Onderhoud BMW

DEN_DWOAZN

Active member
de wagen van mijn vrouw moet op onderhoud, BMW 318D G21.
In het verleden heb ik dit gedaan bij de officiële dealer (G&A Turnhout), nu werd de prijs daar zo gortig dat ik besloten heb om deze ergens anders op onderhoud te sturen. Ik weet wel dat ik dan de Premium Selection voordelen verlies maar het zij dan maar zo. Ik was beetje gedegouteerd vh feit dat de recupereren-bijdrage hoger was dan de prijs vd batterij in mijn afstandsbediening.

Los daarvan vind ik 450€ voor wat olie en een filter ook teveel.

Is er dan een groot verschil in prijs voor onderhoud tussen een officiële en een onafhankelijke garage?

Die 450€ is dus voor een klein onderhoud?:crazy:

Is er dan een groot verschil in prijs voor onderhoud tussen een officiële en een onafhankelijke garage?

Die 450€ is dus voor een klein onderhoud?:crazy:

Heel groot verschil. Ik betaal iets meer dan 100€ bij een niet officiële dealer (iemand die enkel bmw doet en vroeger bij bmw gewerkt heeft). De prijzen dat officiële dealers vragen om bvb je ruitenvloeistof bij te vullen kun je zelf bijna 3 flessen mee kopen.

Welke voordelen verlies je eigenlijk ?

Ik heb 535€ betaald voor een klein onderhoud afgelopen zomer.

Is dat duur ? Ja
Weet ge dat als ge de auto koopt ? Ja

Is dat duur ? Ja
Dus als je een BMW koopt weet je dat ze je u bij onderhoud gaan bestelen? Ja

Is niet alleen bij bmw natuurlijk maar de vloeistoffen van bmw zijn niet anders dan bij andere merken hoor

Ze mogen van mij iets verdienen maar TE is TE

Is dat duur ? Ja
Niet veel eigenlijk. Ik dacht terugroepacties, maar ik heb nu juist ook een melding gekregen van een terugroepactie dat ik mag gaan en ik heb de laatste keer ook ergens anders op onderhoud geweest.

En voor de rest dat je hem daar niet kan overlaten als premium aangezien dat altijd autos zijn die bij bmw zelf op onderhoud geweest zijn.

Maar als hij buiten garantie is zie ik geen enkele reden om nog bij hen op onderhoud te gaan.

Dus als je een BMW koopt weet je dat ze je u bij onderhoud gaan bestelen? Ja

Is niet alleen bij bmw natuurlijk maar de vloeistoffen van bmw zijn niet anders dan bij andere merken hoor

Ze mogen van mij iets verdienen maar TE is TE
Nee dat zeg ik niet

Ik zeg alleen dat ge niet moet klagen achteraf dat het veel kost, dat weet je op voorhand.
Trouwens bij Ford dealers is het niemeer veel beter hoor

Enige dat me wel stoort is dat ze er zaken durven opzetten die onnodig zijn.
Langs de andere kant als je belt voor je afspraak en vraagt hoeveel het zal kosten krijg je al een correcte richtprijs

Niet veel eigenlijk. Ik dacht terugroepacties, maar ik heb nu juist ook een melding gekregen van een terugroepactie dat ik mag gaan en ik heb de laatste keer ook ergens anders op onderhoud geweest.

En voor de rest dat je hem daar niet kan overlaten als premium aangezien dat altijd autos zijn die bij bmw zelf op onderhoud geweest zijn.

Maar als hij buiten garantie is zie ik geen enkele reden om nog bij hen op onderhoud te gaan.
Als hij buiten garantie is zou ik het ook niet meer doen.
Maar ik heb 4j garantie op mijn premium selection gekregen.
Naar het schijnt verlies je die niet als je bij een erkende garagist gaat maar voor die paar 100€ ga ik ook geen risico pakken.
Auto is bijna 6j tegen dat de garantie afloopt

@DEN_DWOAZN milieubijdrage is bij mij 5,59€
Welke afstandsbediening bij jou is dan goedkoper ?

