Microsoft koopt Activision-Blizzard

Dat zou echt een verschrikkelijke evolutie zijn. Want dan zou je vrijwel de volledige monopolie op game consoles bij Microsoft leggen. En als zij geen concurrentie meer hebben is er ook geen enkele reden voor hen om nog te innoveren. Hetzelfde heb je in de pc wereld ook gezien, Intel heeft jarenlang amper innovatie gebracht wegens geen concurrentie van AMD.

En ja, ik weet dat je Nintendo ook nog hebt. Maar die hebben op zich hun eigen deel van de markt afzonderlijk van Sony en Microsoft.
Bovendien heeft Microsoft dan geen reden om de prijs voor die console zo laag mogelijk te houden.

Bovendien heeft Microsoft dan geen reden om de prijs voor die gamepass zo laag mogelijk te houden.

FTFY 😉 MS maakt het echt geen reet uit of je een Xbox koopt, ze hebben liever dat ge voor de rest van u leven €15 (en meer wrss op termijn) ophoest voor gamepass.

FTFY 😉 MS maakt het echt geen reet uit of je een Xbox koopt, ze hebben liever dat ge voor de rest van u leven €15 (en meer wrss op termijn) ophoest voor gamepass.
Net zoals ze geen bal geven over het feit of je nu betaalt voor W10/11 of niet.

Zolang je maar een O365 abonnement hebt!

Ik zie ze eigenlijk nog dezelfde taktiek als Epic proberen. Natuurlijk mogen jullie nog CoD hebben, maar we willen het wel via onze app rechtstreeks verkopen.

Sony zit wel goed.
Die hebben genoeg exclusives om de nintendo toer op te gaan

Ik vind die ps fan boys wel grappig nu.
Bij de vorige generatie de xbox fans aan het uitlachen dat COD dlc timed exclusive was op hun ps 4.
Nu zijn ze aan het schreeuwen om cod niet exclusief te maken op xbox

Sony zit wel goed.
Die hebben genoeg exclusives om de nintendo toer op te gaan

Ik vind die ps fan boys wel grappig nu.
Bij de vorige generatie de xbox fans aan het uitlachen dat COD dlc timed exclusive was op hun ps 4.
Nu zijn ze aan het schreeuwen om cod niet exclusief te maken op xbox
Dat zijn over het algemeen de CoD crybabies ze, niet de PS fanboys, kheb nog geen enkele echte PS fanboy zien klagen over het weg gaan van COD :p

Eghjc2J.jpeg

Dat monoploy gedoe word ook sterk overdreven door de meeste mensen.
Er zijn al zoveel overnames geweest en discussies over teloorgang van games na overnames, maar ik heb persoonlijk op de +30 jaren dat ik game nog nooit zoveel aanbod gehad en zoveel keuzes moeten maken wat ik WIL spelen als de laatste jaren.

Ja tis waar dat er af en toe zaken de mist ingaan na overnames maar er komen zoveel andere goeie dingen in de plaats.
Ik zie mezelf in dit leven niet meer sakkeren dat ik me tekort voel gedaan in mijn hobby :)

Chill out and game on zou ik zo zeggen.

Velen hier zitten zich nu af te vragen hoe het zit met Sony na de overname.
Maar hoe zal Nintendo getroffen worden?
Ik denk dat voor Nintendo het wel eens positief kan uitdraaien.
MS en N hebben blijkbaar een goede verstandhouding. Dus ik zie een COD wel nog op de switch komen

Velen hier zitten zich nu af te vragen hoe het zit met Sony na de overname.
Maar hoe zal Nintendo getroffen worden?
Ik denk dat voor Nintendo het wel eens positief kan uitdraaien.
MS en N hebben blijkbaar een goede verstandhouding. Dus ik zie een COD wel nog op de switch komen

Wie zit daar nu op te wachten vraag ik me af ?

Wie zit daar nu op te wachten vraag ik me af ?
Om een cod op een switch? Meer dan dat ge zou denken.
+/- 12 miljoen verkochte exemplaren per cod. Er zullen toch een hoop switch eigenaars tussen zitten.

Je kan ook zeggen wie zit te wachten op een zoveelste port van gta5
Blijkbaar ook velen. Al hebben ze dat spel al op twee andere platformen gekocht

Die grafiek is eigenlijk best shity, verwarrend en vooral heel onvolledig, of ligt dat aan mij?

- Sunset Overdrive is idd van Insomniac, maar was een Xbox exclusive. Hoort dat daar dan wel te staan onder Sony?
- Bij Insomniac hoort dan weer wel die nieuwe Wolverine als ook Resistance, wat ook deels onder Bend Studios valt zelf.
- Waar is Killzone, Infamous, Bloodborne???
- Wat met al die games die gelinked worden aan MS omdat Activision ze gepublished heeft? Spyro, Crash, Sekiro, ...

Veel zaken vallen gewoon niet simpel te plaatsen onder 1 bedrijf want heel vaak hebben meerdere hun hand in, zeker als je het over het hele bestaan van de serie of het bedrijf kijkt. Zo kan je even goed DS en Elden Ring onder Bandai Namco zetten (Ik weet dat ze hier meer kijken naar de ontwikkelaar en niet de uitgever) maar online op andere plaatsen zie je vaak IP's nu gelink worden aan in dit geval vooral MS omwillen van Activision die de publisher was van het spel de laatste keer. In hoever heeft dat invloed vraag ik me dan af?

Om een cod op een switch? Meer dan dat ge zou denken.
+/- 12 miljoen verkochte exemplaren per cod. Er zullen toch een hoop switch eigenaars tussen zitten.

Je kan ook zeggen wie zit te wachten op een zoveelste port van gta5
Blijkbaar ook velen. Al hebben ze dat spel al op twee andere platformen gekocht

Ja maar als je de andere consoles hebt is de keuze toch snel gemaakt.

Betere graphics, performance enz.

Nu ik heb zelf een switch liggen en het zijn allemaal nintendo ips die ik heb.

Dat is ook waar maar er zijn zeker andere mogelijkheden.

sony heeft niet het kapitaal van microsoft en als ze willen verder blijven doen gaan ze toch eens moeten kijken hoe dit kan.
Laten we ook wel wezen, zelfs met winst maken op hardware: Playstation heeft niet (meer) de first party titels waarmee het ook fans aan zich kan binden, zoals Nintendo dat wel heeft. De ironie is dat met deze overname, Microsoft nu één van de meest iconische personages van op de originele PlayStation bezit: Crash Bandicoot, en in mindere mate Spyro.

Zelfs voor Nintendo zijn die fans - inclusief mezelf - niet eens genoeg om écht enorm succesvol te zijn (cfr. de Wii U die véél minder verkocht heeft dan de Switch nu). Nintendo heeft als USP ook de dedicated handheld markt nog altijd in z'n zak, de Switch is een hybride console op dat vlak, met een aantal veel sterkere first party titels dan Sony natuurlijk, zelfs lauwe remakes van Pokémon games verkopen nog steeds als zoete broodjes.

Terug
Bovenaan