Ontstoppen leidingen

Heb nu al een tijdje last van een verstopte wc. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg de verstopping niet weg. Met een ontstopper en vaak doorspoelen krijg ik de uitwerpselen en papier wel weg maar het behoort gewoon te werken. Kreeg al tips dat het probleem zich misschien bevindt bij de straat maar ik betwijfel het.
Ik woon in noord limburg in een appartement op de 1ste verdieping. Heb al eens gekeken naar bedrijven die ontstoppen maar dan begint de prijs al snel bij 140 euro.
Enig idee hoe ik deze prijs een beetje kan drukken? Wat zou ik nog kunnen proberen?

Tijdje ook voorgehad en uiteindelijk gewoon een ontstopper gebeld.

Bleek dat er zo'n parfumding meer doorgespoeld was en vast zat(dank kuisvrouw). No way dat ge dat zelf kunt oplossen, daarvoor hebt ge echt een professionele rioolrat nodig.

Kan even goed iets anders zij bij u natuurlijk, maar ik heb mij beklaagd dat ik niet sneller gewoon een ontstopper gebeld had (ipv in de shit te zitten).

Vanop de eerste verdieping is dat al vrij straf, omdat er een verticale buis zit die normaal leeg is en waardoor je boven weinig zo mogen merken van vertraging op de afvoer onderaan.

Pas bij een klant ook een hele discussie gehad i.v.m riolering waarbij wij alles open gehaald hebben om dan te blijken dat de wc zelf kapot was en daar het probleem zat. (kostelijke grap)

Heb je buiten een inspectieputje dat je kan open doen? In ons oud huis zat die vol met tampons etc waardoor de wc beneden overliep als je boven doortrok :help::puke:(maar geen idee hoe dit bij appartementsgebouwen zit, heeft iedereen een aparte afvoer naar de riolering?).

Iets wat iedereen makkelijk zelf kan doen dus!
Sommige handige harry's denken dat dus echt hé. :)
Sommige mensen staan er echt niet bij stil dan er mensen zijn met 2 linkse handen .. en echt verschrikkelijk slechte harry's zijn ;)
Ik heb ne vriend en die lacht er altijd mee

- Allé Makila een stopcontact steken dat is poepsimpel en dat kan toch iedereen?
- Allé een bureaumeubel in elkaar steken. Gij hebt daar 4 uur over gedaan? Voor DAT meubelKE? Lol dat geloof ik niet, ik zet zoiets simpel in een kwartier in elkaar!
- Hoezo gij hebt een half uur nodig gehad om die bureaustoel in elkaar te steken. Dat zijn toch amper 6 stukken? Ik doe dat in 1 fucking minuut. No way dat da een half uur duurt!
- Een nieuwe lamp steken aan de buitenmuur? Allé Makila gij hebt daar iemand voor langs laten komen? Lol. Gij zijt stapelgek. Das poepsimpel en - op 1 minuut steekt dat in elkaar. Bedrading steken: Je kan nie missen! Je hebt 3 kleurkes ... Allé gast!
- Ne nieuwe douche steken? Allé Makila, dat ga daar iemand voor laat komen. Ik steek dat zelf in elkaar op amper een halve dag!
- Ne WCpot afbreken? 2 minuten Makila! 2 minuten!

En als ik dan zeg: ... kan jij dan niet even langs komen om ... dan is het zo'n gezicht/face van: Pffftt, doe dat eens zelf, das poepsimpel hé Makila, voor zo'n prullekes kom ik niet langs. OK dan .. :tongue:

Ik overdrijf hier regelmatig maar in dit scenario, heb ik de indruk dat die vriend (altijd) serieus overdrijft, maar bon

Laatst bewerkt:
Azijn en soda zijn een goedkoop en natuurlijke ontstopper. Dat 15 a 20 minuten laten inwerken.

Daarna met zo ne ontstopper paar keer porren.

Desnoods paar keer herhalen.

Als dat nog niet werkt, ontstoppingsveer en porren maar.

Als dat nog niet werkt wc demonteren en met de camera kijken.

Als het dan nog niet werkt firma bellen voor rioolrat.

Als dat nog niet werkt u huis verkopen 😂

Azijn en soda zijn een goedkoop en natuurlijke ontstopper. Dat 15 a 20 minuten laten inwerken.
Daarna met zo ne ontstopper paar keer porren.
Desnoods paar keer herhalen.
Als dat nog niet werkt, ontstoppingsveer en porren maar.
Als dat nog niet werkt wc demonteren en met de camera kijken.
Dat laatste heb ik toch één keertje moeten doen. Toen was er zo'n volledig Bref WC blok mee doorgetrokken en daar hing dan véél (verhard) WC papier rond en dat zat dusdanig vast dat wat ik ook deed met de ontstoppingsveer, dat hielp gene millimeter. Dat was precies één blok harde graniet

Ik vermoed dat vrouwlief de schuldige was .. maar bon .. :tongue:

Niet met een metalen veer in de wc pot, dat maakt lelijke zwarte krassen....
Maar allé, als ge een beetje oplet raakt ge daarmee niet eens de kant en is de pot op een halve minuut ontstopt.

Grapje dus na Makila zijn reactie gelezen te hebben, da’s uiteraard een goede tip.

Men neemt dreft afwasmiddel en giet een goede scheut in de toiletpot.Dit laat je een uur staan.Dan neemt men een emmer heel warm water (Niet kokend !!! ).Men giet deze in de toiletpot en Voila weg opstopping.

Maar allé, als ge een beetje oplet raakt ge daarmee niet eens de kant en is de pot op een halve minuut ontstopt.

Grapje dus na Makila zijn reactie gelezen te hebben, da’s uiteraard een goede tip.
Gewoon goed in de pot roeren hé!

Men neemt dreft afwasmiddel en giet een goede scheut in de toiletpot.Dit laat je een uur staan.Dan neemt men een emmer heel warm water (Niet kokend !!! ).Men giet deze in de toiletpot en Voila weg opstopping.
Allemaal goed en wel als de verstopping in de pot zelf zit. Als het in uw afvoerbuis zit dan werkt dit juist voor geen meter.

Rioolrat verhuren ze ook bij Boels etc voor weinig geld. Hogedrukreinigers ook als je dat niet hebt. Anders ben je met de rioolrat nog niks...

Mag je dat wel zelf doen in een appartement? In veel appartementsgebouwen mag je dat niet zelf doen van de syndicus.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan