Alweer 8 dollar voor de musk se
Kijk eens aan. Benieuwd hoeveel er volgen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alweer 8 dollar voor de musk se
Die "far" laat hij er zelf even vaak vanaf? De ene keer mag ik de Tedtalk niet quoten, de andere zit daar voor jou de cruciale nuanceJa, ik ben het globaal met u eens, maar betekent niet dat ik vind dat elk argument dat ge maakt, correct is.
Dat van die "I am against censorship that goes far beyond the law." is een quote van Musk die jij hebt aangebracht en dan heb jij het "far" gedeelte er ook wel afgelaten hé.
Ik vind de TOS niet ver staan van de wet neen. Er staat ook in de TOS dat ze kunnen appealen.
Eh, dat gebeurt dus nu al, hè. Dat Twitter zich moet houden aan de lokale wetten ook. Maar dat is waarom zijn zever niet kan werken. Censorship that goes beyond the law... Hij haalt er de wet bij, en dan zou het verdikke mijn schuld zijn dat ik kijk naar de wet?Belgische wetten? Het is niet alsof hun algoritme of hun medewerkers accounts gaan beoordelen op basis van verschillende wetten hé. Lijkt me dan toch normaal dat een TOS zich houdt aan de globale wetten van de markt waarin ze spelen: dus grosso modo Amerika, UK en Europa en weetikveel wat nog ? Ze hebben daarin chance dat de meeste wetten redelijk gelijklopen over heel hun afzetmarkt.
Hoezo? Ik zei net wel en ik ging daarop ook in omdat hijzelf aan het woord was, niet gewoon een krantenartikel waarin ze over zijn absolutism schrijven.Die "far" laat hij er zelf even vaak vanaf? De ene keer mag ik de Tedtalk niet quoten, de andere zit daar voor jou de cruciale nuance
Eh, dat gebeurt dus nu al, hè. Dat Twitter zich moet houden aan de lokale wetten ook. Maar dat is waarom zijn zever niet kan werken. Censorship that goes beyond the law... Hij haalt er de wet bij, en dan zou het verdikke mijn schuld zijn dat ik kijk naar de wet?
Trouwens, het is al lang begonnen op Twitter, de miserie. Van op onze Discord:
![]()
Ik heb het nog al gezegd in deze thread, maar ik begrijp absoluut niet waarom die vinkjes niet gewoon zijn blijven bestaan voor echt verified accounts en ze dan geen nieuwe badge in het leven hebben geroepen voor de Twitter supporters die 8 euro geven. Of als ze dan toch enkel voor dat vinkje willen gaan, waarom dat dan geen nieuw design heeft gekregen. Dit symbool staat al lang bekend voor 'dit is wie de account beweert dat ze zijn' bij veel mensen. Daar nu mee gaan rommelen en de betekenis veranderen is zo oer dom.
Ja, maar ook dat vond ik maar een halve maatregel, want dan moe(s)t je dacht ik nog eerst op hun profiel gaan kijken om te zien of ze nu echt zijn of niet. Alle problemen vallen gewoon terug op het feit dat ze dat originele vinkje (met een heel duidelijke betekenis) per se willen omzetten in geldgewin en daarbij dus de originele betekenis hebben veranderd, met alle gevolgen vandien.Gisteren was er tijdelijk een tag 'Official account' te zien onder reeds bestaande geverifieerde accounts van oa Instellingen en Staatshoofden of Regeringsleiders, maar dat is alweer weg.
Volgens mij pakt gij gewoon veel van Musk zijn woorden te letterlijk op en dan krijg je inderdaad deze discussies.
Enfin ja. We zullen zien wat hij nu gaat doen met al die fake accounts hé. Of hij echt rechtlijnig gaat zijn of gewoon die Kathy haar gezicht niet kon aanzien.
Ik dacht dat zelfs mensen die niet in de financiële wereld zitten, ondertussen zouden gezien hebben dat dit gewoon een narcistische cultleader is die constant liegt en gewoon impulsief doet waar hij zin in heeft?Van zo'n 'genie' als Musk
Dat verhaal met die dan o'dowd loopt natuurlijk al langer als vandaag. Er zijn al cease and desists brieven geschreven. Om dat nu te gebruiken als argument dat Elon tegen free speech is als het op persoonlijke belangen aankomt lijkt me niet echt correct.![]()
Elon Musk's Twitter bans advert criticising Tesla cars - AOL
Elon Musk's commitment to free speech has been questioned after an advert criticising Tesla safety was banned by Twitter.www.aol.co.uk
Lekker voorspelbaar weer. De mensen die het luidste roepen dat ze free speech absolutists zijn, hebben vaak ook de fragielste ego's.

