Obi-Wan Kenobi

Obi-Wan Kenobi

Mijn issue met Reva is zeker niet de acteerprestatie, maar de motivatie. Heel haar motivatie en obsessie met Obi-Wan draait om 1 ding, de nieuwe Grand Inquisitor worden. Oftewel, evil person wants more power. En dat is gewoon ongelooflijk saai terwijl het echt zo simpel kan zijn.

Zet het Grand Inquisitor worden wat op de achtergrond en focus op de obsessie op Obi-Wan. En wat blijkt, het was Obi-Wan (of zijn meester, Qui-Gon) die haar tegen haar zin bij haar gezin heeft weggehaald om Jedi te worden. Ik dacht even dat ze die richting uitgingen toen ze tegen Leia zei dat zij vroeger ook een droid had. En zij wilt nu wraak omdat de Jedi haar leven hebben afgenomen, en in het bijzonder Obi-Wan.

Dat zou toch 100 keer interessanter zijn als motivatie dan het cliché van meer macht willen.
Haha ik lees deze comment pas nadat ik ep5 gezien heb :D

De onlogische gebeurtenissen blijven zich opstapelen... Ik blijf wel benieuwd naar de laatste aflevering, dus ze doen toch iets goed.

Aflevering 5 was dan toch gelukkig veel beter. Hoe Vader hier voorgesteld wordt, dat er nog veel van Anakin in hem zit, vind ik heel goed gedaan. Ook denk ik niet dat de hem al ooit zo sterk hebben gezien in de films.

Er zijn nog altijd onlogische zaken en de setup naar de finale vind ik maar meh maar de Vader/Obi Wan setup maakt dat goed.

De Finale gaat de serie niet redden, daarvoor had dit 2 afleveringen eerder moeten gebeuren maar hopelijk toch een goed einde.

Vind het eigenlijk wel goed, behalve enkele technicalities in de storytelling toch compelling en goed gebracht.

Ook heb ik Vader nu voor het eerst weten zijn menacing. Voorheen nooit echt meer geweest dan iemand die loze dreigingen gaf? (in de films, side lore nooit gelezen/gezien)

Beetje thanos vibes.

Betere episode, maar toch weer wat bedenkingen.

De training van Anakin en Obi-Wan vond ik nice. Maar ze hadden best wat meer de-aging technieken gebruikt. De rimpels halen je nogal uit het moment.

Grappig hoe iedereen dat ontsnappingsship nog snel moest boarden toen het dak eindelijk open ging. Dat kon daarvoor niet dan... To save a little time perhaps.

Reva's achtergrond komt langs geen kanten overeen met hoe ze zich de rest van de show gedroeg. Het leek heel de tijd da ze zich verraden voelde door de Jedi. Maar blijkbaar wil ze dan toch Vader kapot maken. Het is logisch dat ze er dan zo dicht mogelijk bij wil geraken, maar die haat tegenover al de andere partijen die eigenlijk hetzelfde doel hebben klopt gewoon niet. Een kind martelen terwijl ze zelf als youngling slachtoffer is geweest bvb.

En dan draait ze weer plots haar kar en besluit ze samen te werken met Obi-Wan. Je weet wel, die gast die ze zo wanhopig te pakken wou krijgen.
Het personage klopt gewoon niet.

Maar goed, Ik hoop op een degelijke finale.

Episode 5 was goed imo. Echter:

Die lightsaber gevechten... Ik heb constant youtube/cosplay vibes.. Geen idee. Als ik zie hoe dit vroeger gedaan werd en dan nu. In force awakens trilogy zien we precies kleuters rammen en slagen met stokken, en nu heb ik het gevoel dat 2 maten met beetje ervaring op elkaar meppen en dan zelf in adobe premiere dit met after effects goed proberen te maken.

Darth Vader en zijn force powers - zeker met het schip. Deed me denken aan dat spel waar we die star destroyer op een stad zien komen. Power dat die vent heeft..

Zijn gevecht met Reva.. Op zich was dit voor hem nul moeite, dat zag je. Maar als ze nu de muziek weg deden, en "The Weekend" erop hadden gezet, dan had ik het gevoel dat hij dans movekes aan het uitproberen was.

idd, episode 5 vond ik toch wel goed. Darth Vader redt hier toch wel de meubelen
De training van Anakin en Obi-Wan vond ik nice. Maar ze hadden best wat meer de-aging technieken gebruikt. De rimpels halen je nogal uit het moment.

