MOUSE: P.I. For Hire

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
mouse.png

release: 16 april 2026
genre: shooter
dev: Fumi Games

In een knappe jaren '30 tekenstijl.

Meet Private Investigator Jack Pepper, once a war hero, now a detective in a world where danger lurks in the smallest mouse hole. His journey starts with a seemingly cliche damsel in distress, but as P.I. Pepper begins to scratch the surface of Mouseburg’s seedy underbelly, his journey for justice quickly spirals into a complex web of intrigue, involving murder, corruption, and the unlikeliest of enemies.

From crackling machine guns to explosive firepower, each weapon in Pepper’s arsenal is designed to deploy non-stop cartoon chaos. Arm yourself with an array of classic, creatively twisted and experimental firearms, and consume powerful upgrades when you need that extra spinach-loaded punch! Lethal encounters and manic boss battles await in this boomer shooter-inspired, retro-vibed adventure - and the denizens of Mouseburg never go down without a fight.

MOUSE: P.I. for Hire is a gritty, noir-fueled first-person shooter that draws inspiration from the classic cartoons of the 1930s. The monochromatic visual style of hand-drawn rubber hose animation and retro jazz soundtrack are created with the same techniques of the era.

Laatst bewerkt:

Ideaal, op mijn verjaardag 😋
Helaas, uitgesteld naar 16 April. :p

Hello everyone,

Today, we have an important update to share with you all.

We have made the decision to move the release date of MOUSE: P.I. for Hire to April 16, 2026.

As we approach the final stages of development, we want to ensure we are taking the extra time and care needed to make MOUSE: P.I. for Hire an experience to remember. We remain unwavering in our goal to deliver you the best game we can, and that will take just an extra few weeks.

We are excited to share more of the game with you in the lead up to launch. From the bottom of our hearts, thank you for your incredible support.

—Fumi Games and PlaySide Studios

Reviews zien er prima uit

ook de BG review is beschikbaar:

Laatst bewerkt:
Uitgespeeld.
Ik ga wel niet voor de platinum gaan, ik wou de game spelen zonder constant te moeten kijken op een walkthrough of ik niets mis... ik heb dus een paar dingen gemist. Stomme eraan is dat je geen level select kan doen nadat de game uit is en je in principe de game helemaal hernieuw moet spelen, wat ik dus niet ga doen.
Op zich een goede game, ik heb er fun aan beleefd. Het is geen hoogvlieger maar zijn lagere prijs wel waard.
De game moet het vooral van zijn stijl hebben en die is echt wel vet.
Toch een 7/10 voor mij.

Uitgespeeld.
Ik ga wel niet voor de platinum gaan, ik wou de game spelen zonder constant te moeten kijken op een walkthrough of ik niets mis... ik heb dus een paar dingen gemist. Stomme eraan is dat je geen level select kan doen nadat de game uit is en je in principe de game helemaal hernieuw moet spelen, wat ik dus niet ga doen.
Op zich een goede game, ik heb er fun aan beleefd. Het is geen hoogvlieger maar zijn lagere prijs wel waard.
De game moet het vooral van zijn stijl hebben en die is echt wel vet.
Toch een 7/10 voor mij.

Wel klote ik heb de fysieke versie besteld maar is nog uit dus ik moet nog wachten. Ik steek er geen tijd meer in om veel games nog de platinum te halen eerlijk gezegd. Ik speel ze tegenwoordig liever gewoon uit en op naar de volgende game. Belangrijkste is dat ik fun heb aan de game en als de game niet mijn ding is of wat dan ook stop ik er nu ook wel meestal mee.. Ik heb simpelweg niet genoeg tijd om al mijn games te spelen en ben ook bezig met andere dingen. Tis ook al even geleden dak ik nog wat heb kunnen gamen... Nog eens voor platinum gaan zie ik alleszins niet meer zitten.. Ik leef niet eeuwig.. En tis niet dak het kan, heb genoeg platinum games die zeer zeldzaam zijn maar bon liever wat meer tijd om games te spelen die leuk zijn natuurlijk. Zijn heel weinig games die ik echt meerdere keren opnieuw zou spelen. Trouwens wat zegt een platinum nog tegenwoordig.. Nu ja tijdens de PS3-era vond ik dat wel fijn maar ja tegenwoordig... en hoe ouder je word... begint dat natuurlijk tegen te steken en als je mee wilt met iedereen en de rest moet je ook al van die meuk games spelen voor het aantal plats hoog te houden.. Alan Wake 2 en SandLand vond ik wel heel goed en daar heb ik wel nog voor de platinum gegaan.. Maar zal eerder de uitzondering zijn dan de maatstaf bij mij.

Dusja no worries of ge al dan niet voor de platinum gaat gamen voor de fun moet je doen(iedereen heeft trouwens wel al een job waar hij 8u moet werken, gamen moet dat niet worden vind ik), ik denk dat ik deze ook wel tof ga vinden om eens volledig uit te spelen en deze zal het idd van zijn stijl moeten hebben, het heeft wel iets vind ik.

Bwa, moest er level select geweest zijn had ik wel voor platinum gegaan want op zich heb ik niet veel gemist.
Grote misser dus van hun kant! Nog een keer spelen zie ik niet zitten, op naar de volgende game.

Trek het u niet aan ik zit in hetzelfde bootje... teveel missables in deze game en ik ben ook zonder guide aan't spelen. Ik zoek liever wat ik kan vinden. Geeft meer voldoening dan een platinum. Nog een paar levels en 't is uit.

Terug
Bovenaan