Ontevreden van nieuw gelegde tegels

Affinity

Active member
Dag allen,

Onze keuken is opnieuw betegeld tijdens een renovatieproject en ik weet niet of ik nu te veeleisend ben of niet, maar ik ben echt niet tevreden van hoe de vloer ligt.

Op zicht zie je overal toch wat niveauverschillen, genoeg om met mijn schoen te blijven haperen.

Ik heb ook opgemerkt dat een tegel precies “klikt” als ik op de hoek stap. Klinkt hol als ik er op tik.

Het probleem is dat donderdag onze keuken geplaatst wordt en halverlings die tegel zal bedekken…

Nu weet ik niet goed wat doen… de aannemer zei al (toen ik hem aansprak over oneffenheden) dat “de vloer bij hem thuis ook zo is”.

Voornamelijk de holle tegel maakt mij bang… lijkt mij dat deze kan barsten op termijn? De voeg is precies ook wat losgescheurd, zitten allemaal kleine gaatjes in…

Iemand advies? Is het een groot gedoe om eventueel later een andere aannemer de vloer te laten herstellen door bepaalde tegels te herleggen? Vermoedelijk wel… :-/

Het kan niet niet bedoeling zijn dat ge met uw voet/schoen blijft hangen achter een tegel.

Als dat al 'normaal' is, wat is dan een slecht gelegde vloer?

Hebt ge een technische fiche van de tegels? Want als ge te goedkope tegels gebruikt zit er sowieso al veel speling op de tegel zelf. Dan moogt ge nog de beste tegelaar van België hebben.

Hebben ze niet het level systeem gebruikt?

Een echte vloerder, gebruikt geen level systeem.

Beste optie is om inderdaad de keuken uit te stellen, en opgeleverde werken niet te aanvaarden.
Let wel, als de aannemer zijn slecht werk voldoende vind, is het aan u om een expert aan te stellen.

Dat schuift alles welop de lange baan, (+kosten)

Ik zou denken dat 1 holle tegel op een groot oppervlak ook een goeie vloerder nog kan overkomen, maar dat je je eraan kan stoten is toch een red flag imo

Nu weet ik niet goed wat doen… de aannemer zei al (toen ik hem aansprak over oneffenheden) dat “de vloer bij hem thuis ook zo is”.
Als dat waar is, ligt zijn lat niet erg hoog qua niveau :unsure:
Ik hoop dat je makkelijk gelijk krijgt, een vloer hoort gewoon goed gelegd te worden. Zeker als je met je schoenen er aan kan haperen is het niet oké.

Ik zou denken dat 1 holle tegel op een groot oppervlak ook een goeie vloerder nog kan overkomen, maar dat je je eraan kan stoten is toch een red flag imo

Wij zijn extreem tevreden van onze tegelaar en we hadden ook twee Holle en een gebogen tegel. Een tegel kan hol worden nadat de lijn gedroogd is blijkbaar. In alle gevallen zonder boe of ba die tegel uitgebroken en verlegd. Er zijn nog vakmannen gelukkig. MAAR. Je moet niet afkomen met iets onder 50 euro de vierkante meter of uit de impermo. Ik vrrdta dat wel als je ziet wat voor bananen ze daar verkopen.

Even een kleine update:

De holle tegel wordt vervangen.

Voor de rest denk ik dat het nog iets of wat mee zal vallen... Het keukeneiland zal over de grootste misbaksels terechtkomen... Het stuk waar je nog passage hebt lijkt op zich wel mee te vallen... Als je met je wreef sleept, voel je wel wat verschil mja, niet dat ge met uw teen er zult aan blijven haperen.

