Mijn Restaurant S05

ilgonwe

Well-known member
Mijn Restaurant is terug. Ooit een van de populairste threads op 9Lives maar dat zit er toch niet meer in na de eerste aflevering. Het was een zoutloze affaire zonder pit. Er zijn tegenwoordig zoveel reality formats dat ook deze iets te veel "by the books" is. Je ziet ook te veel shots van kandidaten, jury en zelfs de gaststeden ipv iets in/van het restaurant. Zelfs de Lidl en Ikea sponsoren komen beter in beeld dan de kandidaten.

Dat gaat nog 17 afleveringen door kabbelen maar denk niet dat de kijker veel zal geven om wie er juist wint.

Mijn Restaurant is terug. Ooit een van de populairste threads op 9Lives maar dat zit er toch niet meer in na de eerste aflevering. Het was een zoutloze affaire zonder pit. Er zijn tegenwoordig zoveel reality formats dat ook deze iets te veel "by the books" is. Je ziet ook te veel shots van kandidaten, jury en zelfs de gaststeden ipv iets in/van het restaurant. Zelfs de Lidl en Ikea sponsoren komen beter in beeld dan de kandidaten.

Dat gaat nog 17 afleveringen door kabbelen maar denk niet dat de kijker veel zal geven om wie er juist wint.
Vind het ook een vreemde timing eerlijk gezegd, lijkt me meer iets voor in het voorjaar te doen. Nu goed, niet gekeken ook.

Vind het ook een vreemde timing eerlijk gezegd, lijkt me meer iets voor in het voorjaar te doen. Nu goed, niet gekeken ook.
Het voorjaar is ingenomen door Huis Gemaakt dat vorig seizoen tot juni liep (einde van het tv-seizoen). Dus denk dat ze daarom dit programma op een herfstslot zetten.

Toch eens gekeken naar Mijn Restaurant. Het zal toch wat afwachten worden of deze nieuwe jury het pittig genoeg kan maken.

Voor de rest toch wel een beetje de typische clichés wat de provincies betreft:
- De Antwerpenaren waren toch best arrogant, en vooral eigenwijs
- De geitenwollensokken uit Gent die niet goed doorhebben waar ze écht aan begonnen zijn
- De sociaal stroeve West-Vlamingen die we niet verstaan (vooral die vrouw, jezus)
- En de gezellige, vriendelijke Limburgers

Qua concepten nu niet veel speciaals.
Dat van Antwerpen is ondertussen zelfs al wat saai te noemen
Dat van de Limburgers vond ik vrij vaag (goh ja, sharing ...).
Dat van de West-Vlamingen is sowieso natuurlijk 'klassiek'. Zullen er toch een twist moeten insteken.
Dat van Gent is op zich nog het leukste idee, maar je zal het verdomme goed moeten uitvoeren.

Leuk dat het met Wim Opbrouck is.

Wel een paar imo vervelende deelnemers op het eerste zicht.
Vooral in Gent en Kortrijk toch.

Laatst bewerkt door een moderator:
Groenten restaurant.

Dat in Antwerpen wel gewaagd aangezien je daar al Black Smoke hebt wat uiterst topklasse is. Zelfde concept. Bbq en vlees.

Dat in Antwerpen wel gewaagd aangezien je daar al Black Smoke hebt wat uiterst topklasse is. Zelfde concept. Bbq en vlees.

Dat is een totaal ander concept (BBQ).

Wat die in Antwerpen gisteren op tafel zette, is 100% hetgeen Carcasse doet (topkwaliteit steak & verfijnde shares). Die gast stond in de keuken bij mijn bezoek daar, was alleszins top.

Ik voelde me wel een beetje teruggekatapulteerd naar 2005 ofzo. Groentenrestaurant, de keuken van de oma en oh misschien noemen we het wel Lucien, naar de opa? Dat hadden we toch nog nooit gezien hè? En we gaan ook in Genk iets doen, laten we er een Italiaan in gooien en iets met het mijnverleden doen oh ja we noemen het MYN, vernieuwend! Vooral die fusion, en een ShArINgCoNcEPtje. En wat hadden we dan nog niet? Ahja vlees, vlees, ok, doe maar iets met smoke en bbq ook nog dan. ChatGPT had het beter kunnen verzinnen denk ik.

