Slyke
Well-known member
Werken in de straat, al weken bezig.
Zonder te verwittigen beginnen ze deze ochtend om 7u met een grote drukmachine platen in de grond te trillen.
Huis stond volledig te trillen op zijn grondvesten, vooral de plaats van de chauffageketel en de living kreeg het hard te verduren.
Resultaat: in minder dan een minuut tijd 3 luidsprekers naar beneden gecrasht en zowat alles wat op de vensterbanken stond.
Ga het proberen aangeven bij de verzekering, maar weet niet of zoiets zullen vergoeden.
Chauffageketel doet het gelukkig nog, maar stel dat we binnen een paar weken toch nog een uitval krijgen door hun gedoe van vandaag, dan is het uiteraard zeer moeilijk om zoiets te bewijzen.
*zucht*
Heb hier nog verschillende gesealede (vrij exclusieve) vinyl platen staan, die in perfecte staat waren.
Stel vandaag vast dat sommige bovenaan opeens een seamless split hebben, zoals op de foto (wel wat minder extreem dan op deze foto).
Ben er van overtuigd dat dit ontstaan is door de extreme trillingen van de werken in de straat...

Paar weken geleden was dit nog niet zo en dit komt er niet zomaar in.
De vinylplaten zelf hebben volgens mij zo bewogen in de hoes, dat ze de hoes beschadigd hebben.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Dit krijg ik nooit uitgelegd aan een verzekering, maar de schade (voor een verzamelaar) is er wel...
Vraag me zelfs af of er schade zou kunnen zijn aan de vinylplaten zelf?
Krom getrokken?
Is dat mogelijk?
Bedankt aan iedereen die hierover iets nuttig kan zeggen...