Grappig hoe iedereen dat ontsnappingsship nog snel moest boarden toen het dak eindelijk open ging. Dat kon daarvoor niet dan... To save a little time perhaps.
hier ben ik het wel mee eens. leek mij zelfs of ze meer de-aging gebruikten voor Obi-Wan als voor Anakin :S
ziet er nu als de 30+'er die Hayden Christensen is, en niet meer de jongen van 20 die Anakin was toen hij Darth Vader werd.
en ja, is totaal niet logisch als je zsm oet kunnen vertrekken dat je niemand op dat schip al zet...
waar kwam dat 2de trouwens ineens vandaan?
Reva's achtergrond komt langs geen kanten overeen met hoe ze zich de rest van de show gedroeg. Het leek heel de tijd da ze zich verraden voelde door de Jedi. Maar blijkbaar wil ze dan toch Vader kapot maken. Het is logisch dat ze er dan zo dicht mogelijk bij wil geraken, maar die haat tegenover al de andere partijen die eigenlijk hetzelfde doel hebben klopt gewoon niet. Een kind martelen terwijl ze zelf als youngling slachtoffer is geweest bvb.

En dan draait ze weer plots haar kar en besluit ze samen te werken met Obi-Wan. Je weet wel, die gast die ze zo wanhopig te pakken wou krijgen.
Het personage klopt gewoon niet.
[/Spoiler]
voor mij sluit het ene het andere niet uit, tbh. voor youngling Reva waren de Jedi haar hele wereld.
ineens wordt die wereld aangevallen. en geen enkele Jedi komt haar en haar vrienden redden (dat verwijt ze Obi-Wan ook he: "where were you?")
integendeel: de sterkste en bekendste Jedi die ze kent, komt hun allemaal doden.
ze is dus zeker gedreven door wraak op de Jedi, maar ze wilt vooral die éne ex-Jedi doden

finale alweer op Tatooine, looks like

trouwens, "hoe die lightsabers vroeger gedaan werden", is ook maar een kwestie van wat technisch mogelijk was hoor

Ik hoor velen zeggen dat episode 5 dingen wat recht zet, beter is en de serie een beetje redeemd al dan niet te laat.

Ik ga in de spoilers hieronder mijn waarschijnlijk veel te lange mening en logica neer pennen waarom ik zwaar mixed ben over deze aflevering.

Here go's nothing...

Mijn eerste indruk na deze aflevering was ronduit slecht om heel eerlijk te zijn. Op een paar toffe scenes na vond ik dat deze aflevering bepaalde slechte keuzes uit de vorige afleveringen net nog meer da afgrond in duwde en deze er dus nog slechter liet uit komen.

Zaken zoals Vader die Obi-Wan laat gaan in Part II omdat hij zogezegd gered wordt/ontsnapt... Iedereen was het er al over eens dat het belachelijk was dat hij hem niet zou kunnen gestopt hebben. Als je dan nu ziet wat Vader allemaal doet met dat schip, dan denk je nu zeker van WTF zijn ze mee bezig... ( Later verklaar ik een hier een mogelijk reden voor waarom dit zo zou zijn en dat maakt het deels acceptabel )

Het feit dat overal online iedereen de twee grote "plot" twists van de serie al zag aankomen vanaf Part I, maar velen van hoopte dat het niet waar ging zijn omdat het te lame story writing zou zijn. Wel ze zijn letterlijk beide uitgekomen...

Ten Eerste: Onze Grand Inquisitor leeft nog!! Zag niemand aankomen... Alleen weet niemand hoe... maar boeit dat iemand... wrs niet dachten ze.

Ten Tweede: Reva, ze was een student Jedi die gewoon wraak wou nemen op Vader DUM DUM DUUUUUM. Dit was nu echt de plot twist waarvan ik hoopte dat het niet waar was. Dit maakt haar character gewoon kapot. De reden achter haar wraak op Vader is dat hij haar alles afgepakt heeft, haar enige familie die ze had. Dus om haar wraak te nemen gaat ze undercover en gaat jaren aan een stuk onschuldige mensen afmaken die ook kinderen en familie hebben, of die zelf nog kind zijn, als ook andere overlevende Jedi ( van haar leeftijd, dus kinderen zoals zij toen... ). Dit is zo belachelijk voor woorden dat ze zo verblind zou zijn door wraak en haat, dat ze letterlijk zelf doet waarvoor ze wraak neemt en dat blijkbaar normaal en ok vind.