Maar goed, 't zal misschien onder het motto 'never change a winning team' zijn dan zeker? Ik heb het gevoel dat ik het al eens gezien heb. (Maar ik hou ook wel van een fikse portie irritainment dus ik sluit niet uit dat ik nog wat afleveringen kijk.)

Ik had ook al commentaar gezet in de "wat heb ik vandaag gezien" thread.

Mijn indruk is dat het concept wat passé is en dat ze alles binnen de lijntjes laten gebeuren zodat de productie vlot loopt. Maar dat maakt ook dat alles herkenbaar is en al eens elders gezien. Het maakt het niet spannender door daar gewoon zenuwachtige en angstige achtergrondmuziek of haastige camerabewegingen op te plakken.

Ik voelde me wel een beetje teruggekatapulteerd naar 2005 ofzo. Groentenrestaurant, de keuken van de oma en oh misschien noemen we het wel Lucien, naar de opa? Dat hadden we toch nog nooit gezien hè? En we gaan ook in Genk iets doen, laten we er een Italiaan in gooien en iets met het mijnverleden doen oh ja we noemen het MYN, vernieuwend! Vooral die fusion, en een ShArINgCoNcEPtje. En wat hadden we dan nog niet? Ahja vlees, vlees, ok, doe maar iets met smoke en bbq ook nog dan. ChatGPT had het beter kunnen verzinnen denk ik.

Maar goed, 't zal misschien onder het motto 'never change a winning team' zijn dan zeker? Ik heb het gevoel dat ik het al eens gezien heb. (Maar ik hou ook wel van een fikse portie irritainment dus ik sluit niet uit dat ik nog wat afleveringen kijk.)
Ha! Dat is inderdaad het gevoel dat ik ook had. Laten we het mijn restaurant concept van de afgelopen jaren door ChatGPT halen en geef als prompt: "Geef alle ingrediënten voor een nieuw seizoen van mijn restaurant". Dan krijg je het meest standaard antwoord met deze detailloze eenheidsworst als resultaat. Inclusief de niet te vermijden clichés en hallucinaties waar elke AI assistent wel mee te maken krijgt.

Ik denk dat die ook de landbouwindustrie wat moeten representeren, vis in Kortrijk, groenten in Gent en vlees in Antwerpen. Dan komen ze met de "expert" af die hen helpt van de juiste deelsector. Hoe Lidl en Ikea al in beeld liepen en ze straks de keuken moeten inrichten. Zelfs Philips Hue lampen zijn er voor de gezelligheid (al dan niet plots "Limburgse gezelligheid"). Da's een lange reclame waar de kijker eigenlijk het product is en niet wat daar op het bord ligt.

Groenten restaurant.

Black Smoke is nu niet onmiddellijk de omgeving van de Melkmarkt waar zij zitten, die zitten op 2 min stappen van de grote markt terwijl Black Smoke toch gemakkelijk 45 min stappen is.

Ja, behalve vlees serveren uiteraard. :)

Maar laten we a.u.b. smoken en bbq’en niet in dezelfde pot gooien als een goed steak restaurant. Alle 2 wel heel lekker uiteraard. ;)
Over Carcasse kan ik niet oordelen, Black Smoke dan weer wel.

Qua locaties is Antwerpen wel veruit het mooiste. Genk is zeer bizar en lijkt me heel moeilijk om dat gezellig aan te kleden.

In navolging van "Mijn Pop-uprestaurant" is er enkel een geldprijs verbonden op het eind. Een deel van de huurprijs zal met steun van de talloze sponsoren gemilderd worden. En mss zelfs het promotiebudget van de gaststad.

Want in Belang van Limburg staat dat de burgemeester het ondersteunt:
De stad Genk wil met Mijn restaurant tonen dat ze ondernemers blijvend ondersteunt. “We doen er alles aan om onze horeca-uitbaters alle kansen te geven”, zegt burgemeester Wim Dries (CD&V). “De voorbije jaren hebben we volop ingezet op de vergroening en vernieuwing van het centrum. Toen VTM vroeg om samen te werken, waren wij net op zoek naar een nieuwe invulling voor het pand naast de bibliotheek, een ideale match.”
Of de stadswebsite van Kortrijk:

Groenten restaurant.

Zo top vind ik black smoke toch niet. Probeer Rauw in Heusden of blend by rauw in Hasselt maar eens.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan