Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

12.000 Noord-Koreaanse troepen zouden gedetacheerd worden naar Rusland (zegt Zuid-Korea).

Voorlopig onbevestigd. Er zouden al Noord-Koreaanse officieren aanwezig zijn in de bezette gebieden, maar dat lijkt me "logisch" gezien het strategische partnerschap dat Poetin met Kim Jong-Un is aangegaan.

Stel dat het waar is. Wat vang je met 12k Noord-Koreanen aan? Richting Koersk sturen? Bewakingsopdrachten? Logistieke opdrachten? Of aan een specifiek frontgedeelte toewijzen om een offensief te starten?

Wat het niet Macron die troepen wou sturen, maar al snel werd teruggefloten?

"Axis of evil" vibes hierbij, ja wadde.

Noord-Korea blijft ook echt het meest absurde land op deze aardbol.

Je gaat wel moeten bewijzen dat de intentie is dat die troepen worden ingezet aan het front. Tot hiertoe is dat speculatie.

Het kan, maar zoals je zelf aangeeft is dat een zware escalatie. Ze kunnen zich ook opgeven als "vrijwilliger", maar dan denk ik dat we de term "Chinese vrijwilliger" toch mogen gaan omdopen naar "Noord-Koreaanse vrijwilliger".

Amnesty International schat dat ca. 200k Noord-Koreanen leven in politieke gevangenissen. Het zou wel eens kunnen dat die de kans krijgen om "vrij" te leven in Noord-Korea na een diensttijd van een jaar aan het front in Oekraïne. Of is dat geen evidente piste?

Je gaat wel moeten bewijzen dat de intentie is dat die troepen worden ingezet aan het front. Tot hiertoe is dat speculatie.

Het kan, maar zoals je zelf aangeeft is dat een zware escalatie. Ze kunnen zich ook opgeven als "vrijwilliger", maar dan denk ik dat we de term "Chinese vrijwilliger" toch mogen gaan omdopen naar "Noord-Koreaanse vrijwilliger".

Amnesty International schat dat ca. 200k Noord-Koreanen leven in politieke gevangenissen. Het zou wel eens kunnen dat die de kans krijgen om "vrij" te leven in Noord-Korea na een diensttijd van een jaar aan het front in Oekraïne. Of is dat geen evidente piste?
"Laten we 200.000 gefrustreerde gevangenen die continue mishandeld werden een militaire opleiding geven en naar het front sturen, what could go wrong?"

Als die al niet onmiddellijk overlopen dan denk ik nu ook niet dat die met de volle goesting gaan vechten voor een ander land.

"Laten we 200.000 gefrustreerde gevangenen die continue mishandeld werden een militaire opleiding geven en naar het front sturen, what could go wrong?"

Als die al niet onmiddellijk overlopen dan denk ik nu ook niet dat die met de volle goesting gaan vechten voor een ander land.
Was de moraal dan beter onder de veroordeelde criminelen die naar het front gingen? In Duitsland werd dat ook gedaan met criminelen. Dan heb ik het niet over Dirlewanger, dat een van de meest onmenselijke SS-eenheden was, maar de Strafbataillons/Bewährungsbataillon 500.

Was de moraal dan beter onder de veroordeelde criminelen die naar het front gingen? In Duitsland werd dat ook gedaan met criminelen. Dan heb ik het niet over Dirlewanger, dat een van de meest onmenselijke SS-eenheden was, maar de Strafbataillons/Bewährungsbataillon 500.
De originele "Sonderabteilungen" waren nu niet bepaald militaire eenheden en bestonden voor 100% uit gewone "criminelen" die veroordeeld waren omdat ze de Nazi-idealen niet voldoende aanbaden, dat waren in feite heropvoedingseenheden en een 300-tal personen die de indoctrinatie weigerden werden in alle stilte afgevoerd naar Sachsenhausen concentratiekamp.

