Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha, verre van jong.
Toen ik in 2005 afzwaaide van het secundair was die Johnnycultuur nog vrij levend, maar wellicht al tanende. Meeste kerels van de klas luisterden naar elektronische muziek, droegen piekjeshaar en liepen met o-benen rond. In de jaren '90 was het wellicht hoogtij met getunede auto's en opgedreven scooters.Haha, verre van jong.
Mijn generatie droeg in die tijd veelal een training van Lacoste en consoorten, met Nike TN's of Nike Air Maxen eronder. En om het af te werken een klakske. Maar zo'n klak heb ik nooit gedragen.Toen ik in 2005 afzwaaide van het secundair was die Johnnycultuur nog vrij levend, maar wellicht al tanende. Meeste kerels van de klas luisterden naar elektronische muziek, droegen piekjeshaar en liepen met o-benen rond. In de jaren '90 was het wellicht hoogtij met getunede auto's en opgedreven scooters.
Mijn eerste subcultuur was skater en is dan metalhead geworden tot ik op een bepaalde dag stopte met bandshirts te dragen. Nu doe ik die enkel nog aan als ik naar een concert ga.
"They're brilliant on a skateboard but they're fuckin' idiots off them."
Jumpstyle was toen denk ik nog aan het pieken.Toen ik in 2005 afzwaaide van het secundair was die Johnnycultuur nog vrij levend, maar wellicht al tanende. Meeste kerels van de klas luisterden naar elektronische muziek, droegen piekjeshaar en liepen met o-benen rond. In de jaren '90 was het wellicht hoogtij met getunede auto's en opgedreven scooters.
Mijn eerste subcultuur was skater en is dan metalhead geworden tot ik op een bepaalde dag stopte met bandshirts te dragen. Nu doe ik die enkel nog aan als ik naar een concert ga.

Ik heb voor kerst een t-shirt van All Them Witches gekregen en heb besloten dat 2025 voor mij terug het jaar van de bandshirts wordt.Toen ik in 2005 afzwaaide van het secundair was die Johnnycultuur nog vrij levend, maar wellicht al tanende. Meeste kerels van de klas luisterden naar elektronische muziek, droegen piekjeshaar en liepen met o-benen rond. In de jaren '90 was het wellicht hoogtij met getunede auto's en opgedreven scooters.
SameWat mis ik die winkel![]()

Ook de blogspots niet vergeten, remember Stonerobixxx?Ik was toen volop op muzikale ontdekking. Ik had wel wat classics mee gekregen uit m'n jeugd: Led Zeppelin, Queen, Pink Floyd, Hendrix.
En was ook al weg met meer extreme muziek. Als ik zo terug denk aan die periode was dat in Antwerpen op school zitten en regelmatig de Fatkat binnen stappen op zoek naar iets cools.
En dat botste alle kanten op: van Ghost Reveries (Opeth) en Crown of Souls (Deeds of Flesh), over Lucifer Incestus (Belphegor) en The Glorious Burden (Iced Earth) tot Nite Versions (Soulwax) en Human After All (Daft Punk).
Die cd's vulde ik dan aan met massa's mp3's van dingen die ik wel ok vond maar niet goed genoeg om mijn beperkte budget aan uit te geven.
Ook nog goeie herinneringen aan het leechen op Lan parties. Daar ook wel hopen goeie muziek ontdekt. Onder andere een pak opnames van 2 Many DJ's: zowel live sets als opnames van hun StuBru programma:
![]()
Zo heel vaal stoner en doom leren kennen. Maar dat was later dan 2005.
Ja idd Flip Sorry is ook legendarisch! Part van Ali Boulala stond hier vaak op repeat.Dit zou zowaar m'n eigen levensverhaal kunnen zijn, behalve dan die collectie van m'n ouders die trok op niets.
Inclusief de de gemiste passage van Bowie! M'n favoriete skatefilm was toen trouwens Sorry van Flip met de hilarische commentaar van Johnny Rotten.
Ik was 16 jaar en het was vooral punk & hardcore, zware gitaren en classic rock wat de klok slaat. Vanaf 2005 elk jaar combi Rock Werchter, er waren zelfs jaren bij waar ik Werchter, Dour en Pukkelpop aandeed. Door Dour en PKP te doen kwam daar nog alles wat elektronisch is bij.
De liefde voor hiphop kwam iets later maar toch wel al aanwezig.
Ik was toen wel nog niet echt bezig met wat nieuw was, nu ga ik bewust op zoek naar nieuwe zaken toen ging alles er wat organischer aan toe.
Enkel cruisen of ook tricks?Ja idd Flip Sorry is ook legendarisch! Part van Ali Boulala stond hier vaak op repeat.
Op VHS heb ik ook nog vaak Shorty's Guilty gekeken, de part van Chad Muska ken ik quasi van buiten.
En nu we het toch over skaten en goeie soundtracks hebben: Toy Machine - Real Life Sucks, vorig jaar gereleased, is super vet.
Vooral de part van Axel Cruysberghs dan. Blijf ook grote fan van Ed Templeton zijn art.
Heb me zelf vorig jaar nieuw deck gekocht en ga vaak naar Blaarmeersen skatepark nu.
Vroeg in de ochtend daar wat gaan cruisen, samen met mijn 3 jarige zoon geeft veel voldoening. Teach em young.
(ik denk dat we ooit op 9lives al eens dit nostalgische skate gesprek hadden hehe)

Mostly cruisen, maar een heelfip, kickflip en pop shovit zitten er nog in. En 50-50s op curbs die niet hoger komen dan mijn kniën.Enkel cruisen of ook tricks?
Ik ben enkele jaren geleden zo hard tegen de grond gegaan dat ik het er niet meer voor over heb.![]()

(ik denk dat we ooit op 9lives al eens dit nostalgische skate gesprek hadden hehe)

Add me, bro.Vind het wel boeiend om zien dat er toen toch duidelijk een voorkeursgenre was. Zou er bij Last FM ook een functie bestaan dat je de evolutie door de jaren heen kan zien qua aandeel van genres of artiesten.
Lijkt me wel cool om te zien in welke mate muzieksmaak diversifieert doorheen de jaren bij iedereen.
Zelf wel aant balen dat ik ga moeten wachten tot het 2012 topic om de Last FM geschiedenis boven te kunnen halen.