Dus je bedoelt dat dit fake news niet mag van Elon?Dat verhaal met die dan o'dowd loopt natuurlijk al langer als vandaag. Er zijn al cease and desists brieven geschreven. Om dat nu te gebruiken als argument dat Elon tegen free speech is als het op persoonlijke belangen aankomt lijkt me niet echt correct.
Die zijn bedrijf is trouwens green hills platform.
https://electrek.co/2022/08/25/tesla-cease-and-desist-billionaire-running-smear-campaign/
Inderdaad. Dat is het enigste wat ik wil zeggen met mijn repliek op stevenfmDus je bedoelt dat dit fake news niet mag van Elon?
Heeft hij hiermee gelijk? Absoluut. Dat is valse reclame en fake news die niet genoeg geduid wordt.
En dat wil ook zeggen dat ge me niet moet betrekken in een zijdiscussie. Ik replikeer gewoon dat die ban of verwijderen van een smear campaign met die voorgeschiedenis geen argument is hoe elon musk nu staat wat betreft free speech.Gaat hij hier in tegen zijn eigen zogezegde principe van free speech: Zeker weten. Het fake news van Rusland moest blijven staan, want hij was een "free speech absolutist". Maar deze ad zou "politiek" zijn? Van welke politieke partij is hij, en van welke is O'Dowd? Hier misbruikt bij zijn macht om de rechter voor te zijn die eventueel kan beslissen om de reclame in te trekken als die tegen de wet is.
Wat hij bedoelde met "censorship die verder gaat dan de wet", is dus gewoon: ik wil rechter spelen en ik zal de wetten interpreteren. En dat mag, maar dat is het tegenovergestelde van wat hij daarvoor zei: "free speech is als iemand die je niet graag hebt iets mag zeggen over jou wat je niet graag hebt". Een citaat van hem (maar dan in het Engels, zijn Nederlands is minder goed).
Maar dat is het welInderdaad. Dat is het enigste wat ik wil zeggen met mijn repliek op stevenfm
En dat wil ook zeggen dat ge me niet moet betrekken in een zijdiscussie. Ik replikeer gewoon dat die ban of verwijderen van een smear campaign met die voorgeschiedenis geen argument is hoe elon musk nu staat wat betreft free speech.

Is dat zo? Daarvoor was het niet eens op Twitter van toepassing, want wat was toen de mening van de "eigenaar" van het platform?Vrijheid van meningsuiting zolang je niet te ver afwijkt van de mening van de eigenaar van het platform is toch iets wat op meer dan Twitter alleen van toepassing is denk ik dan.
Ja maar het gaat hier toch over Twitter in deze thread? En meer specifiek over de eigenaar die maanden heeft staan kraaien dat hij voor absolute free speech is en waarvan nu blijkt dat zijn definitie van free speech toch niet zo ruim is als hij deed uitschijnen? Ik ga hier niet mee in heel die microscopische discussie over wetten versus ToS, maar het is toch wel een beetje lachwekkend te noemen dat onze grote free speech kampioen vrij snel aan het bannen en blocken slaat, niet?Vrijheid van meningsuiting zolang je niet te ver afwijkt van de mening van de eigenaar van het platform is toch iets wat op meer dan Twitter alleen van toepassing is denk ik dan.
Wel als je fake nieuws selectief aanpakt natuurlijk, bv. Russische propaganda toelaten maar gekleurde negatieve berichtgeving over je eigen bedrijf verwijderen.Dat verhaal met die dan o'dowd loopt natuurlijk al langer als vandaag. Er zijn al cease and desists brieven geschreven. Om dat nu te gebruiken als argument dat Elon tegen free speech is als het op persoonlijke belangen aankomt lijkt me niet echt correct.
Mja. Ik zou toch aanraden om eens wat verder op te zoeken over die O'dowd.Wel als je fake nieuws selectief aanpakt natuurlijk, bv. Russische propaganda toelaten maar gekleurde negatieve berichtgeving over je eigen bedrijf verwijderen.

Waarom verleen je hem de gunst van de hersengymnastiek?Hij is uiteraard niet verkozen maar dat wil niet zeggen dat hij dat volgende verkiezingen nogmaals een gooi doet. En aangezien zijn campagne draait om tesla van de weg halen is het een politieke boodschap.![]()
Niet tegen de wet maar tegen de twitter terms of service. Een regel die in 2019 nog onder Dorsey in voege gegaan.Waarom verleen je hem de gunst van de hersengymnastiek?
En tegen welke wet is die politieke boodschap precies? Want over het Russische fake news (ook politiek, maar natuurlijk geen ad) zei hij:
Oeps.Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het gebruiken van iemand anders zijn naam wel mag volgens de wet. Puur theoretisch gezien dan, want in de praktijk is dat schering en inslag op het internet, en is het vaak niet eens duidelijk welke wet (van welk land dus) er zou moeten gelden. Het is met andere woorden niet te handhaven in de praktijk.