Mobiele Airco - Aanraders?

Heb ook een mobiele staan met darm die naar buiten moet. Al meermaals 'getest' en altijd teleurgesteld. Nu is het wel gedaan ermee, ik rol 'm niet meer uit de berging.

Ja, het koelt. Maar maakt veel lawaai (dus 's nachts al niet te gebruiken) en wanneer ik hem dan uitzet duurt het een kwartier of de 2°c die eraf waren, zijn er al terug bij... Pure energieverspilling.

Ik woon op een dakappartement, dus een airco staat sowieso wel al voor een zwaardere opgave.
het zijn toch 2 graden, en het muffe is eventjes uit de kamer.

ik zet airco dan wel uit nét voor het slapen (want slapen naast een F16 wil ik niet) en die ventilator aan op licht briesje.
Voorbije dagen was op onze slaapkamer (duplex, dus onder dak) 28 graden, dus met Airco 26 graden.

T'is eerder uitkijken naar komende nachten :cry:

Nope, niets. Mijn airco zou ten laatste 3 juli geleverd moeten worden. Is ook niet meer beschikbaar op Bol. Maar wel nog in de andere kleur 'Wit-1' voor de prijs van €1999. Ik vermoed dat Evolar de prijs kunstmatig opdrijft door er een andere 'kleur' beschikbaar van te maken die helemaal niet bestaat. Ik zie het nog gebeuren dat Evolar mijn bestelling via bol annuleert zodat ze er nog eentje extra voor €1999 kunnen verkopen.
Dat zou wel eens goed kunnen ja. Zonet ze eindelijk aan de lijn gehad na 1u55. Ze kon men bestelling vinden maar zei dat de transporteur nog geen concrete dag heeft doorgegeven (terwijl het vandaag was). Vervolgens bel ik naar de transporteur en weet die van geen bestelling nu en in de toekomst. Dat wordt nog puffen.

Heb jij al enige info gekregen los van bol maar Evolar?

Bij mij staat er wordt vandaag geleverd op bol maar ik heb 0,0 communicatie van dat bedrijf gekregen of een mail van bol na de bestelling. Dat is dus hele dag wachten tot eventueel wel dan niet de bel gaat. Mijn vrouw hangt al een uurtje in de wachtrij telefonisch. Evolar zelf krijgt op trustreview ook geen goede scores en vandaar dat ik hem via BOL heb besteld maar die weten ook van niets natuurlijk :D.
Ik had de mijne ook via bol besteld (via TeqClub).
Omdat PostNL de levering weigerde (te zwaar/groot is 67kg) hadden ze gekozen voor Transmission.
Ipv de volgende dag was het een dag extra onderweg. Maar was wel snel op de hoogte van de situatie en had ook een tracking gekregen van Transmission.
Kan dus misschien ook een dagje langer onderweg zijn.

Heb ook een mobiele staan met darm die naar buiten moet. Al meermaals 'getest' en altijd teleurgesteld. Nu is het wel gedaan ermee, ik rol 'm niet meer uit de berging.

Ja, het koelt. Maar maakt veel lawaai (dus 's nachts al niet te gebruiken) en wanneer ik hem dan uitzet duurt het een kwartier of de 2°c die eraf waren, zijn er al terug bij... Pure energieverspilling.

Ik woon op een dakappartement, dus een airco staat sowieso wel al voor een zwaardere opgave.

Een deftige afsluiting, genoeg BTU in uwe airco en de best dempende wegwerpoordoppen en dan kan je daar perfect doorslapen. Zo doe ik het hier en ik slaap dan lekker in 19 graden.

Het probleem is dat de verwachtingen van veel mensen verkeerd zijn en ze het ook maar halfslachtig gebruiken.
Wat ik toejuich, zo heb ik in mei via 2ehands een mobiele airco gekocht voor mijn bureau op zolder voor €60 (12.000 BTU, was een jaar oud, nieuwprijs €400+) ter vervanging van de vorige die ik 10j geleden ook 2ehands gekocht heb voor minder dan €100. Allemaal van mensen zoals jou die er niet tevreden van zijn. En gezien de huidige prijzen (nieuw & tweedehands) zie ik zelfs een businessmodel in door het jaar 2ehands mobiele airco's inkopen en tijdens een hittegolf verkopen :P
Moet wel even verduidelijken dat ik 'm heb gekregen van iemand in de familie die er vanaf wou :unsure: Geen geld aan moeten uitgeven gelukkig.

