Mieren in huis (living en keuken)

dev!lke

Active member
Hallo,
We hebben nu sinds 1,5 maand laminaat gelegd op de bestaande (zwarte) vloer.
Sinds het laminaat hebben we mieren in huis (of nu zien we ze beter).

Het begon aan de straatkant, waar mijn bureau is en de tv is.
Daar eerst een potje gezet met vergif, daar kwamen ze talrijk naartoe en dan was het beter, voor een week.
Daarna kwamen ze terug, +-20 mieren, we hebben ze gedood en dan met siliconen de naden tussen het laminaat en boordsteen toegespoten.

Hier blijven ze nu weg.
Maar nu hebben ze zich verplaatst naar de andere kant van onze living, waar de eettafel staat.
Idem verhaal daar, potjes gezet maar zonder effect deze keer.
Toegespoten met siliconen: beter effect maar nu komen ze vanuit een andere muur/spleet.

Daarjuist was ik in de keuken, en ik zag mieren een mooie rij vormen naar het gedeelte waar we koken. In onze keuken is de vloer nog zwarte tegel dus moeilijker om te spotten. Het lijkt alsof ze uit de muur/deuren komen, dus ik heb eerst de mieren verzameld, gedood (of toch zoveel mogelijk), dan met siliconen de deur/chambrang en grond toegespoten.

Heeft er iemand nog een andere oplossing dat effectief werkt?

Dit had ik gekocht in het begin, dus daar kwamen ze eerst goed op af, maar nadien niet meer.

Ik sta op het punt om een ongedierteverdelger te bellen maar die zullen is goed lachen denk ik :unsure:

Vooral zorgen dat je geen kruimels of etensresten laat vallen, of zoals in ons geval (eten op een plankje in de keuken voor de kat zet).

Van zodra we dit doen, is het gank. We moeten echt de kat voederen in de garage.

Maar als we de keukenvloer vrij van eten houden, hebben wij er totaal geen last van.

Buiten mierenpoeder strooien langs de muur, deuren en ramen. Als ze buiten al doodgaan ga je er binnen veel minder last van hebben.
Het probleem is dat de living niet aan de buitenmuur grenst. Daar is een kelder + berging tussen.
De voorzijde van de gevel (waar het begon) heb ik ook poeder gestrooid en het bleef duren.

Het probleem is dus dat ik niet weet vanwaar ze komen ..

De vloeren vrij van eten houden probeer ik te doen, maar als je een vrouw hebt dat regelmatig is morst (tijdens het koken, eten, etensresten wegdoen) dan is het een onbegonnen zaak.

Aan de deur van living naar keuken zaten er ook, daar heb ik toen ook met siliconen alles toegedaan én poeder gestrooid.
Nu blijven ze daar wel weg, maar ze verplaatsen zich dus gewoon precies.

Dode mieren laten liggen, die schrikken de nog levende af en ze nemen die normaal terug mee naar hun nest waar het vergif verder werkt.

Hebben jullie huisdieren of kleine (kruipende) kinderen in huis? Dan zou ik toch schromen om zoveel en zo vaak gif te plaatsen.

Wij hadden ook mieren die hun nest hadden verplaatst van voor naar achteren van ons huis en onze gang gebruikten als “straat”. Als ze in huis rechts afgeslagen waren, hadden ze de keuken ontdekt maar gelukkig is dat niet gebeurd. Ze hadden ook buitenom kunnen gaan (gewoon rechtdoor), wat sneller was, maar ze besloten de gang van ons huis even mee te nemen. Op een moment dachten we dat we er vanaf waren maar toen bleek een deel van de kolonie onder het vloerkleed in de kinderkamer te zitten. Vanwege de leeftijd van de kinderen en onze katten, wilde ik liever geen gif gebruiken.

Sowieso elke dag stofzuigen én dweilen met zeep, een ontvetter (ik gebruikte soda). Mieren geven namelijk een “geurspoor” af dus ze ruiken welke weg ze moeten nemen. En misschien moet je buiten ook vegen en een stukje straat boenen, vanaf nest naar jouw huis. Geef ze wel de ruimte, op een plek die jou niet stoort.

Je kan eens informeren of je Nematoden kan kopen: dat zijn microscopisch kleine wormpjes die insecten infecteren en opeten.

neen nog geen kinderen of huisdieren, anders zou ik het idd niet doen.

Kzal eens proberen om idd meer te kuisen met zeep. Mijn vrouw doet momenteel stage voor kleuterjuf dus zij heeft haar handen daarmee vol en kan dus de eerste maanden niet zoveel helpen.

Het probleem is dat er langs buiten geen nest te zien is. Meestal zijn dit grote hopen grond maar niets te zien.

Kieren afkitten zal niet veel zin hebben, dan verplaatsen ze zich gewoon. Sowieso zijn de mieren die je ziet slechts het topje van de ijsberg, de nesten zitten wss in de grond of muren.

Lokdoosjes werken normaar erg goed. Op deze manier nemen ze het gif mee naar het nest waar de rest ook besmet geraakt. Poeder doodt vrij snel na contact maar dit raakt dus enkel de mieren die effectief door het poeder lopen.

Indien er geen kinderen of huisdieren bijkunnen zou ik heel wat doosjes in huis zetten, in elke hoek en ook waar je ze in rijen voorbij ziet komen.