Poging tot acceptatie van hun keuze:
Ik kan in bepaalde maten begrijpen dat ze verblind is door wraak, maar niet zo hard als dit, je wordt niet zo maar een Inquisitor, daarvoor moet je al heet wat slechte dingen gedaan hebben alvorens ze je maar willen om dan nog veel meer vuil werkt te doen. Dat ze boos is op Obi-Wan en dat ze zich verlaten en alleen voelde als kind begrijp ik allemaal en dat speelt allemaal mee in dat blind zijn door wraak, maar het is gewoon te veel om geloofwaardig te zijn. Ze is puur evil, maar met een goeie reden, sorry maar dit werkt niet voor mij op deze gradatie.

Waar het verhaal enerzijds een beetje lame aanvoelde, maar toch wel bepaalde zaken uit vorige afleveringen recht trok:
Het feit dat Vader al die tijd al zou geweten hebben wat haar plannen waren, verklaren in mijn hoofd een paar zaken van de vorige aflevering, maar anderzijds worden ze zodanig over gebruikt dat het dan weer begint tegen te vallen, als ook het voelt absoluut niet als de manier waarop Vader te werk zou gaan.

Waarom laat Vader Obi-Wan zo simpel ontsnappen in part III ?
Volgens de logica dat Vader weet wat Reva van plan is en dat hij weet wat ze gedaan heeft met de Grand Inquisitor. Wil hij volgens mij haar plan laten uit komen om haar voor domme feiten te zetten als het zover is ( Part V dus ). Hij laat Obi-Wan gaan omdat hij weet dat Reva hem wel zal blijven opsporen en proberen pakken, waarna hij haar kan promoveren en als ze toe slaat afstraffen en uitlachen.

Dit gedeelte vind ik om eerlijk te zijn vrij goed en sterk geschreven ( als dat de bedoeling was toch ).

Maar dan gaat het te ver in Part IV
Obi-Wan ontsnapt weer en Vader lijkt het gehad te hebben in Part IV en staat op het punt haar gewoon dan af te maken en hem zelf wel te pakken IPV te wachten op dat plannetje van haar. Het was op zich al heel raar dat hij haar toch zo makkelijk en snel weer liet gaan toen ze zei dat ze een tracker had. Wrs omdat hij toen dacht "Zucht... alle dan, probeer nog maar eens... Kzal nog efkes geduld hebben."

Dit was er voor mij dan al te veel aan, Vader dat geduld heeft... Yeah right. Maar kijk ze gaan toch door en in Part V gebeurt het dan toch! Ze vangt Obi-Wan en kan eindelijk gaan pronken bij Vader met de vangst! Vader maakte haar ook veel te makkelijk en snel Grand Inquisitor toen bleek dat ze hun gevonden had, alsof het was van "alle kom tis goed, hier... dan zijn we er van af". En dan ga ik me niet eens uit spreken over hoe ze voorspeld had dat ze een tracker moest plaatsen in Part IV alsof ze wist (of nog erger) voorspeld had dat hij haar ging redden en ontsnappen (OF NOG ERGER) dat ze het bewust zou gedaan hebben xD.

Conclusie:
Iets wat dan op zich een goed idee was, is dan weer zeer pover uitgevoerd en daarbij komt dan nog eens haar zwakke background story, belachelijk manier van vechten ( breakdancen ) en een hoop domme scénes:
- 10 min schieten op een deur om er dan in 2 sec door te gaan met je lightsaber
- Toevallig verliest die kloon dat communicatie tooltje toch wel niet zeker
- Lightsaber wordt in twee gebroken en is later weer één geheel
- Vader voelt niet dat Obi-Wan niet in het schip 2 meter voor hem zit terwijl Obi-Wan van in de ruimte dingen voelt tot op die planeer met Reva
- Leia die belachelijk zit te doen in die ventilatie, allemaal blauwe lichtjes buiten één rood lichtje dat rondvliegt en ze niet ziet zzz...
- En dan vergeet ik wrs nog veel dingen...

Ik heb heel zware mixed feelings na deze aflevering: Sommige zaken had ik echt niet willen zien. Terwijl andere delen daarvan waren dan weer een goede verklaring voor voorgaande rare keuzes. Maar of het ene het andere opheft en in welke richting, dat weet ik toch niet. De aflevering had een paar ferme scénes maar ook heel wat onaangename en het komt dus weer op het zelfde neer het ene heft het andere op, maar welke kant weegt harder door?

