Voor zij die ook een Qlima QSplitFlex hebben: blaast die bij jullie ook veel meer rechts dan links ? Als ik rechts 45° voor de unit sta, voel ik die zeer goed blazen. Sta ik er links 45° voor, voel ik bijna niets. Als ik in de blaas-opening kijk, zie ik overigens dat de rechterhelft precies afgedicht is, terwijl ik links een blauwe ventilator of zo zie. En ja, links en rechts heb ik juist, dus de meeste lucht voel ik juist aan de kant waar die opening afgedicht lijkt.
Nu, op zich geen probleem, gezien daardoor de unit vooral richting onze living blaast ipv richting keuken, en het hier goed uitkomt, maar het is wel vreemd. Voor de rest koelt hij wel goed genoeg. Met buiten 30°C krijgen we het binnen toch tot 24°C met airco ingesteld op default van 21°C en middelste blaassnelheid. Verbruik valt ook goed mee met naar schatting (op basis van Fluvius grafieken) gemiddeld 1000W.
PS: dat is overigens nog altijd zonder dichting rondom ons schuifraam, wat toch betekent dat er rondom het raam een gleuf van 8cm over pakweg 7m is. Moet nog eens kijken hoe ik dat gemakkelijkst afdicht op een manier die plaatsen en wegnemen makkelijk maakt (gezien we het schuifraam elke avond wel dicht willen doen). Ik denk dat buisisolatie het gemakkelijkst gaat zijn om rondom tussen schuifraam en kozijn te knellen, al weet ik niet of dat bestaat in afmeting die dik genoeg is (10cm of meer).