Wij hadden jaren geleden in ons eerste huis enorm veel mieren. Eerst random potjes gaan kopen in Brico en hielp voor geen meter. Vanaf ik de potjes van HG zette was het echt een pak beter. Werkelijk een massamoord rond die potjes op enkele dagen. Ook de spuitbus van HG werkte goed. Ik heb ook zoals jezelf vanalles dichtgekit hierna. Toen het onder controle was en ik er maar af en toe zag terug een doosje (die met die clipjes die je afbreekt) gezet en om de 2 maanden vervangen. Superspul en is geen poeder maar iets kleverig dat er in hangt dus eens zo veilig voor kinderen etc die kunnen er niet bij.

Wij hadden jaren geleden in ons eerste huis enorm veel mieren. Eerst random potjes gaan kopen in Brico en hielp voor geen meter. Vanaf ik de potjes van HG zette was het echt een pak beter. Werkelijk een massamoord rond die potjes op enkele dagen. Ook de spuitbus van HG werkte goed. Ik heb ook zoals jezelf vanalles dichtgekit hierna. Toen het onder controle was en ik er maar af en toe zag terug een doosje (die met die clipjes die je afbreekt) gezet en om de 2 maanden vervangen. Superspul en is geen poeder maar iets kleverig dat er in hangt dus eens zo veilig voor kinderen etc die kunnen er niet bij.
Mss dan toch eens van hg kopen. Nu eerst afwachten wat het poeder doet.

Hier toch ook iets dat regelmatig terugkeert. Maar altijd ergens anders. De ene keer is dat aan de voordeur, andere keer schuifraam of achterdeur. Maar eens ze binnen zijn kunnen we buiten ook een hele autostrade mieren zien lopen dus is wel makkelijk om die weg te onderbreken. Kijken waar ze binnenkomen en dan buiten een mierenlokdoos zetten om de route te onderbreken. Dat volstaat om ze weg te krijgen. Zelfs als we die oude laten blijven ze toch lange tijd weg. De huidige potjes staan er al minstens een jaar.

Zorg er wel voor dat tegen de zomer dat probleem opgelost is, want als de koninginnen en de mannetjes uitvliegen op de zwoele zomerdagen heb je dikke miserie.

Wij hebben ook een hardnekkig probleem met mieren gehad. Daarom Rentokil laten komen. 200 euro, ze plaatsten lokdoosjes en behandelen het huis van buiten en binnen (tenzij je kinderen hebt) met een product. Dit is intussen al drie of vier jaar geleden en nooit meer mieren gehad. We kregen ze zelf niet weg: doosjes geplaatst, grondiger schoonmaken, kieren dicht gesillicoond,..

Wij hebben ook een hardnekkig probleem met mieren gehad. Daarom Rentokil laten komen. 200 euro, ze plaatsten lokdoosjes en behandelen het huis van buiten en binnen (tenzij je kinderen hebt) met een product. Dit is intussen al drie of vier jaar geleden en nooit meer mieren gehad. We kregen ze zelf niet weg: doosjes geplaatst, grondiger schoonmaken, kieren dicht gesillicoond,..
Kben dus niet de enige dat zo'n bedrijf zou inschakelen haha. Goed om te weten dat die dat wel zouden doen.
Ik hou het in het achterhoofd!

En hoe rapper het is opgelost, hoe liever uiteraard.

HG doosjes buiten én binnen geplaatst en dan verdwenen ze. Proberen ook langs de buitenkant te zoeken van waar ze komen en daar bij de bron proberen ze al kapot te maken.

Sinds deze week ook ineens mieren binnen, we wonen hier van vorige zomer pas en ervoor op een appartement nooit last van gehad. Ze kwamen vanonder 1 plint en heb die gisteren afgekit, vandaag nog geen mier gezien, maar ik lees dus dat het een tijdelijke oplossing is.

Kben dus niet de enige dat zo'n bedrijf zou inschakelen haha. Goed om te weten dat die dat wel zouden doen.
Ik hou het in het achterhoofd!

En hoe rapper het is opgelost, hoe liever uiteraard.
Ik vind het in elk geval echt een aanrader. Wij hadden vanalles geprobeerd en kregen ze gewoon niet weg. Rentokil is twee keer langs geweest en we hebben nooit nog mieren gehad. Soms zijn zo'n oplossingen nodig voor een hardnekkig probleem

HG doosjes buiten én binnen geplaatst en dan verdwenen ze. Proberen ook langs de buitenkant te zoeken van waar ze komen en daar bij de bron proberen ze al kapot te maken.
Probleem is dat erlangs de buitenkant niets te zien is. Nergens een mierenhoop te zien. Maar ze moeten wel van ergens komen maar geen idee vanwaar dus

Sinds deze week ook ineens mieren binnen, we wonen hier van vorige zomer pas en ervoor op een appartement nooit last van gehad. Ze kwamen vanonder 1 plint en heb die gisteren afgekit, vandaag nog geen mier gezien, maar ik lees dus dat het een tijdelijke oplossing is.
Hier werkt die tijdelijke oplossing toch al een jaar of 3.
Wel ook 1x BSI Bio Kill gespoten voor ik afkitte.
Een mens moet soms wat geluk hebben.

Terug
Bovenaan