Middagmaal

Horse

Well-known member
Wat eten jullie onder de middag? Die (dure) belegde broodjes vind ik niet meer zo lekker. Gewoon omdat ik ze iedere dag eet. Ik zoek wat meer afwisseling. Ik koop hier bij de lokale bakker verse sandwichen en kan dan zelf beleggen met americain of vleessla maar dat is zelfs duurder :D

Ik heb ooit eens een soep-dieet gevolgd. Dat was wel goedkoper, maar dat stak toch ook snel tegen! haha
Wat eten jullie onder de middag? Shoot! :hakkuh:

Dat varieert wel eens. De ene dag een Indische sidedish (van Tilda met kikkererwrten), dan eens een belegd broodje, een slaatje, soms een boterham, dan eens een spiegelei, de overschot van de dag ervoor of als ik flans iets in elkaar en doe een experiment in de keuken (zoals recent kipfilet met de Chinese "velveting"-methode en daarbij rijst, shiitake en hoisinaus).

Elke middag een grijze boterham met jonge kaas lijkt me alleszins wel héél saai en eten is voor mij toch wel meer dan louter functioneel.

Tot vorig jaar: praktisch altijd boterhammen met lekker beleg. Maar dat beleg was vaak ook vettig (ringworst, krabsla, kaas,...) en ik kreeg er snel opnieuw honger van.

Sinds het nieuwe jaar probeer ik zo vaak mogelijk soep te eten met 2-3 boterhammen. Lekker en ik heb langer een gevuld gevoel.
Daarnaast is soep spotgoedkoop en gezond.

Met maaltijdsoep kan je zoveel varieren, eigenlijk: met smaak maar ook met bonen (of rijst en bonen, wat ook erg lekker is).
Ik hou van fris en knapperig (maar het moet wel vullen): een grote salade met gesneden verse spitskool/rode kool & bladsla (ijsbergsla (vult niet veel) & andere slasoorten), gekookte eieren, augurkjes, zilver uitjes, pijnboompitten, uitgebakken spek, radijs, paprika, granaatappelpitjes, ajvar, kikkererwten (of andere bonen), tomaten, etc.. Kan ook met rijst of couscous, bijvoorbeeld.

Hoe meer variëteit, hoe langer de verzadiging duurt.

Rijst met bonen is een bekende combinatie voor meer energie en vitaliteit op het werk, lekker met wat uitgebakken spekjes. Dat kan prima lauw mee maar de rijst kan je ook opwarmen in een magnetron, bijvoorbeeld.

Ook eten we wel eens een lahmacun (turkse pizza, maar eigenlijk is dat alleen echt lekker bij de turkse toko) of platbrood dat je kan vullen met vanalles (ook je salade bijv met koude gebakken kip of warm gerookte zalm) en vervolgens kan oprollen. Of, ook erg lekker, thaise groentenloempia's van rijstvellen (met noedels en, apart, een soyasausje).. volledige koud dus..

Ook wel eens blaadjes sla met erin gerold vlees en groenten en wat rijst. Prima de dag ervoor prepareren en de dag zelf samenstellen.

Zomers een fruitsalade (wel veel werk). Soms ook wel een pizza(broodje) van de diepvries als ik geen tijd had (heb je wel een oven voor nodig).

Sta op dieet (alléé , eet wat minder zwaar ) dus op de middag een paar van die geperste platen (zoiets als rijstwafels ) corn cakes en corn cakes met Chia seeds en een appel …gecombineerd met 3 stuks rijstwafel met een laagje melkchocolade ‘s morgens .
Heb nu voor de verandering eens wat muesli repen aangekocht .
Eentje met appel(smaak) e n dan nog eentje met chocolade banaan(smaak) en als toetje eentje met chocolade abrikoos (smaak …gaat feestje worden morgen middag . ;)

Restjes van de dag ervoor of boterhammen. Die laatste steevast met platte kaas, groente spread, raar vegetarisch alternatief op kaas van de AH. Doe er wel altijd iets van groente tussen (babyspinazie , sla, komkommer,...). Brengt het imo altijd een niveau hoger zinder echt extra moeite.