Ik had de mijne ook via bol besteld (via TeqClub).
Omdat PostNL de levering weigerde (te zwaar/groot is 67kg) hadden ze gekozen voor Transmission.
Ipv de volgende dag was het een dag extra onderweg. Maar was wel snel op de hoogte van de situatie en had ook een tracking gekregen van Transmission.
Kan dus misschien ook een dagje langer onderweg zijn.
En we zijn nu 2 dagen na de verwachte leverdatum en 0,0 communicatie. Vanmorgen nog met bol gechat en zij weten ook niet waar hij zit. Evolar kan me opnieuw niet garanderen wanneer hij geleverd zal worden.
Ik heb vanmorgen nog maar eens een mail gestuurd naar Evolar. Ik moet nu 2 dagen wachten van bol alvorens men geld terug te krijgen omdat de partner die periode heeft om het recht te zetten.
1 raad bestel hem niet via Evolar! Wat een snertbedrijf, het enige wat ze zeggen is dat ze men bestelling zien maar stock of vervoer weten ze niets van. 2* 2u aan de lijn gehangen voor het aan ons was. En dan dezelfde unit later verkopen voor dubbel van de prijs, uiteraard was 1 daarvan mijn reeds bestelde.

En we zijn nu 2 dagen na de verwachte leverdatum en 0,0 communicatie. Vanmorgen nog met bol gechat en zij weten ook niet waar hij zit. Evolar kan me opnieuw niet garanderen wanneer hij geleverd zal worden.
Ik heb vanmorgen nog maar eens een mail gestuurd naar Evolar. Ik moet nu 2 dagen wachten van bol alvorens men geld terug te krijgen omdat de partner die periode heeft om het recht te zetten.
1 raad bestel hem niet via Evolar! Wat een snertbedrijf, het enige wat ze zeggen is dat ze men bestelling zien maar stock of vervoer weten ze niets van. 2* 2u aan de lijn gehangen voor het aan ons was. En dan dezelfde unit later verkopen voor dubbel van de prijs, uiteraard was 1 daarvan mijn reeds bestelde.
dat had je op trustpilot ook kunnen lezen

Dat heb ik ook gedaan, toch bedankt. Exact de reden dat ik via bol heb gekocht aangezien ik de bui al ergens voelde hangen. Nu krijg ik tenminstte morgen men geld terug normaliter.
Wat ik niet begrijp is dat bol hiermee samenwerkt. De reviews zijn ook allemaal zeer positief op bol zelf. Geen idee of ze het product loskoppelen van de leverancier op deze ratings.

Laatst bewerkt:
En we zijn nu 2 dagen na de verwachte leverdatum en 0,0 communicatie.

Als het een troost is: hier net hetzelfde met Coolblue voor een ander merk Airco. Dinsdag besteld en ze zeggen woensdag in huis. Maar vervolgens niets van mail. Op mijn account zie ik al vrijdag staan als leverdag. Woensdagmiddag dan mailtje dat er vertraging is en hij pas ‘morgen’ (gisteren dus) geleverd wordt. Maar verder niets van communicatie meer. Ik kijk net op mijn account en daar staat er nu ineens maandag.
Toestel is bij hen ook al paar dagen niet meer in voorraad nu. Dus lijkt er op dat ze mij ook een verkochten die ze gewoon ook al niet meer hadden.
Zoiets ben ik wel niet gewoon van Coolblue.

Laatst bewerkt:
Als het een troost is: hier net hetzelfde met Coolblue voor een ander merk Airco. Dinsdag besteld en ze zeggen woensdag in huis. Maar vervolgens niets van mail. Op mijn account zie ik al vrijdag staan als leverdag. Woensdagmiddag dan mailtje dat er vertraging is en hij pas ‘morgen’ (gisteren dus) geleverd wordt. Maar verder niets van communicatie meer. Ik kijk net op mijn account en daar staat er nu ineens maandag.
Toestel is bij hen ook al paar dagen niet meer in voorraad nu. Dus lijkt er op dat ze mij ook een verkochten die ze gewoon ook al niet meer hadden.
Zoiets ben ik wel niet gewoon van Coolblue.
Nee Coolblue is normaal wel vrij stipt is mijn ervaring. Nu kijk jij ziet tenminstte iets op u account.

Bij bol zie ik gewoon: Wordt verwerkt, transporteur onbekend en dat sinds dit weekend :D. Enfin dat laatste toch, dinsdag stond er in plaats van wordt verwerkt, u ontvangt het vandaag lol.

Dat heb ik ook gedaan, toch bedankt. Exact de reden dat ik via bol heb gekocht aangezien ik de bui al ergens voelde hangen. Nu krijg ik tenminstte morgen men geld terug normaliter.
Wat ik niet begrijp is dat bol hiermee samenwerkt. De reviews zijn ook allemaal zeer positief op bol zelf. Geen idee of ze het product loskoppelen van de leverancier op deze ratings.

Op bol maken ze inderdaad een onderscheid tussen product reviews en reviews van de verkoper, altijd opletten dus - best doorklikken naar de verkoper en hoe die beoordeeld wordt.

