Nieuwe Google tv streamer - ethernet kabel verplicht uittrekken bij het streamen (en andere issues)

GETHEZ

Well-known member
Ok, ik heb wel wat issues met men nieuwe Google tv streamer. Ik zal de dingen die ik ervaar een letterke geven, is misschien makkelijker om op te antwoorden.

A) Om te beginnen gaat hij moeilijk aan. Eenmaal ik het aan krijg lukt het wel om vlot aan en uit te zetten, maar na lange inactiviteit zit ik soms tot 20+ keren op het aan-knoppeke te duwen. Ik moet er wel bijzeggen dat de streamer verbonden is met een zuivere pc monitor die mss 20 jaar oud is met enkel hdmi als aansluiting...

B) het probleem met het streamen dus. Het is enigszins logisch dat je op hetzelfde netwerk moet zitten met je toestel waarvan je streamt naar het toestel dat uiteindelijk uitzendt. Maar waarom mag je de streamer niet op ethernet laten staan? Uiteindelijk neemt die toch ook van mijn thuisnetwerk, zij het met een unifi mesh ertussen? Zoveel mogelijk bekabeld is toch beter? Ik vind dit dus echt vervelend, wifi kan moeilijk doen, maar nu is het de omgekeerde wereld. Ik snap niet dat daar geen workaround voor bestaat. Misschien kent iemand hier wel eentje?

C) Mijn G20s Pro afstandsbediening kon op mijn vorige (Google) chromecast wel makkelijk toegevoegd worden. Ik blijf dit een super remote vinden, maar ik kan deze dus niet toevoegen. Bij het toevoegen via Bluetooth zie ik een toetsenbord icoontje ervoor staan, en als ik dit vergelijk met alle andere apparaten, bijvoorbeeld tv's, die hebben allemaal zo'n plus teken ervoor staan.

Nu een dongle zat er ook bij de remote, alleen heb ik geen grote usb (A) poort om in te pluggen, ook al niet aanwezig op mijn pc monitor (iiyama) die al redelijk oud is...
Ik had gezien dat je een device kon kopen met usb C hub met ingebouwde power delivery erin, om zo extra poorten te hebben, waaronder de meegeleverde dongle van de remote. Ik zou dus echt graag die remote willen blijven gebruiken, al is het maar voor de numerieke knoppen. Maar zulke usb c met power delivery, ik zie het bos door de bomen niet, en die kunnen vrij duur gaan.

Ziezo, een wall of text, alle bijdragen kunnen helpen, much obliged.

B) het probleem met het streamen dus. Het is enigszins logisch dat je op hetzelfde netwerk moet zitten met je toestel waarvan je streamt naar het toestel dat uiteindelijk uitzendt. Maar waarom mag je de streamer niet op ethernet laten staan? Uiteindelijk neemt die toch ook van mijn thuisnetwerk, zij het met een unifi mesh ertussen? Zoveel mogelijk bekabeld is toch beter? Ik vind dit dus echt vervelend, wifi kan moeilijk doen, maar nu is het de omgekeerde wereld. Ik snap niet dat daar geen workaround voor bestaat. Misschien kent iemand hier wel eentje?

Zou het niet helpen om gewoonweg de wifi op de google streamer uit te schakelen? Dan zal hij toch je kabel moeten nemen.

a. Met aanzetten zelf nog geen problemen gehad, integendeel. Wel altijd met de afstandsbediening die er bij zat.
b. Net eens gekeken, je kan bij instellingen-"Netwerk en internet" gewoon wifi uitschakelen inderdaad. De optie scannen kan je ook uitzetten.

Hij wilt dus echt enkel van smartphone streamen als zowel de Wi-Fi openstaat op de smartphone als op de streamer (en ethernet mag niet insteken) toch raar dat ze daar geen workaround optie voor hebben in de menu's van de streamer...

Geen idee van de netwerk lay-out bij jou.
Mogelijks een afscheiding tussen wifi en bekabeld netwerk dat standaard aan staat op de unify?

Ik stream nooit van mijn smartphone naar de streamer, gebruik hem vooral met de beschikbare apps die je erop kan zetten.
Heb er twee, eentje hier in België en eentje in Thailand, heb in België op mijn router een VPN server opgezet waar mijn streamer in Thailand mee kan verbinden, zodat alle Belgische apps zoals VRT max, VTM go etc. werken (omzeilen geolocatie block).

Aan/uit zetten toch ook nog geen issues gehad.
Ik gebruik een toetsenbord met trackpad, en heb hiervoor een USB-C dongle met "power pass through" gekocht, kan thuis eens kijken wat er juist op staat, weet niet meer waar ik hem gekocht heb...
Dus USB C dongle in de streamer, de power supply in een USB C poort van de streamer en de ontvanger van het toetsenbord in een USB A poort...