De latere penal battalions bestonden voor een groot stuk uit militairen die voor allerlei zaken waren veroordeeld. Ondanks hun militaire training waren dit vooral backline eenheden die gebruikt werden om partizanen te bestrijden. Hun bewapening was "ondermaats" en wanneer zij werden ingezet aan de frontlinie was dat gewoonlijk om de meest gevaarlijke missies uit te voeren, ordinair kanonnenvoer.

Het moraal van die eenheden was relatief hoog, maar je kan je de vraag stellen in hoeverre hun toekomstperspectieven daarmee te maken hadden. De meeste van die soldaten waren die-hard supporters van het regime die hun rechten als Duitse burger terug wouden, dat is nog wat anders dan een politieke gevangene die naar het front wordt gejaagd door een land/regime dat hij niet steunt.

Als die noord Koreanen effectief naar het front gaan.. dit kan de westerse wereld toch niet blijven tolereren.. 2 nucleaire staten die een Europees land binnenvallen. En wij stonden erbij en keken ernaar.

Gewoon UA gaan helpen daar. Russen en Koreanen buitenborstelen, UA terug uit Rusland laten trekken en grenzen bewaken.
Je doet alsof dat zo easy is , dat wij snel die Russen en Koreanen er weg krijgen. Heel die oorlog is een delicaat schaakspel, waar je er steeds moet voor zorgen dat er geen totale wereldoorlog van komt. Moesten wij en masse Oekraïne binnenvallen , dan krijgen wij en masse kernraketten terug , bestaat Zuid-Korea wellicht ook niet meer. En valt de gehele wereldeconomie stil.

Je doet alsof dat zo easy is , dat wij snel die Russen en Koreanen er weg krijgen. Heel die oorlog is een delicaat schaakspel, waar je er steeds moet voor zorgen dat er geen totale wereldoorlog van komt. Moesten wij en masse Oekraïne binnenvallen , dan krijgen wij en masse kernraketten terug , bestaat Zuid-Korea wellicht ook niet meer. En valt de gehele wereldeconomie stil.
Ja idd een agressieve dictator zijn gang laten gaan en met delicate handschoentjes aanpakken werkt echt heel goed, kijk maar naar het verleden!

Ik bedoel niet dat het easy is, maar op een gegeven moment moet het westen zelf rode lijnen beginnen trekken en deze afdwingen. Als wij troepen in Oekraïne zetten is dat toch maar net hetzelfde dat Rusland NK mee betrekt.

Ja idd een agressieve dictator zijn gang laten gaan en met delicate handschoentjes aanpakken werkt echt heel goed, kijk maar naar het verleden!

Ik bedoel niet dat het easy is, maar op een gegeven moment moet het westen zelf rode lijnen beginnen trekken en deze afdwingen. Als wij troepen in Oekraïne zetten is dat toch maar net hetzelfde dat Rusland NK mee betrekt.
Je zit daar wel met 2 zotten, Putin en Kim Jong Un. Die volgens mij wel degelijk bereid zijn de hele wereld naar de kloten te helpen als het echt moet. Ik herinner me een interview dat Putin ooit zei : I cannot imagine a world without Russia. Dat is niet bepaald iemand die tegen zijn verlies gaat kunnen. En die Koreaan is al helemaal van 't padje.

De timing is wel interessant. Net wanneer Noord-Korea letterlijk de wegen naar het zuiden heeft opgeblazen, sturen ze ook troepen naar Rusland en potentieel Oekraïne. Het is alsof Kim zich begon te vervelen :unsure:

dikke second, als we daarmee wo3 inleiden dan is dat maar zo. Imo is de huidige situatie toch maar uitstel van executie.

Zijn die Noord-Koreaanse troepen wat gedrilld of is dat eigenlijk een zootje ongeregeld?
Een mens zou verwachten dat die zelfs simultaan ademen en naar toilet gaan - maar ook wel nieuwsgierig. Ook nieuwsgierig hoe je die gasten voor een ander land laat vechten - ik zou denken dat er maar 3 opties zijn: je vecht gewoon graag, men heeft je 100% onder controle, je krijgt een zak geld of vrijheid terug.