Als dessert dan boterham pindakaas met fruitmoes. Want fruitmoes smaakt itt confituur tenminste nog naar fruit.

Op kantoor meestal een salade of belegd broodje.

Spotgoedkoop natuurlijk, €1,50 voor broodje en €3 voor salade.

Soms is ne steak saignant voor €5.

Kwaliteit is echt wel top.

Thuis gewoon boterhammen met beleg.

Hangt er vanaf. Als ik op kantoor ben hetgene ze daar serveren, is meestal redelijk goed.

Als ik van thuis werk meestal niks. Om half 8 beginnen en gewoon door doen dan ben ik om 15:00 gedaan.

Gewoon warm zoals 's avonds: rijst/rijstnoedels, iets van groenten, iets van vlees of vegetarisch equivalent en een klein soepje.
Hier in Vietnam snappen ze dat niet, een koude boterham eten tijdens uw lunch.

Meestal overschot van de dag ervoor (koud, te lui om op te warmen) of boterhammen het heel simpel beleg/puur functioneel (bv jonge kaas), soms als ik het in mij heb rooster ik het nog eerst.

Middag eten voor mij is doorgaan zeer functioneel.

Eigenlijk zo goed als altijd overschot van de dag ervoor. Wij maken bewust meer, zodat we iets hebben om mee te pakken naar het werk.
Als er eens geen overschot is maak ik iets als ik thuis werk en op het werk wordt dat dan een broodje.

3 eieren en 200 gr zuiver rundsgehakt, alles gebakken door elkaar. Soms zuiver, soms met wrap of 2.
Dat kan variëren met kip, kalkoen of biefstuk i.p.v. zuiver rundsgehakt.

Ontbijt is ook altijd hetzelfde. 200 ml sojamelk, 100 gr havermout, 35 g proteinepoeder in een pot en schudden. Snel en easy.

Ik eet wat de pot schaft.Hiermee bedoel ik wat de traiteur levert van gekookt eten.Als alleenstaande ga ik niet staan kokerellen en de afwas doen.

ik ben soms ook meer opzoek naar inspiratie

De boterhammen zijn meestal:
- avocado & hardgekookt eitje met peper & zout
- philadelphia met zalm en sjalotje gesneden
- kaas & ham met beetje ketchup & mayo eventueel ook sjalotje erbij
- spicy mango hoemoes (albert heijn) met pittige stukje kipfilet & stukjes kom kommer
- beenhamsalade met sla, tomaat, hardgekookt ei en wortel

kruipt wel soms wa werk in om ze klaar te maken

Ontbijt is hier ook altijd zelfde:
- havermout, 1 banaan, 2 eetlepels coco’s schilfers, 1 lepel cacao, 1 lepel pindakaas & melk :love:

Ik eet niks meer onder de middag.
Jarenlang ook de klassieke boterhammen meegedaan, daarna er ineens een degout van gekregen.
Dan eens geprobeerd met belegde broodjes, maar we hebben geen kantine ofzo dus elke dag 4/5 eur was toch wel wat duur.

Ik eet ‘s avonds meer nu, en dat bevalt me, ik heb ook geen last meer van het dipje dat ik anders had na het middageten,

Altijd boterhammen met beleg hier, een dag of 2 in de week eens sandwiches.

Beleg is dan meestal iets van gehakt, américain, lunchworst, salami, kalfsworst,…
Ik wissel het gewoon bruin brood wel al eens af met rozijnenbrood ofzo ook, ik heb ook iedere dag een andere soort beleg dus dat steekt me niet tegen.

Zo’n salades vind ik eigenlijk geen maaltijd:unsure:

Indien thuiswerk: overschotjes of wat gebakken eieren met wat brood.

Op het werk: bedrijfsresto of belegd broodje, zelden iets anders (lunchvergadering ofzo).

Ik eet thuis sowieso warm 's avonds, anders zou ik wel wat groenten missen want in zo'n grootkeuken is dat meestal platgekookt en niet erg veel.

Na heel mijn jeugd 2-3 keer per dag belegd brood te eten heb ik dat wel een beetje gehad.

Terug
Bovenaan