Thx, maar wat voor device (usb C dongle met power delivery) heb ik daarvoor nodig? Tis voor een dongle'ke, dus te duur is overkill.

Weet iemand ergens een goed artikel zijn, niet te duur?
Je kan daar zo zot in gaan als je wilt inzake de prijs...

Ik heb onderstaande:

19€ (en ik heb Prime TV) dus was gratis verzending...

Bevestigde werking op mijne Google TV streamer...

Heeft ook een hdmi poort die uiteraard overbodig is, dus goedkoper zou moeten kunnen, maar den deze werkt dus wel zeker 😉

Thx, maar zou je zulk iets ook in 60hz kunnen hebben? Dat is wat de google streamer maximaal levert in 4K

Edit, is waarschijnlijk niet nodig want ik neem de hdmi van de streamer zelf?? Klopt dit?

Thx, maar zou je zulk iets ook in 60hz kunnen hebben? Dat is wat de google streamer maximaal levert in 4K

Edit, is waarschijnlijk niet nodig want ik neem de hdmi van de streamer zelf?? Klopt dit?
Idd, gebruik gewoon de hdmi van de streamer zelf, die usb dongle is enkel om usb A poorten te hebben...

Als uw smartphone op wifi niet aan de streamer op ethernet kan dan is het bijna zeker dat ge met 2 netwerken zit. Ge spreekt over een unifi mesh voor uw wifi, maar waar komt uw ethernet kabel vandaan die ge in uw streamer steekt? Komt die van de modem van uwe provider? Tenzij die modem in bridge mode staat of uw unifi in AP mode is het netwerk op uw modem gescheiden van dat van uw unifi door de dubbele NAT.

Los daarvan zou ik eens opzoeken wat voor ethernet poort uw streamer heeft. Vaak steekt daar maar een 100mbit poort in en dan is in veel gevallen hedendaagse wifi eigenlijk sneller dan kabel.

Ok, eigenlijk ligt het 100% zeker wel aan een probleem zoals je omschrijft

Setup is een beetle omslachtig, en waarschijnlijk dubbel, dus misschien gewoon idd de ethernet ervan tussen houden?

Ik zal proberen te schetsen.

Eternet komt binnen rechtstreeks in mijn Unifi Dream Machine, mijn hoofdrouter.
Vandaaruit met Wi-Fi naar mijn Unifi 6 mesh, aangezien ik deze gebruik in mijn slaapkamer, waar mijn tv'tje (monitor) staat.
Deze mesh wordt gevoed met poe met een injector, en als ik het goed voor heb, heb je 2 poorten op zo een injector, eentje met de voeding, daarmee wordt mijn u6 mesh gevoed met poe, en de andere poort (LAN), deze gaat dus naar de tv streamer.

Dus tl:dr,
De streamer krijgt de Wi-Fi binnen van de u6 mesh, en nog eens ethernet via de u6 mesh (maar dan van het Wi-Fi signaal opgevangen door dezelfde u6 mesh)

Ik heb deze mesh aangezien mijn slaapkamer wat moeite heeft om het signaal van de UDM, waarbij mijn mesh op hetzelfde verdiep staat als mijn UDM, binnen te halen...qua muren en materialen vermoed ik. Ik heb deze mesh gekocht destijds om makkelijker/stabieler te kunnen telewerken, maar ondertussen werk ik thuis vanuit een andere kamer, die beter in verbinding staat met de UDM.

@zephir kan dit ook bevestigen denk ik. Er zal wel een dubbele link, of NAT of whatever zijn met deze set up.

Idd, gebruik gewoon de hdmi van de streamer zelf, die usb dongle is enkel om usb A poorten te hebben...
Works like a charm.
Wat de g20 s pro betreft, ik kan hem niet 'officieel' koppelen, maar dat kon bij de chromecast ook niet eigenlijk dacht ik toch
Ondanks niet gekoppeld doet ie gewoon alles met de dongle in het nieuwe apparaat (hub)

Probleem A) en C) zijn dus opgelost.

Blijft enkel nog over hoe ik de streamer het beste moet verbinden. Waarschijnlijk dus een lus teveel?

Edit, het opstarten is nog niet van de baan... Blijft moeilijk booten

Eigenlijk, met nu te lezen, helemaal in het begin wou ik mijn streamer eens testen, op een wat oudere monitor, en toen kreeg ik hem ook niet aan.
Ik denk dat die bepaalde info moet krijgen via de hdmi poort naar resolutie toe, en dat dit niet in mijn geval niet goed doorkwam door de dvi/hdmi adapter.
Op mijn TV nog nooit last mee gehad...

Terug
Bovenaan