Pieterjan94
Well-known member
Wat een ongelooflijk amateurisme zeg. Zal afhangen van wat er nog naar buiten zal komen rind de overheidsopdrachten, maar de kans lijkt me reel dat PDS het einde van de legislatuur niet haalt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat een ongelooflijk amateurisme zeg. Zal afhangen van wat er nog naar buiten zal komen rind de overheidsopdrachten, maar de kans lijkt me reel dat PDS het einde van de legislatuur niet haalt.
Als je op de loonlijst staat wil toch gewoon zeggen dat je gedetacheerd bent vanuit die entiteit naar het kabinet. Bij overheidsbedrijven werkt dat nu eenmaal zo. En ik ga er wel een beetje vanuit dat hetzelfde principe geldt (en dat ze niet loon krijgen als kabinetmedewerker en als medewerker van B-post) als voor een FOD or parastatale. Hun betrekking bij B-post is in principe dan ook tijdelijk opgeheven?Wat een ongelooflijk amateurisme zeg. Zal afhangen van wat er nog naar buiten zal komen rind de overheidsopdrachten, maar de kans lijkt me reel dat PDS het einde van de legislatuur niet haalt.
.
Die transparantie is er toch al ?Tsja opstappen of niet: het wordt onderhand echt wel tijd dat er wat meer transparantie komt over wie er nu precies werkt op een kabinet... Is al langer een bron van miserie.
Als je op de loonlijst staat wil toch gewoon zeggen dat je gedetacheerd bent vanuit die entiteit naar het kabinet. Bij overheidsbedrijven werkt dat nu eenmaal zo. En ik ga er wel een beetje vanuit dat hetzelfde principe geldt (en dat ze niet loon krijgen als kabinetmedewerker en als medewerker van B-post) als voor een FOD or parastatale. Hun betrekking bij B-post is in principe dan ook tijdelijk opgeheven?
Maar dat wil daarom toch niet defacto zeggen dat je uw werk niet tegoei zou doen? Zolang er personen tussen zitten die hetgeen er onderhandeld wordt kritisch bekijken zie ik dan ook geen probleem?
Er zitten toch ook ex medewerkers van Engie in het kabinet van Tinne? Net zoals er er vroegere medewerkers van Engie in het kabinet van de vorige minister van energie zat. Of in het vorige kabinet van mijn entiteit er medewerkers van onze entiteit zaten die gedetacheerd waren (en garanties voor vriendjespolitiek met het leiderschap van diezelfde entiteit was dat echt niet hoor)
Het is moeilijk experten te vinden van het bedrijf die niet betrokken zijn geweest bij het bedrijf.
Het gaat over politieke kabinetten hé, niet over de administratie.Met wie bedoelde ik meer dan de naam. De achtergrond/vooropleiding/expertise is vaak gewoon totaal onbekend omdat er geen onafhankelijk orgaan bestaat die die aanwervingen enigszins begeleid. Zou nochtans perfect kunnen via Selor ofzo. Zou iedereen ten goede komen, zo zou je ook de transitie tussen verschillende beleidsleiders vlotter kunnen doen verlopen.
Ik begrijp niet waar je naar toe wilt.Het gaat over politieke kabinetten hé, niet over de administratie.
Een kabinet hangt vast aan de minister/staatssecretaris en diens partij. Tussen ministers van dezelfde partij worden wel cabinetards uitgewisseld, maar tussen partijen is dat eerder zeldzaam. Stopt de minister, dan stopt in principe ook het kabinet.Ik begrijp niet waar je naar toe wilt.
Ze waren inderdaad gedetacheerd en doorbetaald door BPost, maar het is niet wenselijk dat ze aan de onderhandelingstafel zitten namens de overheid, maar gewoon betaald worden door de andere partij/de tegenpartij. Ik spreek hier ook niet over een of andere smoking gun, maar dit is gewoon amateuristisch. Betaal ze dan gewoon zelf.
