Minisforum UM790 Pro

Einddatum + uur van de verkoop
09/02/2026 12:00

jikmil

Member
WV
iTrader: 100% (44/44)
Algemene informatie/specificaties
Minisforum UM790 Pro
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Nee
Ook elders te koop aangeboden
Ja
Verzending/afhaal
  1. Verzending
  2. Afhaling
Afhaallocatie
8020 oostkamp
Betreft een Mini PC met
AMD Ryzen 9 7940HS
32 GB DDR5
1 TB NVME SSD
Wifi + bleutooth geïntegreerd
Win11 Home geinstalleerd

Heeft altijd perfect gewerkt maar werd laatste 3 maand niet meer gebruikt gaat daarom weg.
Staat volledig klaar met fresh windows install

Bieden vanaf 350 eur
meeneem 420 eur

voorlopig enkel hier te koop, gaat mogelijks ook op tweakers of 2de hands (dan zal ik topic updaten)

edit 03/02: ook op tweakers aangeboden

Laatst bewerkt:
Akkoord met de afsluitdatum. Hoe zou je de geluidsproductie van deze beoordelen? Ik heb een scherm die 90w kan leveren, zou dit volstaan om met 1 kabel deze pc van stroom te voorzien, enig idee?

90w over USB zal volgens mij voldoende zijn om de pc z'n werk te laten doen. De bijgevoegde adapter levert 120w, maar dat is volgens mij o.a. omdat de USB poorten ook stroom moeten kunnen leveren aan aangesloten toestellen. Dus zo lang je geen grote stroomverbruikers aan de USB poorten hangt zal dat volgens mij ok zijn.

@ eilandglorie, Denk wel niet dat je scherm een mini pc kan voeden, voeding is een 19V DC. Een laptop die usb c voeding ( liefst een full thunderbolt poort) heeft zal wel lukken. Maar ken geen mini pc die zich kunnen voeden met usb c.

@ eilandglorie, Denk wel niet dat je scherm een mini pc kan voeden, voeding is een 19V DC. Een laptop die usb c voeding ( liefst een full thunderbolt poort) heeft zal wel lukken. Maar ken geen mini pc die zich kunnen voeden met usb c.
Wij hebben thuis al een Minisforum EM680 die dit kan alvast. Als PowerDelivery voldoende is zou het met dit model ook moeten lukken denk ik als ik de specificaties even heb doorlopen.

Je kan deze pc wel degelijk voeden via de (frontal) USB-C poort. Voor de zekerheid heb ik even de stroom losgekoppeld van de adapter en mijn 100w usb-c laptop voeding gekoppeld en het werkt. De CPU is alles behalve een stroomvreter dus het zou me verbazen dat je tegen een probleem van verbruik gaat aanlopen. Zoals eerder gezegd, zo lang je niet verwacht dat het nog eens 40w stroom moet gaan leveren aan aangesloten (USB)apparaten.
Over geluidsproductie kan ik je niet zo veel zeggen, het toestel werd op heden enkel gebruikt voor normale kantoortoepassingen en daarbij was het alvast stil.

Heb dezelfde (super tevreden van), gebruik hem als main engineering PC en gebruik best wel veeleisende software

Heb destijds een topic aangemaakt hier naar vermogenverbruik, en het is vooral als je hem grafisch zwaar belast dat het verbruik over de 90 watt gaat.
Die ingebouwde 780M graphics is best wel krachtig, zelfs voor 1080p gaming staat die goed zijn mannetje, en trekt dan ook de nodige extra watts wanneer gebezigd.

Thread 'Mini PC's worden echt wel krachtig' https://www.beyondgaming.be/threads/mini-pcs-worden-echt-wel-krachtig.30329/

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan