Netflix neemt Warner Bros over

goh ja, QT being QT. Die mens heeft ook recht op zijn (in dit geval nogal lomp geformuleerde) eigen mening zeker? :unsure:

wat ik verontrustender vind, is dit nieuws:

Het is erg om te zeggen maar Netflix was waarschijnlijk de minst erge van enkel vreselijke opties. Ik denk dat veel mensen dachten dat Paramount betere papieren had doordat de Ellisons op de knieën voor Trump zijn gaan zitten, ondanks dat hun bod lager was.

Zeer negatieve evolutie alvast, antimonopoliewetgeving betekent niks meer. Ik houd mijn hart vast voor de filmindustrie de komende jaren, bioscopen gaan het steeds moeilijker krijgen, unieke onafhankelijke films ook. En de prijzen van de pakweg vier overgebleven streamingsdiensten gaan jaar na jaar meer stijgen. Fysieke media gaan ook veel minder beschikbaar worden.

Dat is ook weer slecht nieuws voor vrijwel iedereen.
Ja, dat lijkt me ook.

Toch benieuwd hoe ze dat verder gaan aanpakken.

Gaat HBO Max bijvoorbeeld nog een lange tijd bestaan?
Gaat alles van HBO een extra 'module' worden in Netflix waar je extra voor moet bijbetalen?
Gaat alles gewoon in Netflix geïntegreerd worden? Maar dan gaat de prijs ongetwijfeld ook weer omhoog, en dat is toch gevaarlijk want willen mensen op den duur 20+ euro gaan betalen voor een Netflix abonnement?

Ja, dat lijkt me ook.

Toch benieuwd hoe ze dat verder gaan aanpakken.

Gaat HBO Max bijvoorbeeld nog een lange tijd bestaan?
Gaat alles van HBO een extra 'module' worden in Netflix waar je extra voor moet bijbetalen?
als ze slim zijn gaan ze werken met modules ja.
Maat netflix kennende zullen ze de series en films wel zo spreiden dat je niet anders kan dan de volle pot te betalen.
Die miljarden moeten terugverdiend worden

Gaat alles gewoon in Netflix geïntegreerd worden? Maar dan gaat de prijs ongetwijfeld ook weer omhoog, en dat is toch gevaarlijk want willen mensen op den duur 20+ euro gaan betalen voor een Netflix abonnement?
Wacht tot de nodige series / films uitkomen + enkele maanden. Pak dan een maand tegen 20-30€. Plan verlof in en kijk alles tegen een zachte prijs.
Andere elf maanden van het jaar spendeer je aan quality time met je kinderen / partner / jezelf en niet achter de tv.
Of doomscroll in je zetel met een muziekje op de achtergrond als je niet anders kan :D.

Ik denk dat Netflix er toch naar streeft om abonnees een heel jaar te laten betalen :wink:

Dus benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
Het standaard-abo kost nu al 16,99 en het premium zelfs 21,99. Dat is niet mis. Zomaar 5 euro bij elks bijtellen, lijkt me toch een risico . Voor de mensen die nu al Netflix + HBO Max betalen, is dat geen probleem, maar of de andere gebruikers zomaar gaan blijven doorbetalen dan...

Dus ja, werken met modules, of toch HBO Max apart houden, lijken mij toch meer de te verwachten opties.

Blah...

Netflix koopt hiermee dus ook HBO...
Dat wil dan allicht zeggen dat ik m'n abonnement bij HBO Max ga mogen/moeten opzeggen?

Hopelijk nemen ze dan alles daar z'n over, want ik heb daar een heuse lijst aan films/series/... staan die ik nog wil zien.
Vooral ook veel National Geographic en Discovery zaken.

Stevig prijskaartje. Wij hebben beide nu, dus maakt op zich niet zo heel veel uit als ze één op één de prijs zouden verhogen bij Netflix voor ons. Op zich vind ik het wel OK want er er begint/begon echt wel een wildgroei aan streamingdienst te ontstaan.

Dat wil dan allicht zeggen dat ik m'n abonnement bij HBO Max ga mogen/moeten opzeggen?

Hopelijk nemen ze dan alles daar z'n over, want ik heb daar een heuse lijst aan films/series/... staan die ik nog wil zien.
Vooral ook veel National Geographic en Discovery zaken.
komt dat efkes goed uit voor u
Ik zat aan m'n bureau even iets te lezen op m'n gsm, en daarna wou ik hem op m'n bureau leggen om wat verder te werken.
Maar ik leg hem niet ver genoeg waardoor hij naar beneden valt.

Als een echte man zat ik natuurlijk met mijn benen wat open, en uit reflex knijp ik die supersnel dicht.

Het positieve hieraan was dat ik m'n gsm tussen m'n benen gevangen had en die dus niet op de grond viel.

Het negatieve was dat m'n linkerteelbal ook tussen m'n benen hing te chillen en die dus even geplet werd.
Dat was 10 minuten geleden en ik voel elke hartslag nog steeds in die teelbal.

Ik heb het al aan m'n vrouw laten weten, geen seks vanavond :cry:

Als de combi van HBO+ en netflix dan goedkoper is is het mss nog niet zo erg. Anderzijds als je nu enkel netflix hebt en de prijs dan richting 30 euro gaat voor premium wordt het wel duur.

Handig als je de twee abonnementen hebt en naar 1 gaat (goedkoper dan beide apart).

Maar Netflix schijt al jaren brol uit waardoor dit artistiek waarschijnlijk een drama wordt.

Handig als je de twee abonnementen hebt en naar 1 gaat (goedkoper dan beide apart).

Maar Netflix schijt al jaren brol uit waardoor dit artistiek waarschijnlijk een drama wordt.
Daar zie ik ook wel het voordeel in.
Vroeger hadden we enkel Netflix en dat was cool. Dan kwam AppleTV en Amazon Prime en Disney en Streamz en HBO en...
Waar dan overal iets opstond. Dan moet ge kweetnihoeveel van die abonnementen beginnen afsluiten.

Ik verkies in dit landschap toch gewoon meer gebundelde diensten. Ik neem aan dat ze niet aan de kwaliteit van HBO gaan beginnen morrelen. HBO is altijd HBO geweest en het is niet dat Netflix in het verleden nooit steengoeie dingen gemaakt heeft.

Terug
Bovenaan