Mijn punt is dat voor de private firma het ex werknemers zijn normaliter. Voor werknemers van de overheid is dit gewoon een normaliteit. Daar is, zoals ik uitleg, detachering vanuit een FOD/parastatale/overheidsbedrijf en op de loonlijst blijven staan bij dat overheidsbedrijf gewoon enorm normaal.Bij Tinne heb je ook ex-werknemers. Ex-werknemers. We zouden toch ook grote ogen opkijken als ze daar zit te onderhandelen met Engie terwijl een paar mede onderhandelaars betaald worden door Engie? Dat is gewoon vragen voor problemen.
Met wie bedoelde ik meer dan de naam. De achtergrond/vooropleiding/expertise is vaak gewoon totaal onbekend omdat er geen onafhankelijk orgaan bestaat die die aanwervingen enigszins begeleid. Zou nochtans perfect kunnen via Selor ofzo. Zou iedereen ten goede komen, zo zou je ook de transitie tussen verschillende beleidsleiders vlotter kunnen doen verlopen.
Oké nu ben ik mee.Een kabinet hangt vast aan de minister/staatssecretaris en diens partij. Tussen ministers van dezelfde partij worden wel cabinetards uitgewisseld, maar tussen partijen is dat eerder zeldzaam. Stopt de minister, dan stopt in principe ook het kabinet.
Kabinetten zorgen voor de politieke voorbereiding en ondersteuning van de ministers, meestal zijn verschillende raadgevers in een kabinet ook experten in de relevante beleidsdomeinen van de minister, maar de helft van zo'n kabinet is meestal gevuld met partijsoldaten. Voor de politieke vertaling van de adviezen van experts en administratie, heb je politici nodig. Een onafhankelijk orgaan gebruiken voor de aanwervingen van cabinetards, dat gaat in tegen het concept van onze kabinetten.
Nu, ik ben ook wel van mening dat het beleid beter zou zijn moest er meer naar de administratie geluisterd worden in plaats van naar de kabinetten, maar dat is een andere discussie.

Het wordt met de dag gekker. Wetgeving op overheidsopdrachten, wat is dat eigenlijk?
Berichtgeving van de tijd begint te verschijnen in de gratis media. Echt ongezien wat er hier allemaal gebeurt. Iemand moet hier toch de prijs voor betalen, lijkt mij Hanard te zullen gaan zijn...
Sommigen gaan wel echt nog licht over het feit dat het hier gaat om een beursgenoteerd bedrijf. Corporatie governance? Voor dutsen!
![]()
Consultants konden miljoenen verdienen aan Bpost zonder openbare aanbesteding | VRT NWS Nieuws
Bpost heeft consultants jarenlang werk gegeven zonder daarbij de wettelijk vereiste aanbesteding uit te schrijven. Dat meldt De Tijd en het is ons ook bevestigd. Het postbedrijf wees opdrachten regelmatig onderhands toe, vooral aan het bedrijf McKinsey, in plaats van de markt te bevragen.www.vrt.be
Het is vooral straf dat wat De Sutter gedaan heeft maar klein bier lijkt te zijn in vergelijking met de wat er nog gebeurd is. Want iemand die betaald wordt door de post de belangen van de staat laten verdedigen tegenover de post is echt wel niet ok. Het is geen strafrechterlijk vervolgbaar feit maar wel een heel slechte beurt als minister en het creëert op zijn minst de indruk dat het een omgeving is die tolerant is voor corruptie.Petra De Sutter heeft het toch goed aangepakt, alle pijlen staan nu op de PS. Ongelofelijk hoe corrupt dat toch allemaal lijkt?!
![]()
N-VA stapt naar parket met documenten over mogelijk Bpost-gesjoemel: "Alles wijst op doofpotoperatie" | VRT NWS Nieuws
N-VA-Kamerleden Michael Freilich en Peter De Roover stappen naar het Brussels parket met informatie over mogelijk gesjoemel bij Bpost en de federale overheid. Ze zeggen documenten te hebben die "kunnen wijzen op strafbare feiten".www.vrt.be