Musks plannen voor Optimus Robots

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Weet niet of het een klein nieuwtje is of een eigen topic verdient maar Elon Musk heeft net zijn plannen voorgesteld om een army of robots te maken

Genie of knettergek? Ik neig naar het tweede.

, Musk declared: “Humanoid robots will be the biggest product in history,” a statement that hints at a future where robots outnumber humans. Musk even suggested a world where the ratio could be 5:1, meaning up to 30 billion autonomous humanoid robots could one day be operating globally.

The ball is already rolling for better or for worse. Musk has revealed that Tesla plans to produce between 50,000 and 100,000 units of Optimus in 2026, with an exponential ramp-up to 500,000 to 1 million units by 2027. And make no mistake, this time the outspoken tech billionaire is very serious.

En daarbij: cheap workers en de mensheid zonder job zetten.

The Optimus robot, currently powered by the AI4 chip used in Tesla’s FSD, is designed to interact with the world around it using an AI-trained brain. While the current model uses the AI4 chip, the commercial version will likely be powered by the AI5 chip, which is expected to go into production later this year. This next-gen brain will allow the Optimus robot to perform an even wider range of tasks, from manufacturing to domestic assistance.

En daarbij: cheap workers en de mensheid zonder job zetten.

The Optimus robot, currently powered by the AI4 chip used in Tesla’s FSD, is designed to interact with the world around it using an AI-trained brain. While the current model uses the AI4 chip, the commercial version will likely be powered by the AI5 chip, which is expected to go into production later this year. This next-gen brain will allow the Optimus robot to perform an even wider range of tasks, from manufacturing to domestic assistance.
Ik had het gisteren nog in de AI thread gezet.
Als je ziet waar china al staat met hun unitree. Die dexterity van die robot en dat gecombineerd met een AI (of zelfs een AGI). De film I, Robot is helaas niet ver meer weg.

#dystopianmodeON
Worst case
Ik zie een toekomst waar iedereen wel zo een robot in huis gaat hebben om klusjes te doen. Maar dan als je slaapt wordt ergens vanuit een obscuur land je robot gehacked en logt hij in op je computer en steelt al je banktegoeden. Of wordt gebruikt als moordwapen, het huis in brand steken, je neersteken in je slaap.

Less worst case.
Stel dat je zo een robot hebt die alle klusjes doet, de vaatwas, het gras afrijden, de vuilniszakken buitenzetten, de bakken bier binnenzetten. Hoe zwak worden mensen dan en zeker op oudere leeftijd als ze zelf helemaal niets meer moeten doen?

Laatst bewerkt:
Ik zie die robots wel nuttig om de gebouwen op mars mee te gaan neerplanten. Schiet een leger van die dingen met spaceX raketten naar de rode planeet en laat ze ginder al wat gaan voorbereiden.

Less worst case.
Stel dat je zo een robot hebt die alle klusjes doet, de vaatwas, het gras afrijden, de vuilniszakken buitenzetten, de bakken bier binnenzetten. Hoe zwak worden mensen dan en zeker op oudere leeftijd als ze zelf helemaal niets meer moeten doen?
en vooral waarover gaan met mijn vrouw dan komen zagen aan mijne kop. Want nu zijn het klusjes en daar kan ik nog mee om, zo ben ik ook eens op mijn gemak als ik daarmee bezig ben. Die van ons gaat er niet mee akkoord gaan dat ik die vrije tijd ga gebruiken als me-time.

On topic dan, ik heb ook vooral schrik dat niet anderen maar Musk zelf de controle kan houden over zijn robotten en op die manier macht kan gebruiken.

Anderzijds als Musk te machtig zou worden, zou het mij niet verbazen dat hij al een van een balkon gaat vallen en zijn eigen succes tegen hem gaat keren.

en vooral waarover gaan met mijn vrouw dan komen zagen aan mijne kop. Want nu zijn het klusjes en daar kan ik nog mee om, zo ben ik ook eens op mijn gemak als ik daarmee bezig ben. Die van ons gaat er niet mee akkoord gaan dat ik die vrije tijd ga gebruiken als me-time.

On topic dan, ik heb ook vooral schrik dat niet anderen maar Musk zelf de controle kan houden over zijn robotten en op die manier macht kan gebruiken.

Anderzijds als Musk te machtig zou worden, zou het mij niet verbazen dat hij al een van een balkon gaat vallen en zijn eigen succes tegen hem gaat keren.
Musk of een niet westers land. Ik vind het een moeilijke keuze.... maar hoe het nu evolueert zal die keuze wel gemaakt moeten worden :(

Ik had het gisteren nog in de AI thread gezet.
Als je ziet waar china al staat met hun unitree. Die dexterity van die robot en dat gecombineerd met een AI (of zelfs een AGI). De film I, Robot is helaas niet ver meer weg.

#dystopianmodeON
Worst case
Ik zie een toekomst waar iedereen wel zo een robot in huis gaat hebben om klusjes te doen. Maar dan als je slaapt wordt ergens vanuit een obscuur land je robot gehacked en logt hij in op je computer en steelt al je banktegoeden. Of wordt gebruikt als moordwapen, het huis in brand steken, je neersteken in je slaap.

Less worst case.
Als uw robot alles doet, hebt ge meer tijd voor de fitness.
En plus, de afwas doen en de vuilbakken buiten zetten, da's niet bepaald hoe de caveman aan zijn fysiek kwam hé.

Als uw robot alles doet, hebt ge meer tijd voor de fitness.
En plus, de afwas doen en de vuilbakken buiten zetten, da's niet bepaald hoe de caveman aan zijn fysiek kwam hé.
Neen maar oudere mensen die geen effort meer doen takelen sneller af.

Ik vraag me wel af wat de bedoeling is op economisch vlak.
Als robots alle jobs afpakken uiteindelijk, wie gaat er dan nog geld verdienen om de economie te dragen?

Terug
Bovenaan