Toch wel weer een paar mensen die graag WO3 zouden starten ... pak je FN maar al en ga maar naar het front mannen... of toch niet?
Sigh... het is toch weer enkele maanden geleden sinds de laatste keer dat dit nonsens argument langskwam.
Waarom besteden wij miljarden aan ons leger? Om te paraderen op het paleizenplein, wat verstoppertje te spelen in de Ardennen en om politiekers van A naar B te vliegen? Als we het niet gaan gebruiken kunnen we het even goed afschaffen en dan kunnen we de vrijgekomen budgetten gebruiken om elke 18-jarige een paar tienduizenden euro's te geven voor de aankoop van een woning.

Wat willen jullie dan eigenlijk? We willen geen vluchtelingen opvangen want ze moeten maar vechten voor hun eigen land. We willen ook geen wapens sturen want dat heeft Poetin niet graag. We willen ook niet militair ingrijpen want dat zou wel eens WO3 kunnen betekenen.
In plaats van zo'n post met nul komma nul inhoud te maken kan jij misschien je grote oplossing eens komen posten?

Laat me raden:
-Oekraïne moet de bezette gebieden afstaan aan Rusland, want Poetin zegt dat dit Russische grond is.
-Oekraïne moet afzien van alle reparatie-claims, want ze hebben al genoeg geld gehad van het Westen.
-Oekraïne mag niet bij de NAVO, noch bij Europa, want anders wordt Poetin boos.
-Europa moet opnieuw handel drijven met Rusland zodat de Belg lekker goedkoop gas kan kopen, want onze frietjes zijn toch wel heel duur geworden en ik kan nog maar één keer gaan skiën en één keer naar de zon per jaar.
-De NAVO moet zich terugtrekken uit alle voormalige Sovjet-staten en deze overlaten aan Rusland, want de NAVO heeft deze gebieden gestolen van Rusland.

Vooral blijven zeggen dat het Westen niet mag reageren op provocaties van Rusland en zijn bondgenoten en dat we gewoon braaf moeten blijven toegeven.

Je mag reageren hoor als Nato, stuur een pak meer wapens ... maar efkes quoten "nuke wat NK sites" , zucht ... sorry hoor. NK wil missvchien wo3, ik en Nato niet.
Ik spreek dus over wo3 starten, niet Oekraine compleet laten vallen ... niet vluchtelingen of Oekraine opgeven, er zijn hier al 100k mensen van Oekraine, en dan is dat zo. Hou dan de gelukszoekers uit non oorlogszones sneller buiten, problem solved.

Laatst bewerkt:
Ik drukte me slecht uit en heb wat gemisquote, ik geef toe .... "bombardeer nucleaire sites" staat er, maar dat is een heel goot risico als je dat nu doet in NK. Dat is ook al geen lichte provocatie meer naar NK. We zien wel hoe dat uitdraait, dat is alweer escalatie als NK echt 12k soldaten stuurt van Putins kant uit. Dan is een Nato reactie een must misschien, maar welke? En NK is zelfs nog niet in oorlog met ons.
Maar hoe reageren vanuit het Westen blijft een vraag dus. Beter met verstand, en niet al te gung ho.

Laatst bewerkt:
Boven mijn post , lees jij wel ofzo?
Ik ben blijkbaar wel in staat om te lezen maar ben misschien jij blind ofzo? Ik heb letterlijk de post waar jij naar verwijst ge-quote :rofl: Daar staat letterlijk in dat de VS de nucleaire sites en de lanceerplatformen van Noord-Korea moet platgooien. Daar wordt dus nergens over kernwapens gesproken.

Man man man... Ik heb al veel posts zien passeren in deze thread die nergens op slaan maar de jouwe is toch zeker een kanshebber voor de top 3.

Terug
Bovenaan