IMO blijft het een zeer mediocre serie die voor mij so far maar 6/10 scoort en in een goeie bui mss net een 7 krijgt.

Edit: Part V zorgt er voor mij eigenlijk voor dat bepaalde zaken beter zijn dan ze ervoor waren en daardoor de serie een beetje redeemen en optrekt in score, maar het introduceert ook een handvol nieuw zaken die op niet veel slagen en een IMO slechte backstory van Reva waardoor het de serie net weer naar beneden trekt. Dus is deze aflevering dan een redeem van de serie? IMO niet, gewoon op de zelfde lijn recht door 6/10

Laatst bewerkt:
Hieronder een idee van hoe ik de serie zou aangepakt hebben door 80% van de keuzes en story te behouden zoals ze was, maar gewoon Reva haar verhaal aan te passen met iets geloofwaardig. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Zoals ik al zei zit mijn grootste issue is de motivatie van Reva en combinatie met haar background story. Haar background is op zich niet slecht, maar het werkt niet samen met wat ze nadien doet en haar drijft als motivatie dus dat is het deel dat ik anders zou aangepakt hebben zonder veel te wijzigen aan het verder verloop van het verhaal. Hier is mijn idee:

Geen Inquisitor!!!
Dit gaat in tegen alles waarom ze net wraak wilt nemen en kan volledig geschrapt worden naar mijn mening. Je kan van haar nog steeds een personage maken dat "blinded is by rage" zonder dat ze zelf in de voetstappen treed van net datgene waarvoor ze kwaad is.

Reva overleeft als kind order 66 zoals in het huidige verhaal. Ze is kwaad op de Jedi omdat zij haar niet zijn komen zoeken of helpen nadien, ze wil wraak op Anikin/Vader vanwege wat hij gedaan heeft en ze is boos op Obi-Wan omdat hij er had moeten zijn om dit te voorkomen. Dit alles is dus gewoon zoals het nu ook was, maar IPV dat ze beslist om Inquisitor worden om zo dichter bij Vader te komen en hem mogelijks ooit te kunnen verslaan. Waarom laat je haar niet gewoon een Lone Wolve worden die op zichzelf leeft in de underground en verstopt zit tussen alle andere overlevenden/bounty hunters/bendes. Terwijl ze ouder wordt groeit haar verlangen op antwoorden van Obi-Wan en wraak op Vader steeds en heeft ze het in haar hoofd gestoken Obi-Wan te willen vinden.

Start van de serie.
Net zoals de huidige serie start, laat je Reva ontdekken dat ze via Leia te ontvoeren misschien Obi-Wan kan lokken om hem te pakken en te bevragen etc etc. Ze heeft geen intentie Leia iets aan te doen, maar wil gewoon Obi-Wan lokken, maar dat weet hij niet... Je kan dit gewoon exact doen zoals het nu was, ze gaat hulp vragen bij een bende die haar voor haar ontvoerd en ze nemen haar mee naar die planeet waar Obi-Wan haar ook komt redden. Reva haar idee mislukt en Obi-Wan red haar en probeert te ontsnappen, Reva laat via die bounty hunters een klopjacht starten ( ook zoals in de serie ) om hun te stoppen. Doordat heel die stad op high alert staat en hun zoekt is het niet onbegrijpelijk dat dit op een manier ook aan de oren van de Imperials terecht komt, die op hun beurt dit door geven aan de Inquisitors en Vader.

Vader ontdekt dus dat Obi-Wan wel degelijk nog leeft en heeft nog steeds een eitje te pellen met hem dus laat hij de Inquisitors hun werk doen hem te gaan vangen. Op deze manier koppel je de drie grote verhalen aan elkaar zoals in de OG serie. Part II eindigt dan zoals ze nu eindigt door Obi-Wan en Leia te laten ontsnappen terwijl de Grand Inquisitor en Reva net te laat zijn hem te pakken. Het is op dit moment dat Reva ontdekt en beseft dat Vader hem ook heel graag zou willen vangen en ze misschien meer kan doen dan hem enkel ondervragen. Ze kan Obi-Wan vangen, bevragen en inleveren bij Vader en daar haar kans grijpen hem te doden als ze bij hem is om zo haar wraak te nemen.

