Zou wel een redelijk goede deal zijn voor Oekraïne:
- geen totale overgave van de mineralen aan de US
- reeds gegeven materiaal zou ook niet meegeteld worden, enkel nieuw materiaal
- EU lidmaatschap is nog mogelijk
Trump heeft wel dringend een win nodig.
Ondanks dat hij dat beweert zijn de prijzen van eieren en brandstof niet gezakt.
US economie staat op instorten. Foto's van lege havens circuleren al even, winkelschappen gaan leeg zijn tegen eind mei.
In november en januari claimde hij dat de beurs het zo goed doet omdat hij verkozen was, gisteren was het weer allemaal Biden zijn schuld.
De economie gaat nog veel pijn doen in de US, allemaal zelf veroorzaakt...
https://en.defence-ua.com/industrie..._produced_for_russian_army_in_2024-13088.html
Ze kunnen jaarlijks 60 tot 80 nieuwe T-90 tanks maken en 200 T-72 tanks refreshen.
Terwijl dat ze er tussen 50 en 100 maandelijks verliezen.
"Stockpiling" zou nu niet het woord zijn dat ik zou gebruiken. Ik vraag me af of het veel voorstelt.
Gaat Rusland een oorlog beginnen tegen de NAVO?
En dan nog langs Finland? Waar ze eerst tanks en luchtafweer hebben weggehaald? Kunnen ze wat besneeuwde bossen veroveren, en dan?
Lijkt me onzin.
Naar het schijnt (ik neem de YT kanalen met een korrel propaganda zout) zou Rusland hun tankproductie (T90's) hebben verhoogd naar 300 per jaar. Daarvan komen er NUL ten tonele in Ukraïne, we hebben immers beelden gezien van de stokoude tanks en satellietbeelden van lege koude-oorlog stockpiles. De maandelijkse verliezen van tanks zijn zeer duidelijk reparaties/restauraties en bijzonder oude machines. Pre-Koude Oorlog
Dus bovenstaande link en onderstaande YT gaat ervan uit dat die tanks gebruikt worden om nieuwe 'stockpiles te maken'. . Blijkbaar rond de grens met Finland. Ze leggen ook enorme logistieke infrastructuur aan voor die legerbasissen.
Dit lijkt te kloppen met andere media kanalen die hier nu over beginnen te rapporteren.

.