Oh Jezus, hier komt Christus

Dat er hier wel wat rondloopt die denkt een Godsgeschenk te zijn, dat kunnen mijn mede-BeyondGamers niet ontkennen. Maar of er eentje tussenzit die ook effectief vanuit de hemel komt? Doubtful. Misschien zou wat oefenen dan wel baat kunnen hebben en daarvoor kan je vanaf december op Steam terecht voor I Am Jesus Christ.

In tegenstelling tot Goat simulator, gaat het hier over een vrij serieus spel. Je gaat van vlak voor zijn doop tot aan de kruisiging in de voetsporen van Jezus van Nazareth op pad. Een goede twintig jaar geleden zag een zekere Maksym Vysochanskiy van het bedrijfje SimulaM (dat al ruiger werk zoals Horse Shelter en Moon Farming bracht) films als Shrek en Toy Story goed boeren. Het leek hem een idee om voor het leven van Christus een gelijkaardige film te maken. Doorheen de jaren bleef het idee spelen en herwerkt worden, tot we nu dus de simulator I Am Jesus Christ gaan krijgen.

Wat mogen we allemaal verwachten van JC? Onder andere het vasten in de woestijn, terwijl engelen ons leren vechten (het zat in mijn opleiding en ik herinner mij dat stuk eigenlijk niet, Jesus Wick?) en het vechten tegen Satan met een soort magma-powerballs. Eens te meer, mijn opleiding maakte weinig tot geen melding van Christus en ballen. Je moet bij tijden ook bidden om je heilige geest weer aan te vullen én je moet puzzels oplossen om extra mirakels vrij te spelen. Verder kan je in het lichaam van een kind kruipen om wat het kind wil doden te verdelgen, magisch vis gaan vangen, water in wijn gaan veranderen, … Er is ook sprake van een level tempel ontruimen (misschien is de merch niet super?) en relevante bijbelpassages zullen aangegeven worden. Ondertussen werkt SimulaM aan een tweede sim ervaring rondom de ark van Noach. Wanneer we deze mogen verwachten, is nog niet geweten, maar met de droogte zal het nog niet voor direct zijn. I Am Jesus Christ komt toepasselijk genoeg in december op Steam maar zal heel ónbijbels niet gratis zijn …

Terug
Bovenaan