos (als die er nog zou komen ook)
Ja ik eigenlijk wel een beetje
sorry hiervoor

Aangezien ik ook ps5 en series x heb, is dit voor mij niet echt slecht nieuws
Mijn hoofdconsole is de Xbox maar als nu morgen bv gears exclusief op de ps5 zou uitkomen dan speel ik op mijn ps5 ( dit gaat natuurlijk nooit gebeuren)
Zou die nu bv enkel op pc komen dan ga ik effe een aankoop moeten doen voor een pc
Wat ik belangrijk vind is dat ik kan gamen
Alleen of met vrienden
Dat ik ook nog mijn oudere games eens kan spelen, dus ja bc vind ik belangrijk

Ik zou liever een console willen waar ik alles op kan spelen en dat is iets wat ik niet ga meemaken

Ik zie gamepass wel nog op een nintendo console uitkomen al is het maar via cloud gamen
Win win voor beide
Nintendo krijgt third party topgames en MIcrosoft krijgt voet aan grond in Japan

Ik vraag me trouwens af hoe zo’n meeting plaatsvindt;
Alle ceo’s vd verschillende afdelingen komen, zeg, maandelijks samen om hun cijfers te bespreken.

Nadalla: en Phill? Met xbox alles ok?

Phill; alles goed, cijfers gaan de goede kant op, er is wel nog een zaak wat ik wou vragen Nada.

-ah, zeg maar

- kan ik aub 70miljard dollar krijgen.

🤣🤣

Als het op hetzelfde principe is als bij xbox, waarom niet? Direct de nieuwste AAA games uitbrengen op release op de game pass, waarom zou je het niet doen dan.
in de "leaks" staat er niets van dat nieuwe games in het abbo zitten
wat ik gelezen heb is dat er 3 tiers zijn:
laagste tier zoals ps+, mid tier is ps+ en ps now samen, high tier is ps+, ps now en ps1-ps3 games
i mean, meh ..

in de "leaks" staat er niets van dat nieuwe games in het abbo zitten
wat ik gelezen heb is dat er 3 tiers zijn:
laagste tier zoals ps+, mid tier is ps+ en ps now samen, high tier is ps+, ps now en ps1-ps3 games
i mean, meh ..
In dat geval idd meh...
We zien wel in de toekomst zeker. Feit is dat xbox een zeer goede service heeft met de gamepass en als Sony niets gelijkaardigs mee op de proppen komt gaat dat op termijn hun zeker klanten kosten.

De zin “All existing agreements” is wel voor interpretatie vatbaar 😉
Idd ja.
Geen idee hoe lang die agreements allemaal geldig zijn en in hoeverre ze er bij MS voor staan te springen om die deals te verlengen. Ik gok dat het veel vd hardware verkoop van Xbox zal afhangen (lees: in hoeverre is de afzetmarkt groot genoeg om te stoppen met COD op PS)

Microsoft zal wel slim genoeg zijn om de meeste games op alle consoles uit te brengen. Anders gaan ze veel omzet verliezen.

Liever om de 4 jaar een deftige cod en dat ze het 4 jaar lang updaten met nieuwe content dan elk jaar 60 te moeten hoesten voor gedrocht.
En breng ook maar dat we onze eigen servers kunnen huren of opzetten.

Liever om de 4 jaar een deftige cod en dat ze het 4 jaar lang updaten met nieuwe content dan elk jaar 60 te moeten hoesten voor gedrocht.
En breng ook maar dat we onze eigen servers kunnen huren of opzetten.
Ja, true, maar je moet wel weten dat er 3 gigantische teams zijn die die COD games maken. En ze krijgen iedere keer 3 jaar hiervoor. Nu, 4 jaar development zou uiteraard beter zijn. En dat zou dan willen zeggen dat men soms eens een jaar skipped of om de 2 jaar een nieuwe COD. Dan hebben die teams opeens veel meer tijd. Nu, persoonlijk zou ik om de 4 a 5 jaar een COD wel willen, zodat die teams ook eens een andere game kunnen maken. Sledgehammer heeft al eens laten horen om iets anders te willen maken...

Nu ze Warzone hebben die voor je permanente CoD multiplayer fix kan zorgen, zie ik niet waarom je elk jaar nog een middelmatige singleplayer campagne moet uitbrengen.

Warzone in combinatie met een deftige uitgebreide singleplayer om de +-4-5 jaar lijkt met gewoon de meeste logische keuze.

Nu ze Warzone hebben die voor je permanente CoD multiplayer fix kan zorgen, zie ik niet waarom je elk jaar nog een middelmatige singleplayer campagne moet uitbrengen.

Warzone in combinatie met een deftige uitgebreide singleplayer om de +-4-5 jaar lijkt met gewoon de meeste logische keuze.
Warzone is BR, veel verkiezen ook nog altijd graag ( zoals mij ) 5v5.

Dan liever om de 4 jaar een nieuwe MP erbij ook.

Warzone is BR, veel verkiezen ook nog altijd graag ( zoals mij ) 5v5.

Dan liever om de 4 jaar een nieuwe MP erbij ook.
Tgoh niets houdt hen tegen om het hele MP gedeelte in WZ te steken he? Ook 5vs5.

Zo blijft de MP ook wat dynamischer niet?

Dat zou echt een verschrikkelijke evolutie zijn. Want dan zou je vrijwel de volledige monopolie op game consoles bij Microsoft leggen. En als zij geen concurrentie meer hebben is er ook geen enkele reden voor hen om nog te innoveren. Hetzelfde heb je in de pc wereld ook gezien, Intel heeft jarenlang amper innovatie gebracht wegens geen concurrentie van AMD.

En ja, ik weet dat je Nintendo ook nog hebt. Maar die hebben op zich hun eigen deel van de markt afzonderlijk van Sony en Microsoft.

Terug
Bovenaan