Wij zijn extreem tevreden van onze tegelaar en we hadden ook twee Holle en een gebogen tegel. Een tegel kan hol worden nadat de lijn gedroogd is blijkbaar. In alle gevallen zonder boe of ba die tegel uitgebroken en verlegd. Er zijn nog vakmannen gelukkig. MAAR. Je moet niet afkomen met iets onder 50 euro de vierkante meter of uit de impermo. Ik vrrdta dat wel als je ziet wat voor bananen ze daar verkopen.
Dat is ook weer classic BG, stellen dat tegels onder 50 euro brol zijn. De onze komen uit Impermo en hebben ons ongeveer 30 euro per vierkante meter gekost en daar hebben we nul problemen mee gehad - tegel voor twee WC's (vloer én wand), voor de keuken (vloer), technische ruimte (vloer) en de badkamer (vloer én wand). Nergens problemen mee gehad, nergens scheuren of wat dan ook.

Even een kleine update:

De holle tegel wordt vervangen.

Voor de rest denk ik dat het nog iets of wat mee zal vallen... Het keukeneiland zal over de grootste misbaksels terechtkomen... Het stuk waar je nog passage hebt lijkt op zich wel mee te vallen... Als je met je wreef sleept, voel je wel wat verschil mja, niet dat ge met uw teen er zult aan blijven haperen.

Ik zou toch uitkijken als ge uw plinten over die misbaksels moet gaan zetten. Als dat wat hoogteverschil geeft in het midden, succes om dat schoon uitgelijnd te krijgen.

Dat is ook weer classic BG, stellen dat tegels onder 50 euro brol zijn. De onze komen uit Impermo en hebben ons ongeveer 30 euro per vierkante meter gekost en daar hebben we nul problemen mee gehad - tegel voor twee WC's (vloer én wand), voor de keuken (vloer), technische ruimte (vloer) en de badkamer (vloer én wand). Nergens problemen mee gehad, nergens scheuren of wat dan ook.

Zit natuurlijk wel degelijk een kwaliteitsverschil op. Wat niet wilt zeggen dat we hier voor een aantal ruimtes ook een vloer van 20 euro/m2 hebben liggen. Of u dat echt opvalt, waarschijnlijk niet... Iets kleiner formaat, wat zachter materiaal, al eens rapper een kapotte tegel in de verpakking, beetje meer kleurschakering. Leg er zo 2 langs elkaar en ge ziet wel een verschil, leg dat in uw huis en dat is perfect.

We hebben trouwens een duurdere vloer in de living liggen van 60x120cm, en dat waren fameuze krengen om te leggen.

Maar heb je die zelf gelegd of heb je een vloerder die laten leggen?

Ik ken geen vloerders die Impermo leggen omdat het achteraf altijd miserie is met klanten die niet tevreden zijn omdat ze niet begrijpen dat je geen vlakke vloer kan leggen met kromme tegels.

Ik ken geen vloerders die Impermo leggen omdat het achteraf altijd miserie is met klanten die niet tevreden zijn omdat ze niet begrijpen dat je geen vlakke vloer kan leggen met kromme tegels.
Hier zijn de Impermo tegels gelegd door ne vloerder. Hij heeft er niet over geklaagd, en dat ligt allemaal biljartvlak. De tegels van de badkamer heeft ie ook geplaatst, ook perfect in orde en ook van Impermo.

Hebben wij chance dat we net die 2 goeie batchen van Impermo tegels gekregen hebben...

Die leggen geen impermo omdat ze daar geen percent op pakken. Dat is hun businessmodel niet. De goedkoopste impermovloer zal brol zijn, maar daar zijn evengoed kwaliteitsvolle tegels te vinden.

Mijn schoonbroer heeft die gelegd. Burgerlijk ingenieur met twee zéér handige poten aan zijn lijf. Misschien niet 100% perfect, maar als ik over de tegels wandel blijf ik nergens aan haken of zie ik geen kromme toestanden.

We hebben ook zeliges aan de keukenwand (geen échte, maar visueel zie je dat verschil niet en €70/m² goedkoper was wel een koopje), maar die zijn van nature ongelijk.

Een echte vloerder zal u die tegels van 1m op 1m ook afraden. (De oude garde weigert ook gewoon vaak om die te plaatsen.)

Ikzelf zal ook een level systeem gebruiken, maar iemand die dagdagelijks vloeren plaatst heb ik het nog nooit zien gebruiken.

Terug
Bovenaan