Needle Spiking

Slyke

Well-known member

Meer meldingen van ‘needle spiking’: prikletsels gevonden bij fans KV Mechelen, ook 2 mogelijke slachtoffers tijdens Belgian Pride Parade​

Er zijn wel degelijk letsels van naaldinjecties gevonden bij enkele slachtoffers die zaterdag onwel werden tijdens een voetbalmatch tussen KV-Mechelen Racing en Genk. Dat bevestigt politiewoordvoerder Dirk Van de Sande van de zone Mechelen-Willebroek aan onze redactie. Ook de organisatoren van de Belgian Pride in Brussel hebben nu meldingen gekregen van mensen die zaterdag een prik hebben gekregen: één slachtoffer stapte ook naar de politie.
Er zijn prikkwetsuren vastgesteld”, vertelt woordvoerder Dirk Van de Sande. “Deze letsels maken onderwerp van het onderzoek. De slachtoffers zijn geprikt en onwel geworden, waarna de medische hulpdiensten opgeroepen zijn.”

Bron: https://www.hln.be/binnenland/meer-...offers-tijdens-belgian-pride-parade~aec3aafe/

Really… 😞😞😞

Iedereen, jong of oud, zou het nu toch wel verdienen om na corona zorgeloos op stap te mogen gaan…
Zwaarste straffen zijn hier niet goed genoeg!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me wel af hoe zoiets te werk gaat. Loop je met een naald rond en prik je random mensen? Die voelen toch de prik?

Snap de bedoeling van de dader niet.. gevoel van macht en random slachtoffers maken?

Andere vragen die ik me stel.
Waarom? Waarom op een voetbalmatch? Voor verkrachting of diefstal? Zeker op die voetbal match....
Wat met overdraagbare ziektes? HIV, hepatitis? Iedereen die geprikt geweest is heeft 6 zware maanden voor de boeg vol onzekerheid.

Waarom? Waarom op een voetbalmatch? Voor verkrachting of diefstal? Zeker op die voetbal match....
Wat met overdraagbare ziektes? HIV, hepatitis? Iedereen die geprikt geweest is heeft 6 zware maanden voor de boeg vol onzekerheid.
Dat vraag ik mij ook af he. Welk motief hebben die kerels op een voetbalmatch? Daar win je toch niks mee?

Hopelijk wordt het geen trend op festivals etc. Meh.

Het gaat hem bij dat soort daders niet altijd over iets winnen in de 'klassieke zin' (geldelijk of lichamelijk). Mensen die willekeurige personen bij elkaar slaan op straat zonder in die hun portefeuille te kijken 'winnen' daar ook niets bij. Helaas bestaan er gewoon heel wat beestachtige figuren op onze planeet.

Maar je kan je natuurlijk ook wel wat motieven inbeelden: een supporter van een rivaal op KV Mechelen, iemand die tegen LGBTQ+ is, ...

Ik vind het in elk geval maar angstaanjagend, en hoop op enorm zware straffen voor de daders als ze die ooit pakken. Dit moet echt geen trend worden.

Ik vind het ook maar iets superloos.
Toen ik het nieuws van tijdens de match van Mechelen hoorde ging mijn gedacht direct naar 'ze willen is iets nieuw testen'.
Maw, ff testen op een publiek event en het effect bekijken voor je ermee 'het nachleven induikt'.

Tis ronduit ranzig dat er mensen zijn die zich met zoiets bezig houden.

Ik vermoed/denk/hoop dat het nu ook weer niet zo evident is om aan HIV of Hepatitis C besmette naalden te geraken, en dat het meer gaat om iemand die een perverse vorm van "macht" wilt uitoefenen over onschuldige slachtoffers. Zéér makkelijke manier om iemand 6 maanden lang te kl*ten dan.

Maar goed, je hebt gelijk, mét HIV en Hepatitis C zou het nog véél erger zijn natuurlijk en het is ook niet onmogelijk.

Ze zouden het beter niet zo uitsmeren in de media, zorgt alleen maar voor meer copycats. Het is niet dat je er iemand mee kan waarschuwen zoals je drankje bij je houden. Daar kun je niets tegen doen om het te voorkomen.

Ik vermoed/denk/hoop dat het nu ook weer niet zo evident is om aan HIV of Hepatitis C besmette naalden te geraken, en dat het meer gaat om iemand die een perverse vorm van "macht" wilt uitoefenen over onschuldige slachtoffers. Zéér makkelijke manier om iemand 6 maanden lang te kl*ten dan.

Maar goed, je hebt gelijk, mét HIV en Hepatitis C zou het nog véél erger zijn natuurlijk en het is ook niet onmogelijk.
Bwa..moet maar iemand zijn die net ontdekt heefr dat en HIV positief was en boos is op heel de wereld en wraak wilt nemen..alé tis misschien maar een dwaze gedachte.
Mocht het zo iemand zijn, dan heeft die oneindig veel besmette naalden.

Bij fouilleren moet je die er toch kunnen uithalen? Trouwens om enkele cc's van een verdovende stof onderhuids in iemands lichaam te injecteren moet heb je toch enkele seconden nodig. Eerst die spuit discreet bovenhalen, dan iemand prikken (al dan niet eerst door kleding), en als de naald diep genoeg zit pas injecteren. Bij die prik heb je toch al direct door dat er iets niet ok is?

