Moeilijkste Boss Fights?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
De bossfight uit Prototype 2 op PC. Disclaimer, mijn linkerhand is motorisch gestoord.
Prototype 2 had héél veel combo's en die lagen allemaal langs de linkerkant op het toetsenbord. Je moest gewoon heel snel kunnen reageren en combo's doen. Met mijn hand ging dat gewoon niet. Zelfs niet easy. Ik had toen ook nog geen controller (daarmee is het beter, niet perfect, beter).

heb er sindsdien nooit meer naar om gekeken. Is serieus het enigste spel dat ik opgegeven heb.

'k Vond die springende dino ambetant in Crash Bandicoot Nsane trilogy (1st game). Toch ook vaak opnieuw moeten proberen.

Iemand die deze ooit gedaan heeft op Very Hard?

PC6bpyv.jpg
5fn8cwy97ik71.jpg

Ziet er easy uit maar dat is het zeker en vast niet 😅
Op Very Hard nooit geprobeerd denk ik. Maar herinner me wel dat ik daar sowieso 18 miljoen pogingen voor heb moeten doen.

Nog een andere die me altijd is bijgebleven is er eentje uit een God of War game. Ik heb ff moeten zoeken, maar ik denk dat het deze is:

Al heb ik het gevoel dat het iets was met nog meer stages en wanneer je stierf, moest je altijd helemaal opnieuw beginnen. Ben dus niet 100% zeker dat het deze is.

Dark lurker op ng+ in Dark Souls 2 heeft mij redelijk mentaal gebroken
Genichiro in Sekiro was een breekpunt
Rom in Bloodborne heb ik ook echt een hekel aan, zeker in de Chalice dungeons

Dat spinne-brein gedoe in Doom 1.
Ik heb een tijd geleden Doom en Doom 2 opnieuw gespeeld en het viel mij op hoe simpel die games zijn, zelfs op Ultra Violence. Meer nog, ik was zelfs wat teleurgesteld. Ik hou me dan bezig met kiten en infighting uit te lokken om het wat plezant te maken. Eigenlijk zijn de ambetantste vijanden nog de pinkies, omdat die u snel in een hoek drijven als je niet oplet. Aan Doom 2 ben ik wel nog bezig. De moeilijkste momenten komen eigenlijk ook alleen maar in Doom 1, als ge een nieuwe episode start en ge hebt enkel uw pistool.

OT: Er zijn maar 2 bosser die ik nooit verslagen heb: de Icon of Sin in Doom 2 (ik was nog te jong toen) en Kaileena in Prince of Persia Warrior Within. Die laatste heeft mij echt doen rage quitten.

Laatst bewerkt:
Metal Mutant. Zo oud als de straat, maar ontiegelijk moeilijk. Zelfs tot aan 'een' baas geraken is al bijna ondoenbaar.

Iemand die deze ooit gedaan heeft op Very Hard?

PC6bpyv.jpg
5fn8cwy97ik71.jpg

Ziet er easy uit maar dat is het zeker en vast niet 😅
Very Hard run heb ik cleared. VH in NG+ is nog goed te doen dankzij al die upgrades.

Was daarna ook een Revengeance run begonnnen, maar halfweg gestopt omdat ik interesse verloor.

Gisteren mijn allereerste Soulsborne uitgespeeld: Bloodborne. De boss die mij met voorsprong het meeste problemen gaf: Laurence, the First Vicar.

Bij zowat de meeste bosses had ik wel vrij snel door wat kon en wat niet kon, maar bij Laurence heb ik toch serieus moeten zwoegen. In het begin echt een paar keer zonder pardon doodgegaan zonder dat ik wist wat er nu juist gebeurd was. Ik ben dan daarna een paar keer naar binnen gegaan puur om zijn moves te analyseren en om te kijken hoever ik kwam zonder te healen. Toen ik het iets of wat doorhad ben ik terug gegaan voor 'echt' en na een paar keer uiteindelijk toch gelukt. Ik vond wel zijn eerste phase wel lastiger dan zijn tweede phase.

Heeft me alles bij elkaar toch een 15 a 20 pogingen gekost geloof ik. Orphan had ik dan weer na 4 of 5 keer, al heb ik me daar de eerste keer "laten doodgaan" toen ik 'm kon finishen omdat ik de fight zo epic vond dat ik 'm nog eens wou 'beaten'.

Het gevoel dat je hebt nadat je zo'n moeilijke boss hebt verslagen is trouwens echt heerlijk.

Nooit van mijn leven dat ik nog een Bloodborne (of Dark Souls) game speel.

Ik weet nog bij de start van Bloodborne dat ik continu doodging omdat ik geen reet snapte van die veel te trage game mechanics. Laat staan die boss battles :p

Nooit van mijn leven dat ik nog een Bloodborne (of Dark Souls) game speel.

Ik weet nog bij de start van Bloodborne dat ik continu doodging omdat ik geen reet snapte van die veel te trage game mechanics. Laat staan die boss battles :p
Traag? Alle jong BB speelt net vrij "snel". Moet er inderdaad wel wat aan gewoon worden :p

Secret boss Dullahan uit Golden Sun: The Lost Age.
16k HP en kan drie keer aanvallen per turn :crazy:. Heeft me heel wat gegrind gekost om die klein te krijgen.
Ik vertikte om een summon rush in te zetten, dus dat maakte het enorm lastig.

Terug
Bovenaan