Midden van de serie.
Reva weet via die fake Jedi waar het transport naartoe gaat waar Obi en Leia op zitten, terwijl de Inquisitors hun pods sturen om hem te vinden. Ze komen net zoals in Part III aan op die planeet waar ze die undercover rebel vinden en ze gaan naar de hideout. Vader, The Inquisitors en Reva zijn ook op weg naar daar en zoeken hun in het dorp, Obi stuurt Leia door de tunel, terwijl hij Vader wilt afleiden, zodat ze kan ontsnappen en hij de bevolking gerust laat. Vader is weggelokt dus Reva kan het dorp in sluipen en mee zoeken naar hun, zij ontdekt die geheime tunnel en kan daar Leia onderscheppen en mee nemen ( ook zoals de OG serie ) Vader vecht met Obi-Wan maar Obi kan ontsnappen ( Op een iets betere manier deze keer ).

Vader gaat met lege handen naar huis terwijl Reva terug in het bezit is van Leia, maar deze keer gebruikt ze haar niet om Obi-Wan bij haar te lokken, maar ze gaat naar de Inquisitors/Vader en legt haar het plan uit om Obi-Wan te lokken naar hun of haar te ondervragen waar hij is om hem te kunnen pakken. Op deze manier komt ze dus in contact met Vader en wint ze zijn vertrouwen en hoopt ze zo close bij Vader te kunnen komen om haar wraak uit te voeren.

Obi-Wan komt Leia redden en Vader is kwaad en wilt Reva doden omdat het mislukt is en hij niet weet waarom hij haar nog zou laten leven, hij kan toch niks met haar doen. Op dat moment vertelt ze dat ze een backup plan had en een tracker heeft verstopt om hem alsnog te vinden en hij laat haar leven en apprecieert het feit dat ze zo voorbereid is ( of zo iets, same shit als de serie nu )

Naar het einde toe.
De Inquisitors sporen via de tracker Obi en Leia op en Vader is "trots" op Reva omdat haar plan werkt en ze komt dichter bij Vader zoals ze gehoopt had. Hij laat haar samen met de Inquisitors afzakken naar daar om hem te gaan halen, maar daar komt ze in gesprek met Obi waar alles meer uit komt wat ze wil doen en waarom ze dit gestart is. Obi-Wan komt dan met zijn idee om Vader daar alleen te lokken naar hem en dat ze dan haar kans kan grijpen hem te verslaan.

Obi en Leia ontsnappen, Reva probeert haar wraak te nemen, maar haar wraak op Vader mislukt en Vader verteld dat hij van in het begin voelde dat er meer achter haar daden zat en hij haar door had, hij laat haar nogmaals alleen te sterven achter, maar ze vind die communicatie boodschap over Luke en gaat nu achter hem omdat ze kwaad is op Obi-Wan omdat hij haar opnieuw aan haar lot heeft overgelaten en vertrokken is. Ze gaat nu achter datgene dat voor hem het belangrijkste is, Luke... (Een in de heat of the moment I HATE YOU momentje)

Final episode.
Conflict tussen Obi en Reva over Luke, waar Vader hem komt moeien maar ze als nog samen werken om Vader af te houden en Luke verborgen te laten nadat Reva beseft wat er aan de hand is en waarom Luke verborgen zit. Reva blijkt haar haat een beetje te laten rusten en beslist niet verder te gaan met haar tunnelvision voor Vader en Obi. Uiteindelijk kunnen Obi-Wan en Leia eindelijk vertrekken uit het berijk van Vader, met Luke nog steeds veilig op zijn plek. Reva mag van mij blijven leven en eindelijk rust vinden in haar leven, of ze offert haarzelf op om Luke te beschermen in de hoop dat hij ooit Vader zou kunnen verslaan en wraak kan nemen voor haar en alle andere slachtoffers van Order 66. (The chosen one)

Welke voordelen heeft dit?
- Geen shit backstory voor Reva
- Geen nood om de Grand Inquisitor te laten sterven en dan magisch terug te brengen.
- Meer plaatst voor een grotere rol voor de Grand Inquisitor.
- Meer heen en weer tussen Vader, Obi en Reva op een verstaanbare manier.
- Je behoud alle epische scénes en story zoals het was gewoon alleen logischer...
- Minder irritante Reva want ze loopt niet zo te zeuren op die Inquisitors, ze werkt alleen.
- Meer begrip en respect voor Reva als personage want je snapt haar motief en weet dat ze eigenlijk niet slecht is.
- Een hoop dat ik wrs nog vergeten ben...

