Mijn favoriete scènes ooit : top 3 mooiste, coolste of beste filmscènes aller tijden?

R@ndom

Active member
Plaats je persoonlijke top 3, en als het kan ook meteen een YouTube-link naar de scène erbij.
Dat maakt het extra leuk om elkaars keuzes meteen terug te kijken...

Benieuwd naar jullie lijstjes.
Misschien ontdek ik via deze nog een paar parels die ik vergeten ben of zelfs nog nooit gezien heb.

1 2 3

"If you find yourself alone, riding in green fields with the sun on your face. Do not be troubled, for you are in Elysium, and your already dead!"

Laatst bewerkt:
1. Empire of the sun - 1987
Scene wanneer de mustangs over het kamp vliegen

2. 2001: A Space Odyssey - 1968
Scene tussen Hal en Dave

3. The Goonies - 1985
Scene tussen Sloth en Chuck

Extra . Home Alone - 1990
Alle traps!

Met stip op één:

Nummer twee idem als in de OP.

Nummer drie is voor mij niet helemaal duidelijk, maar deze komt alleszins in de buurt. De emotionele lading is dan zo groot...

Terminator en Jurrasic Park zijn gewoon al op mijn netvlies gebrand als kind/tiener. Moeilijk om dat nog te overtreffen :p

Terminator 2 Truck Scene staat ook zeker in top5

Uit Aftersun:

En voor meer nostalgische redenen: Jurassic Park

En de Heat shoot out ook wel eigenlijk.

Laatst bewerkt:
:rofl: ja van The Glimmer Man alleen al kan ik perfect 3 scenes voor de geest halen die eigenlijk in dit topic kunnen geplaatst worden.

"oh this is a robbery. ok then . we can do it with cash. or we can pay with plastic credit card. "
*uncovers a knife inside his creditcard :rofl: * zip-zip-zip, everybody dead

True Romance:

The big Lebowski:

En dan geen film, maar een serie. Game of Thrones met Battle of the Bastards:

De treinscène uit The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford

Deze fraaie long take van Zerkalo van Tarkovsky

Barry Lyndon. Allez, ik bedoel. Gewoon. Alles in die film? :unsure:

Drie keuzes is echt wel crimineel weinig. De prachtige pillow shots van Ozu verdienen dan toch een speciale vermelding, amirite @PBR Streetgang ?

:rofl: ja van The Glimmer Man alleen al kan ik perfect 3 scenes voor de geest halen die eigenlijk in dit topic kunnen geplaatst worden.

"oh this is a robbery. ok then . we can do it with cash. or we can pay with plastic credit card. "
*uncovers a knife inside his creditcard :rofl: * zip-zip-zip, everybody dead
- "if you ever pull that shit again" :rofl:

al 473 herbekeke op de youtuup

Fury Road: Max vs Furiosa.. talk about handing the fucking torch
Meesterlijke choreografie.
Talk about passing the fucking torch.

Just beide buren met verlengd weekend weg. Tijd om hem nog eens met volume op 9000 te herbekijken.

Het moment dat Jake the muss te weten komt dat zijn dochter, die net zelfmoord gepleegd heeft, misbruikt geweest is door haar nonkel (die naast hem zit op cafe)
Uncle fucking Bullllyyyyyyy (Once were warriors)

2de, maar ik kan dus echt niet kiezen, beide films Snatch & Lock stock, bestaan grotendeels uit meesterlijke shots, maar ok, toch maar 1 kiezen:

En deze kan ik toch echt niet vergeten ('t is wel een serie, scusi)

Terug
Bovenaan