Nu kijk jij ziet tenminstte iets op u account.

Als daar elke dag de leverdatum opschuift is het natuurlijk al niet veel beter :).
Heb mail naar Coolblue gestuurd, want volgens mij hebben ze gewoon geen voorraad. De status staat nog niet eens bij 'inpakken'. Bij de eerste (en enige) update-mail stond er dat ze door de drukte vertraging hebben met het inpakken, maar het is nu wel duidelijk dat ze gewoon niets hebben om in te pakken.
Ik heb echter de indruk dat er sowieso ergens een probleem is met hun logistiek systeem. In mijn account zie ik nu immers nog 2 andere bestellingen die op 'Inpakken' staan en geleverd gaan worden op donderdag 1 januari :rolleyes:. Een bestelling uit 2010 en ene uit 2011... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik vind de mobiele airco wel oke. Hij staat bij de kinderen en die slapen door die white noise lawaai eigenlijk nog beter als normaal.

Slang door open raam is niet super efficient als het buiten 30+ is wanneer je hem om 7u aanzet. Maar hij koelt de kamer wel af en zolang hij blijft draaien blijft die ook koel. Wel een mooie spike in elektriciteit maar dat is 6-8kwh voor een nacht dus maar enkele euros, wat het wel waard is in dit geval.

In de herfst misschien wel zien voor een echte, maar dat is dan eerder voor het extra comfort om er niet mee te moeten prusten, dan dat een mobiele airco niet zou werken

Tja zelfs daar bij bol krijgt die een 8,8
Ik ben tegenwoordig al skeptisch als de verkoper op bol niet bol zelf is.
Toch al een paar keer fratsen voorgehad die (gelukkig voor mij) goedkoper van aard waren.
- Dingen die kapot aankomen
- Dingen die anders zijn dan afgebeeld
- Producten die duidelijk niet voldoen aan de beschrijving
- Dropshipping van Chinese Temu rommel

Bol is al lang de Bol niet meer ve paar jaar geleden. Ze voeren te weinig controle uit op de producten die andere aanbieden op hun platform.

Net de Midea PortaSplit 12000 BTU toch ook maar besteld op Bol, voor €1000. Ik zag daarnet prijzen staan tot €2000 :eek:.
Gisteren zelfs ene te koop zien staan voor 3K. Het is dat betalen of uitverkocht. Echt gekke prijzen.

Laatst bewerkt:
Ik ben tegenwoordig al skeptisch als de verkoper op bol niet bol zelf is.
Toch al een paar keer fratsen voorgehad die (gelukkig voor mij) goedkoper van aard waren.
- Dingen die kapot aankomen
- Dingen die anders zijn dan afgebeeld
- Producten die duidelijk niet voldoen aan de beschrijving
- Dropshipping van Chinese Temu rommel

Bol is al lang de Bol niet meer ve paar jaar geleden. Ze voeren te weinig controle uit op de producten die andere aanbieden op hun platform.
Op zich heb ik nooit problemen gehad maar dit is inderdaad een serieus waarschuwingssignaal. In ga ervan uit dat ze het snel regelen.

Al 2x een mobiel geval gekocht in de Hubo in een of andere kortingsactie (zo'n 20% hubo actie + Edenred 20% bon van het werk). Van beide content. Denk dat ze alle 2 12000 BTU zijn en elk 300 euro of zo gekost hebben.

Beste investering ooit. 1 staat in de living. Living is 7m zuid ramen. Gordijntjes toe en blazen. Is hier nu 24 graden. De andere staat boven in mijn bureau. Boven de living, dus ook 7m zuid ramen. Gordijnen toe en blazen. Die boven zet ik later aan en vroeger uit. Daar is het 26 of zo.

Die dingen draaien misschien maar 2weken per jaar. De andere dagen rollen we die terug naar de berging.

Gelijkaardig aan vb deze, maar ander merk: https://www.hubo.be/nl/p/domo-do324a-mobiele-airco-12000-btu/900235/

Het einde van de hitte is in zicht; over amper twee dagen trekt de zomerse deken eindelijk weg. Toch lijkt de collectieve rede op Facebook volledig te zijn gesmolten. Mensen smeken om verkoeling en gooien met geld alsof de Apocalyps voor de deur staat, louter voor een mobiele airco die te laat zal komen om nog echt te baten.
Ja, het is warm, maar die twee laatste loodzware dagen overleven we ook wel zonder een financiële aderlating. Wacht tot de koelte terugkeert, de winkelvoorraden weer zijn aangevuld en de prijzen zijn genormaliseerd. Pas dán is het moment daar om in alle rust je slag te slaan.

Terug
Bovenaan