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd denk ik dat er beter een compleet ander verhaal met Obi-Wan moest komen. De ontmoetingen met Vader en Leia hoefden voor mij niet. Het kon subtieler door bvb een spionage-missie of uitschakelen van Empire-leden (Sith of militairen) om de twee kinderen ongemerkt veilig te houden. Nu wordt toch vooral gekeken naar in-universe continuity issues en dat is jammer.

Eerlijk gezegd denk ik dat er beter een compleet ander verhaal met Obi-Wan moest komen. De ontmoetingen met Vader en Leia hoefden voor mij niet. Het kon subtieler door bvb een spionage-missie of uitschakelen van Empire-leden (Sith of militairen) om de twee kinderen ongemerkt veilig te houden. Nu wordt toch vooral gekeken naar in-universe continuity issues en dat is jammer.
Dat is ook een optie, ik heb mij nu gewoon gebaseerd op wat ze nu gemaakt hebben en hoe dit specifieke concept in mijn ogen beter had kunnen uitgewerkt worden. Zitten nog altijd fouten in, dat weet ik ook wel, kheb nu ook niet de tijd om van A tot Z heel het schript te gaan herschrijven. Maar een totaal ander verhaal had inderdaad ook gekund, maar zij kozen nu voor dit verhaal en ik vind dat dit verhaal gewoon mediocre geschreven is en meer pottentieel had om IPV Mediocre eerder ok/goed te zijn, maar ook niks meer dan dan. Er waren sowieso andere beter verhalen ...

Eigenlijk het enige echte goeie dat er van Star Wars is uitgekomen de laatste 10 jaar is toch Rogue One. En eigenlijk vond ik Solo ook nog best aangenaam maar die zou ik nog eens moeten herbekijken.

Heb het gevoel dat de Titel obi-wan gewoon gekozen is om de SW fans binnen te trekken. Om dan vervolgens een serie te maken rond een ander personage waar ik eigenlijk weinig voeling mee heb. Ach ja, geen verassing voor mij vermits SW echt bagger is geworden sinds de laatste 3 films.

Eigenlijk het enige echte goeie dat er van Star Wars is uitgekomen de laatste 10 jaar is toch Rogue One. En eigenlijk vond ik Solo ook nog best aangenaam maar die zou ik nog eens moeten herbekijken.

Kwestie van smaak. Solo vond ik enorm zwak. The Force Awakens vond ik heel goed en The Last Jedi is na meerdere rewatches nog steeds top 3 Star Wars voor mij. Rise Of The Skywalker was dan weer niks. Rogue One was inderdaad ook zeer goed.

Aflevering 5 was genietbaar door wat Darth Vader fanservice maar verder was toch vooral nodeloze plottwists, vreemde verhaalkeuzes en zeer geringe emotionele impact.

Kwestie van smaak. Solo vond ik enorm zwak. The Force Awakens vond ik heel goed en The Last Jedi is na meerdere rewatches nog steeds top 3 Star Wars voor mij. Rise Of The Skywalker was dan weer niks. Rogue One was inderdaad ook zeer goed.
ik vond Rise of Skywalker beter dan Last Jedi, en Solo was beter dan beide

ik vond Rise of Skywalker beter dan Last Jedi, en Solo was beter dan beide

Ge begint met "ik vond", maar eindigt met "was".
Persoonlijke pet peeve van mij, maar een boek/film/serie/game "is" bijna nooit iets. Uw mening over dat medium daarentegen is wel iets.

Rise Of The Skywalker vond ik echt (op enkele scènes na) een drama. Er was zoveel kritiek op TLJ (een klein deel begreep ik een ander deel vind ik nog altijd er gigantisch over gaan) dat ze gewoon halsoverkop course correction hebben willen doen om iedereen te willen plezieren. En zo zijn ze erin geslaagd om bijna niemand te plezieren. Terwijl bij TLJ er tenminste nog een redelijk ok verdeling was tussen "haters" en "lovers". Er waren weinig mensen onverschillig, dat was bij RotS wel veel feller.

En zo is imo ook de mening van mij over Solo. Ik heb de indruk dat ze na TLJ een film hadden mogen uitbrengen waarin Alden Ehrenreich een uur zat te kakken en terwijl vertelde over zijn ziekenhuisbezoeken het laatste jaar en er nog mensen zijn die zouden zeggen "BeTeR aLs TlJ".

Terug
Bovenaan