Ik meen mij een verhaal te herinneren, van misschien ondertussen al 10 jaar geleden, waarbij een passagier opstapte op een lijnbus en de chaffeur in de arm stak met een naald en daarbij vermelde "proficiat u heeft nu aids". Volgens mij bleek er dan op het einde van de rit niks aan de hand te zijn maar die mens heeft dus wel een hele tijd in onzekerheid geleefd in afwachting van testresultaten. Leuk...

Ze zouden het beter niet zo uitsmeren in de media, zorgt alleen maar voor meer copycats. Het is niet dat je er iemand mee kan waarschuwen zoals je drankje bij je houden. Daar kun je niets tegen doen om het te voorkomen.
Onwetendheid is anders ook een heel slecht wapen ertegen, toch? Het is niet alsof er zonder dit nieuws nooit iemand op het idee zou komen, en ik betwijfel of mensen die het willen doen 's avonds naar het nieuws kijken voor inspiratie. Die halen ze wel elders.

Daarentegen informeer je wel mensen, niet alleen over het feit dat ze moeten oppassen, maar ook over het feit dat het nodig is dat er middelen heen gaan, of dat er bijvoorbeeld gefouilleerd gaat worden op voetbalmatches, ik noem maar iets. Anders komt iedereen uit de lucht gevallen, want "er is toch geen probleem".

Ik vind het net wel goed dat het in het nieuws komt. Ik moet zeggen dat mijn eerste gedacht bij die van KV Mechelen toch echt dit was:

Massahysterie zoals bij dat "Coca-Cola-incident" dat er geen bleek te zijn. Iemand die ervan gehoord had, en de groep die in die mate beïnvloed wordt dat ze het echt geloven. Maar als er naaldsporen zijn gevonden, da's helemaal wat anders natuurlijk, en dan wordt de reactie en aanpak toch ook totaal anders.

Bij fouilleren moet je die er toch kunnen uithalen?
Ik weet niet waar jij normaal komt, maa het aantal keren dat ik gefouilleerd ben in mijn leven kan ik op 1 hand tellen. En met die beperkte ervaring denk ik niet dat ze het zouden vinden, want dat was telkens heel oppervlakkig.
Trouwens om enkele cc's van een verdovende stof onderhuids in iemands lichaam te injecteren moet heb je toch enkele seconden nodig. Eerst die spuit discreet bovenhalen, dan iemand prikken (al dan niet eerst door kleding), en als de naald diep genoeg zit pas injecteren. Bij die prik heb je toch al direct door dat er iets niet ok is?
Dat is enkel als je aan een klassieke naald denkt.
Er bestaan natuurlijk ook jet injectoren die het gewoon onder hoge druk inspuiten zonder naald.
Om nog maar te zwijgen over potentiele eigen contrapties. Het moet niet medical grade zijn hé, iets dat iemand zelf gemaakt heeft kan in dit geval ook voldoende zijn.

Bij fouilleren moet je die er toch kunnen uithalen? Trouwens om enkele cc's van een verdovende stof onderhuids in iemands lichaam te injecteren moet heb je toch enkele seconden nodig. Eerst die spuit discreet bovenhalen, dan iemand prikken (al dan niet eerst door kleding), en als de naald diep genoeg zit pas injecteren. Bij die prik heb je toch al direct door dat er iets niet ok is?
zo'n naald gaat toch losweg door de meeste standaard kledij ? Als je die suits ziet dat van die professional cleaners dragen als ze één of ander drugshuis moeten opkuisen...

Dat is enkel als je aan een klassieke naald denkt.
Er bestaan natuurlijk ook jet injectoren die het gewoon onder hoge druk inspuiten zonder naald.
Om nog maar te zwijgen over potentiele eigen contrapties. Het moet niet medical grade zijn hé, iets dat iemand zelf gemaakt heeft kan in dit geval ook voldoende zijn.

Ahja, want een hogedrukspuit bovenhalen, dat gaat zeker niet opvallen in stadion. 😂 Hoe dan ook, je voelt het altijd direct.
Ik vind de piste van massahysterie toch geloofwaardiger (als er geen kwetsuren worden vastgesteld zoals in KVM). Je denkt dat er iets gebeurd is, dus je begint het ook te 'voelen'. "Duizeligheid" en "zich onwel voelen" zijn heel vaag, dat word ik ook al als ik 2 minuten de comments op HLN lees.

Ahja, want een hogedrukspuit bovenhalen, dat gaat zeker niet opvallen in stadion. 😂 Hoe dan ook, je voelt het altijd direct.
Ik vind de piste van massahysterie toch geloofwaardiger (als er geen kwetsuren worden vastgesteld zoals in KVM). Je denkt dat er iets gebeurd is, dus je begint het ook te 'voelen'. "Duizeligheid" en "zich onwel voelen" zijn heel vaag, dat word ik ook al als ik 2 minuten de comments op HLN lees.
Maar er zijn wel priksporen vastgesteld, dus dan kun je het niet meer alleen steken op massahysterie, toch.

Ahja, want een hogedrukspuit bovenhalen, dat gaat zeker niet opvallen in stadion. 😂
Nee, je hebt modellen die eruit kunnen zien (of je toch makkelijk zo kunt er laten uitzien) als een vape...
4vokur4.png

cwi5eEI.png

Terug
Bovenaan