Onderzeeër Titan vermist tijdens toeristische tocht naar wrak Titanic

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 5800
  • Startdatum Startdatum
Uhm, maar hier klopt het wel. Het is niet zo simplistisch dat het "Amerikaanse vs. Griekse kustwacht" is eh. Zowel de Amerikaanse als Canadese kustwacht helpt mee, terwijl het in Europa bijzonder stil was na de ramp. Italië heeft wel een gigantische vloot, dus die beschikken wel over de middelen om mee te helpen zoeken, maar kozen om (vrijwel) niks te doen. In de media was het nieuws over de honderden verdronken vluchtelingen een fait divers; het nieuws over de verdwenen onderzeeër + steenrijke menselijke inhoud is al twee dagen bijna het belangrijkste nieuws. Toch wel een verschilleke.

Dus ja, een hoop zwarte vluchtelingen/"gelukszoekers", daar staat in Europa (en daarbuiten) bijna niemand meer voor te springen om die te helpen. En dat geeft Lectrr simplistisch, maar perfect, weer.
Zoals altijd en overal gaat er meer aandacht gegeven worden aan sensationeel nieuws. Het is niet omdat ik dit puur uit sensatie volg dat ik de levens van bijvoorbeeld de miljardair belangrijk aanzie dan die van de vluchtelingen.

En alles op de media steken kunnen we ook niet doen want op dit forum kiezen we bijvoorbeeld zelf onze topics en zie ik een topic met 5 pagina's al over de duikboot en 0 over de vluchtelingen... We maken ons er dus zelf ook 'schuldig' aan.

Punt is gewoon dat ik het makkelijk vind om er onnozele comics over te maken. Zit weinig creativiteit en echt goed gevonden is het ook niet.

Punt is gewoon dat ik het makkelijk vind om er onnozele comics over te maken. Zit weinig creativiteit en echt goed gevonden is het ook niet.
Ik zou nu ook niet zoveel achter die comic zoeken. Die mens maakt gewoon elke dag een comic over het nieuws van de dag en hij duwt wel op een terecht pijnpunt. Ook al is het perfect verstaanbaar dat een éénmalige duikbootramp meer nieuwswaardig is dan de dagelijkse vluchtelingenboten.

Lijkt mij sterk dat de mensen aan boord op de hoogte waren dat het glas waarmee de duikboot was uitgerust eigenlijk enkel bestand was tot dieptes van 1300m. Terwijl de titanic op een diepte ligt van 4000m...
Blijkbaar moesten ze een document tekenen waarin staat de Titan een “experimenteel vaartuig” is, dat niet is “goedgekeurd door een officiële instantie, en daardoor zou kunnen leiden tot letsels en -worst case- de dood.”

Dus of ze nu op de hoogte waren hiervan of niet, ze hebben dus blijkbaar wel getekend voor het potentiële 'risico'.

Titan passengers signed safety waivers in case of bad outcome

Pogue revealed a part of the safety waiver he had to sign to ride the Titan submarine.

“An experimental submersible vessel that has not been approved or certified by any regulatory body and could result in physical injury, disability, emotional trauma or death,” Pogue read before saying, “where do I sign?”

Ik ga er van uit dat we nu niet langer meer kunnen spreken over een reddingsoperatie maar een bergingsoperatie.

CEO: In 30+ years nobody died from an accident with a submarine. So why should we do extra 'sever / absurd' safety tests? This is bullshit!

Daarom dus. Als deze mensen doodgaan (Ironisch inclusief hemzelf) dan is dat juist omdat hij er zijn klak aan geveegd heeft he.
Het is juist door heel strenge eisen en regels dat er zelden doden zijn bij duikboten.

Ik ga er van uit dat we nu niet langer meer kunnen spreken over een reddingsoperatie maar een bergingsoperatie.
Ze hebben nog een paar uur en dan is het game-over.
Zelfs al vinden ze de duikboot morgenochtend nog, dan krijgen ze die duikboot nooit meer tijdig aan land.

Maar het gebrek aan nieuws = slecht nieuws lijkt mij.

The Coast Guard’s brief statement on Twitter came after Rolling Stone magazine reported that the Canadian plane had detected “banging sounds” in 30-minute intervals.

Zal idd nipt worden als de geluiden effectief al van de vermiste onderzeer komen.

Dat de signalen werden opgepikt door een boei die op het wateroppervlak drijft, wijst er volgens de gewezen onderzeebootofficier op dat de duikboot op of in de nabijheid van de oppervlakte is. "Op een diepte van ongeveer 180 meter zakt de temperatuur van het water erg snel. Dat vormt een laag waar sonarsignalen op afkaatsen. Maar als je je in even diep water bevindt gaan die golven vrij vlak", legt hij uit.

Dat de signalen werden opgepikt door een boei die op het wateroppervlak drijft, wijst er volgens de gewezen onderzeebootofficier op dat de duikboot op of in de nabijheid van de oppervlakte is. "Op een diepte van ongeveer 180 meter zakt de temperatuur van het water erg snel. Dat vormt een laag waar sonarsignalen op afkaatsen. Maar als je je in even diep water bevindt gaan die golven vrij vlak", legt hij uit.
Stel je voor. Door technische problemen moesten ze terug naar de oppervlakte maar de duikboot is blijven steken op 5 meter van de oppervlakte en daar zijn ze .. gestikt .. want ze geraken er zelf niet uit. :frown:

Stel je voor. Door technische problemen moesten ze terug naar de oppervlakte maar de duikboot is blijven steken op 5 meter van de oppervlakte en daar zijn ze .. gestikt .. want ze geraken er zelf niet uit. :frown:
zelfs als ze op oppervlakte zijn kunnen ze er zelf niet uit. Vraag me af of dat nog kan of ze dan sowieso al gevonden waren

Ah echt, kunnen ze die duikboot niet open doen van binnenuit?