Ik zou het niet riskeren eerlijk gezegd. Je spaart 100-200 euro uit per jaar maar als ge uw turbo plots opblaast staat ge daar met minstens 3000 euro kosten.

Mijn wagen heeft ooit eens 6 maanden in de garage gestaan, probleem na probleem. uiteindelijk heeft dat grapje 10000 euro gekost. Gelukkig alles onder garantie.

Ga dus minstens naar een erkende garage.

In 2009 reed ik met een 1 reeks rond en toen was klein onderhoud bij Van osch in Hasselt goedkoper dan bij Renault. 120€ verschil.
Over het algemeen mag ik niet klagen van de prijzen aangezien het op servicebehoefte is en nooit meerdere zaken tegelijkertijd.
In mijn geval maakt men wagen ook 70% op jaarbasis autostrade kilometers.

Turbo opblazen is nu niet een garantiegeval vrees ik,tenzij er constructiefouten in de turbo zitten maar dan zou je alsnog garantie hebben

Is toch algemeen geweten dat bmw dag v vandaag echt boele met wielen maakt en hun onderhoudskosten belachelijk hoog zijn,ook hun restwaarde is enorm laag.
Mooie wagens ma je moet de pro's en de contra's afwegen...met hun egc of whatever systeem zijn extreem grote problemen geweest...nooit zelf een BMW gehad maar aan de klachtenlijst alleen geef ik daar ook geen belachelijk hoog bedrag aan...ik maak me enorm onpopulair nu wss

Mag de garantie wel vervallen als je naar een niet BMW garage gaat? Zolang je bij een erkende garage gaat die de voorschriften heeft gevolgd zijn ze volgens mij niet in de mogelijkheid om de garantie zomaar te laten vervallen.

Ben sinds een maand nu avondschool Automechanica (onderhoud) aant volgen.

Eigenlijk wel schandalig hoe simpel een onderhoud is (motorolie, oliefilter, luchtfilter, evt remblokken). Dat is max 100€ voor een "eenvoudige" wagen. BTW en werkuren zijn de grote kost als ge officieel gaat.

Brengt uwe auto binnen en we zullen het onderhoud wel doen als "les" :D Gisteren nog remschijven en remblokjes vervangen op een BMW 1-reeks

Volgende les mijn stofhoes vervangen aangezien ik opmerking op de keuring had :D

Eigenlijk wel schandalig hoe simpel een onderhoud is (motorolie, oliefilter, luchtfilter, evt remblokken). Dat is max 100€ voor een "eenvoudige" wagen. BTW en werkuren zijn de grote kost als ge officieel gaat.

Brengt uwe auto binnen en we zullen het onderhoud wel doen als "les" :D Gisteren nog remschijven en remblokjes vervangen op een BMW 1-reeks

Volgende les mijn stofhoes vervangen aangezien ik opmerking op de keuring had :D

Dat bovenste is wel een smerig "kutwerkje"😁
En dat vet dat krijg je bijna nergens meer af

Is toch algemeen geweten dat bmw dag v vandaag echt boele met wielen maakt en hun onderhoudskosten belachelijk hoog zijn,ook hun restwaarde is enorm laag.
Mooie wagens ma je moet de pro's en de contra's afwegen...met hun egc of whatever systeem zijn extreem grote problemen geweest...nooit zelf een BMW gehad maar aan de klachtenlijst alleen geef ik daar ook geen belachelijk hoog bedrag aan...ik maak me enorm onpopulair nu wss
De boer heeft gesproken!

Wat een gezever. Op al mijn BMW's heb ik één problem gehad. Een turbo die het begaf in mijn eerste, eentje van 10 jaar oud met 180k km op de teller. Voor de rest letterlijk geen enkel probleem gehad. Onderhoud kost niet veel meer dan bij een ander? De afgelopen twee jaar ga ik 850 euro aan onderhoud hebben betaald...

Als je zo een wagen zonder garantie koopt ben je ook wel een beetje gek natuurlijk.

Waar doet gij dat? Ik ben bezig met oldtimerrestaurateur in Syntra Hasselt.

Terug
Bovenaan