Obi-Wan Kenobi

Obi-Wan Kenobi

Ik vind de actrices die Leia spelen en Reva niet barslecht. Leia is wel een schattig kind irl denk ik.
Niet iedereen kan een Ewan Mc Gregor zijn of Joel Edgerton, juist.
Maar ze zijn slecht geregisseerd en krijgen crappy teksten. Hun personages zijn veel te zwart wit.

Laatst bewerkt:
De achtervolging in het bos was inderdaad slecht. Die zaten er met een volgescheten broek allemaal achter te lopen.

Kzou precies ook nog graag wat Palpatine zien?
EZjb.gif

Vind het tot nu toe niet slecht. Een paar heel lompe keuzes gemaakt maar dat is Disney ten voeten uit met SW blijkbaar. Khad toch graag wat meer Rupert Friend gezien ipv Reva. Zelfs die aziatische inquisitor vind ik interessanter als haar character.

Rupert Friend zal nog wel terugkeren gok ik.
Lijkt me straf dat hij zo snel aan z'n einde moest komen.

het speelt zich afaik vóór Rebels, waarin het personage van Rupert Friend nog leeft

het speelt zich afaik vóór Rebels, waarin het personage van Rupert Friend nog leeft
Dat wil niks zeggen, Disney trekt zich weinig aan van hun eigen lore. Als je kijkt hoe ze omgaan met keuzes binnen één serie zelf, dan zie je al dat ze vaak 2 afleveringen verder al vergeten zijn wat ze 2 afleveringen ervoor gedaan hebben. Of nog erger soms is 5 minuten al genoeg om dingen te vergeten en in eens compleet de mist in te gaan. Dus my guess is dat Disney er gewoon niet over nagedacht heeft wat er in Rebels gebeurt. Ze zullen wel weer nen boek schrijven waarin ze er een domme uitleg aan geven om het fixen zoals ze tot nu toe altijd al gedaan hebben, net zoals bij Palpatine...

Tgoh bad guys die de dood ontspringen is natuurlijk wel een thema bij Star Wars. Darth Maul in twee gehakt geen probleem, Anakin voor dood achtergelaten geen probleem en dan is er nog de comebacks der comebacks die van Darth Sidious :laugh:

Tgoh bad guys die de dood ontspringen is natuurlijk wel een thema bij Star Wars. Darth Maul in twee gehakt geen probleem, Anakin voor dood achtergelaten geen probleem en dan is er nog de comebacks der comebacks die van Darth Sidious :laugh:
Dat is idd het ding alles kan en alles mag, maar of het op iets trekt... das een andere zaak. Ik verwacht hem wel echt niet terug in deze serie tbh, misschien toveren ze hem terug levend in een of andere novel of comic book dat ze nog uitbrengen ooit om hem zo te redden. Dat is uiteindelijk wat ze met Palpatine ook gedaan hebben, is blijkbaar een kloon ( verklaard in één of andere Novel )

Dat is idd het ding alles kan en alles mag, maar of het op iets trekt... das een andere zaak. Ik verwacht hem wel echt niet terug in deze serie tbh, misschien toveren ze hem terug levend in een of andere novel of comic book dat ze nog uitbrengen ooit om hem zo te redden. Dat is uiteindelijk wat ze met Palpatine ook gedaan hebben, is blijkbaar een kloon ( verklaard in één of andere Novel )

Hier wordt sterk naar gehint in de Aftermath reeks.
Overigens ook een recycling van een Legends verhaal.

Geen fan van RotS (itt TFA en TLJ) en de Palpatine verhaallijn, maar het komt wel niet zo uit leftfield als velen lijken te denken.

Hier wordt sterk naar gehint in de Aftermath reeks.
Overigens ook een recycling van een Legends verhaal.

Geen fan van RotS (itt TFA en TLJ) en de Palpatine verhaallijn, maar het komt wel niet zo uit leftfield als velen lijken te denken.
Maar was dat niet allemaal pas achteraf geschreven? Weet er ook het fijne niet van, maar had dat wel al vaak zien voorbij komen.

Maar was dat niet allemaal pas achteraf geschreven? Weet er ook het fijne niet van, maar had dat wel al vaak zien voorbij komen.

Negeer wat ik gezegd heb. Het klonen komt uit Legends boeken. De hints uit die boeken (tussen 2015 en 2017 uitgekomen) gaan over zijn Empire restanten die we zien in de finale van RotS. Ik was even in verwarring en heb toch eens wat verder gekeken dan mn eigen geheugen :D

Het kan mij helaas toch echt niet overtuigen na 3 episodes gezien te hebben, en dat is jammer. De actie-scènes zijn vrij flauw en de manier waarop personages zich uit hachelijke situaties weten te redden, is echt wel inspiratieloos. Ewan McGregor kan de boel nog enigszins redden, maar andere personages (met Reva op kop) zijn toch maar zeer flauw neergezet (en dan heb ik het niet alleen over de acteerprestaties, maar ook over de character-building).

Sommigen zullen het hier waarschijnlijk anders zien, maar heb toch ook problemen met Obi-Wan. Die moedeloosheid en geslagenheid vind ik nog wel een goede insteek, maar op sommige vlakken wordt hij toch te hard als kneusje weggezet.

In Episode III kickt hij Anakin zijn ass nog. Nu 10 jaar later lijkt het een volslagen amateur en lijkt hij wel een Padawan t.o.v. Vader. Om dan nog eens 10-15 jaar (???) later in Episode IV terug de zen-heid en cool-heid zelve te zijn in de finale confrontatie met Vader? Ik hoop dat ze dat de komende afleveringen dan in ieder geval nog goed gaan kaderen en ze duidelijk laten zien dat hij terug een volwaardige jedi-master is.

Ik vind het vooral jammer dat het in de 3e aflevering al tot een confrontatie kwam met Vader. Had het leuker gevonden als het doorheen de reeks een constante dreiging was en telkens een net-niet, denk ik. Ik zou de confrontatie in Episode IV dan ook logischer hebben gevonden.

Ook de manier waarop Obi-Wan kan ontsnappen aan Vader was bijzonder flauw. Eerst 'speelt' Vader er wat mee (choke, push, pull, ...) en dan wanneer het er op aankomt is het plots tegen een Stormtrooper 'bring him to me'. Om zich vervolgens dan heel makkelijk neer te leggen bij de situatie. Hmmm...

Voor mij dezelfde ziekte als de nieuwe trilogie. Te veel stereotype, zwart-witte personages die eerder overkomen als verongelijkte tieners.

Maar ik vind het op zich wel nog vermakelijk, in tegenstelling tot Mandalorian dat ik echt doodsaai vond.

Afl 5 is veel beter dan de vorige, naar het einde toe gaat het niveau toch omhoog. Volgende week is al de afsluiter, het lijkt me dat het maar een half succes is, een 7/10. Ik denk dat ze weer gaan zorgen voor een of ander schokmoment in de allerlaatste minuut, lijkt een traditie te zijn van de Disney+ Star Wars series.

Boba Fett vond ik persoonlijk erger, daar gebeurde helemaal niets in (buiten 2 Mandalorian focused episodes).

Terug
Bovenaan