Needle Spiking

Kan ook een onnozelaar zijn geweest die met een naald heeft zitten prikken. Dat moet daarom geen spuit zijn.
Dan zou je enkel de prik hebben en geen symptomen zoals duizeligheid, misselijkheid, etc.

Wat ik me afvraag, ik had gehoord dat er geen sporen van verdovende middelen zijn gevonden. Natuurlijk zal men niet op elke exotische stof kunnen controleren, maar is men er dan eigenlijk zeker van dat er iets is ingespoten? Want die symptomen, ik weet niet natuurlijk, als ik merk dat men mij met een naald heeft gestoken zal ik misschien ook wel een reactie hebben hierop.

Alleszins een angstaanjagend voorval.

Zal ik het eens zeggen: het zijn Russische spionnen die de apenpokken verspreiden!
Doe uw ogen open sheeple!

:unsure:

(tis om te lachen)

Blijkbaar het We R Young festival in Hasselt zonet stilgelegd wegens needle spiking.

Een festival voor 12 tot 16 jarige. WTF

Wel een lastige problematiek natuurlijk. 1 idioot met een naald/spuitje op zak is genoeg.
Metaaldetector gaat dat ook niet detecteren waarschijnlijk.

Dus ja, wat doe je dan... hopen dat de eerste die gepakt wordt een stevige straf krijgt om een voorbeeld te stellen.

Het feit dat er altijd zoveel slachtoffers tegelijk zijn is toch ook frappant.

Ik bedoel dat spiking (bv. van een drankje) toch altijd zoiets was waarbij de daders 1 slachtoffer uitkiezen, met slechte bedoelingen daarna wanneer het slachtoffer niet meer bewust is van wat er gebeurt.

Maar als er elke keer meer dan 10 mensen geprikt worden, dan is er toch een ander motief lijkt me?

Ik weet nog toen ik nog naar concerten ging in kleine zaaltjes (denk 15 jaar ondertussen) dat er tijdens een optreden een gek was die een scalpel mee had. Hij had toch heel wat mensen "geprikt" in het publiek. Het waren soms diepe wonden.

Iedereen is gewoon zo prikkelbaar tegenwoordig :unsure:

Het feit dat er altijd zoveel slachtoffers tegelijk zijn is toch ook frappant.

Ik bedoel dat spiking (bv. van een drankje) toch altijd zoiets was waarbij de daders 1 slachtoffer uitkiezen, met slechte bedoelingen daarna wanneer het slachtoffer niet meer bewust is van wat er gebeurt.

Maar als er elke keer meer dan 10 mensen geprikt worden, dan is er toch een ander motief lijkt me?
Mja kan ook gewoon een groepje zijn waar er 1 denk iets gevoeld te hebben waardoor de anderen het ook in hun kop steken natuurlijk.

Ik krijg ergens deja vu's naar de Coca Cola crisis van 2000. Er zijn toen enkele leerlingen van een school ziek geworden van een lading Coca Cola waar wat industrieel schoonmaakmiddel in was beland.

De weken daarop waren er diverse uitbraken van zieke kinderen en dergelijke na het drinken van Coca Cola, wat volledig te wijten was aan massa hysterie. ( Enkel met die eerste lading frisdrank was wat mis.)

Nu zeg ik niet noodzakelijk dat dit ook het geval is op We R Young, maar ik hoop echt waar dat zoon en dochterlief grondig gecontroleerd worden op sporen van een naald en toxicologische substanties.

Je kan je makkelijk inbeelden dat er daar eentje begint met een OMG, ik heb een prik gevoeld wat meteen escaleert naar twintig andere die misschien iets gevoeld hebben en het spel zit op de wagen. Een festival waar maanden voorbereiding en geld ingekropen is, voorbij.

Ik hoop dat dus rap duidelijk wordt of daar daadwerkelijk een idioot te werk is gegaan. ( Kan even goed een snotneus met een punaise zijn die de interressante wou uithangen) of dat er daar een nest is beginnen flippen voor niks en dus beter nog een jaar of drie langer veilig binnen zou blijven..

Tijd wijst het hopelijk snel uit.

Die reacties op Facebook zijn in elk geval weer goud. "Ik doe geen oog meer dicht voor ik de pervert die mijn dochter geprikt heeft te pakken heb!!" Zorgt maar eerst dat je zeker weet dat Kenziana effectief geprikt is door iets man.

Ik weet nog toen ik nog naar concerten ging in kleine zaaltjes (denk 15 jaar ondertussen) dat er tijdens een optreden een gek was die een scalpel mee had. Hij had toch heel wat mensen "geprikt" in het publiek. Het waren soms diepe wonden.

Iedereen is gewoon zo prikkelbaar tegenwoordig :unsure:

Lido in Leuven?

Nee, je hebt modellen die eruit kunnen zien (of je toch makkelijk zo kunt er laten uitzien) als een vape...
4vokur4.png

cwi5eEI.png

Mijn vrouw moet zich elke week inspuiten met een pen wegens reuma. Dat is wel nog met een naald maar zo op de onderste foto te zien moet dat op dezelfde manier worden gebruikt. Dat blauw wat je aan de voorkant ziet moet je tegen de huid helemaal induwen. Daar moet je al goed voor duwen. Zij moet met haar duim en wijsvinger de huid wat opspannen want anders krijgt je dat niet ingeduwd. Pas wanneer dat blauw stuk helemaal is ingeduwd kun je met die knop achter die naald laten inschieten. Dat iemand dat niet gaat merken kan ik niet geloven. Dan tot 10 tellen. Je gaat dan ook een klikgeluid horen. Dat is de naald die terug in de pen gaat. Laat je te snel los loopt een heel deel van de geïnjecteerde vloeistof er terug uit. Wanneer je die pen wegneemt zie je ook even de afdruk van die pen in de huid. Die pennen kun je ook maar 1 keer gebruiken. Zo een pen met hogedruk die moet je al zeker heel goed tegen de huid gaan houden anders vliegt die vloeistof naar alle richtingen.

Ik krijg ergens deja vu's naar de Coca Cola crisis van 2000. Er zijn toen enkele leerlingen van een school ziek geworden van een lading Coca Cola waar wat industrieel schoonmaakmiddel in was beland..
Exact waar ik ook aan moest denken na de Gay pride. En vandaag al de 3e keer prijs op 5 dagen.
24 tieners onwel van een prik. Terwijl experten het er eens over zijn dat het echt niet zo simpel is om iemand een prik te geven, voldoende substantie te injecteren om effect te hebben en dan je spuit er weer uit te trekken. En dat allemaal zonder dat iemand het ziet en er een spuit gevonden wordt. Nooit worden er spuiten gevonden na zo'n feiten. Raar.

En dat zou bij 24 tieners gebeurd zijn 😶. Veel massahysterie ja.

Blijkbaar het We R Young festival in Hasselt zonet stilgelegd wegens needle spiking.

Een festival voor 12 tot 16 jarige. WTF

Ja, dat zijn dus “kindjes”, hé… sommige nog kind, andere beginnend puber.
Als daar een louch (ik veronderstel ouder) figuur tussenstaat, zou men dat toch moeten opmerken?

Ik vrees hier dat er inderdaad wat massahysterie is ontstaan. Misschien iemand die gestoken is geweest door een wesp en de rest die vooraf al bang was gemaakt door de voorbije mediaberichten?
En artiest Joost die er nog een schepje bijdeed, waarschijnlijk…

Alleen vrees ik dat de Gay Pride en KV Mechelen (alsook de voorvallen in de UK en Nederland) wel reële cases waren en dat is gewoonweg beangstigend.

Terug
Bovenaan