Dat zou al genoeg zijn voor mij om er niet in te kruipen, brrrr :p
Je zou toch verwachten dat er daar een soort noodmechanisme is, dat zeker niet per ongeluk geactiveerd kan worden, maar dat het wel mogelijk maakt om indien nodig de deur te openen... maar goed, 'experimenteel' vaartuig, alles kan en niks moet.

Ah echt, kunnen ze die duikboot niet open doen van binnenuit?

Dat zou al genoeg zijn voor mij om er niet in te kruipen, brrrr :p
Je zou toch verwachten dat er daar een soort noodmechanisme is, dat zeker niet per ongeluk geactiveerd kan worden, maar dat het wel mogelijk maakt om indien nodig de deur te openen... maar goed, 'experimenteel' vaartuig, alles kan en niks moet.
Je kruipt er in en dan sluiten de submarine met 17 bouten. Dus je kan er nooit zelf uit.

Geen idee welke idioot daar op kwam en ael idioten daarmee akkoord zijn om in te kruipen.

Los van de tragedie, is dit vanuit psychologisch standpunt wel heel interessant.

Hoe lopen de interne verhoudingen op zo'n kleine ruimte?
Er moeten toch enorme spanningen zijn tussen die CEO en de anderen?

Als ze sterven door verstikking, en je hebt de pech om het langst te overleven, dan zit je daar dus opgesloten tussen de lijken. Kan het nog luguberder?
Laat ons hopen dat het toestel gewoon geëxplodeerd is ofzo.

Los van de tragedie, is dit vanuit psychologisch standpunt wel heel interessant.

Hoe lopen de interne verhoudingen op zo'n kleine ruimte?
Er moeten toch enorme spanningen zijn tussen die CEO en de anderen?

Als ze sterven door verstikking, en je hebt de pech om het langst te overleven, dan zit je daar dus opgesloten tussen de lijken. Kan het nog luguberder?
Laat ons hopen dat het toestel gewoon geëxplodeerd is ofzo.

Bwa, iedereen wordt gewoon langzaam aan groggy.
Interessanter is het idee dat je misschien zelf langer overleeft als je de andere passagiers ASAP doodt, want die ademen uw zuurstof in. :shutup:

Interessanter is het idee dat je misschien zelf langer overleeft als je de andere passagiers ASAP doodt, want die ademen uw zuurstof in. :shutup:
Probleem is dat zo'n rottend lijk niet zo aangenaam ruikt, al zeker als je opgesloten zit in een cilinder zonder luchtverversing.

Je kruipt er in en dan sluiten de submarine met 17 bouten. Dus je kan er nooit zelf uit.

Geen idee welke idioot daar op kwam en ael idioten daarmee akkoord zijn om in te kruipen.

Lijkt me toch de evidentie zelve? Dat zijn bouten die met een gigantische kracht moeten aangedraaid worden. Dat kan alleen met pneumatisch gereedschap. En je kan moeilijk een compressor en een zware boor zitten meesleuren naar beneden, ze hebben zelfs geen stoelen om te besparen op gewicht.

Waarom je daar zou inkruipen, tsjah. Ik zou het zelf niet doen maar als de (diep)zee je passie is begrijp ik het wel. Medelijden heb ik niet, iedereen kan de risico’s inschatten en wie hoog spel speelt kan veel verliezen.

Lijkt me toch de evidentie zelve? Dat zijn bouten die met een gigantische kracht moeten aangedraaid worden. Dat kan alleen met pneumatisch gereedschap. En je kan moeilijk een compressor en een zware boor zitten meesleuren naar beneden, ze hebben zelfs geen stoelen om te besparen op gewicht.

Waarom je daar zou inkruipen, tsjah. Ik zou het zelf niet doen maar als de (diep)zee je passie is begrijp ik het wel. Medelijden heb ik niet, iedereen kan de risico’s inschatten en wie hoog spel speelt kan veel verliezen.

Waarom moeten die met een gigantische kracht aangedraaid worden? De druk van de oceaan is toch groot genoeg om alles dicht geduwd te houden... Op een standaard duikboot hebt ge ook gewoon een scharnier, en het is vooral de waterdruk die alles dicht houdt, zoiets:

1000_F_293812438_gU4lZTgJ2hFCaDpdOB0fve9UUrFMkVXH.jpg

Wat ik wel begrijp is dat het niet evident is om een ontsnappingsmechanisme in te bouwen, dat niet uw hele structuur verzwakt, in het geval van zo'n duikboot die extreem diep gaat.

In het geval dat die onderzeeër niet implodeerde, waar ze rekening mee houden omdat ze "bonkende geluiden" hoorden, en ze dus nog ergens 'vastzitten', dan vraag ik me af wat de slaappatronen van die 5 zijn (of beter gezegd, waren...).
Slapen die, of zijn die heel de tijd wakker omdat ze in paniek zijn?
Die weten misschien dat ze best moeten slapen, om zuurstof te sparen, maar kunnen dat niet omdat ze in doodspaniek zijn? Maar dat gaan we wellicht nooit weten, want:

:(

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan