Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

spindoctor-poetin-wil-compensatie-voor-economische-sancties-en-eist-alaska-terug-van-de-vs

Zot zijn doet geen zeer zeker...

spindoctor-poetin-wil-compensatie-voor-economische-sancties-en-eist-alaska-terug-van-de-vs

Wikipedia: Matveychev is an author of alternative theory about ending of Trojan War, with the Trojans as winners.[9]

Additionally, Matveychev was behind the idea to change a name of a real person to Harry Potter to participate in Yekaterinburg regional elections.

Maandag een grootte verhuisdoos ( gamma ) vol Honden / Katten voer doneren bij B-post t.o.v. Post Oekraïne , de beesten lijden ook !!

In ander nieuws, verscheidene EU-landen negeerden de sancties van de EU zelf na de Krim-annexatie en bleven wapens verkopen aan Rusland omdat ... "contract is contract". Contracten waren pre-2014 afgesloten dus bleef men die volbrengen. Volgens datzelfde onderzoek verkocht ook Oekraine echter voor meer dan 200 miljoen aan wapentuig aan Rusland. o_O

Ik weet niet of ik hiervan moet huilen of lachen. Hier wat riot gear om de mensenrechten te handhaven.
@ugar onwettelijk had je gezegd? :p Met de juiste connecties is alles mogelijk blijkbaar.

Tja dan wil ik graag een aantal exclusieve en welgekende gebouwen opeisen in het centrum van Sint Petersburg die eigendom waren van mijn overgrootouders en werden afgepakt door de Bolsjewieken en ondertussen eigendom zijn van de politieke elite en hun vrienden.

Laatst bewerkt:
@ugar onwettelijk had je gezegd? :p Met de juiste connecties is alles mogelijk blijkbaar.

Tja dan wil ik graag een aantal exclusieve en welgekende gebouwen opeisen in het centrum van Sint Petersburg die eigendom waren van mijn overgrootouders en werden afgepakt door de Bolsjewieken en ondertussen eigendom zijn van de politieke elite en hun vrienden.
Dat gaat niet over connecties he. Dat is wetgeving die een uitzondering voorziet voor contracten die werden afgesloten voor 1 augustus 2014.

In de nieuwe sancties is eveneens zo een uitzondering voorzien. Hoewel dit telkens afhankelijk is van het soort product. Van wapens weet ik het niet zeker maar voor andere bepaalde technologieën geldt inderdaad de uitzondering dat het nog mag worden uitgevoerd als dat ten gevolge is van een contract dat voor een bepaalde datum is afgesloten en effectief wordt uitgevoerd voor 27 mei 2022, dacht ik.

Over Duitsland spreekt het artikel ook van dual-use goederen. Dat zijn goederen die zowel voor civiele als voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden. Indien ze aan bepaalde eigenschappen voldoen, zijn ze sowieso vergunningsplichtig of het einddoel nu een doodgewone, gangbare bedrijfstak is of een militaire bestemmeling is. In dat artikel wordt dat onderscheid tussen hoeveel civiele bestemming en hoeveel militaire bestemming had niet duidelijk gemaakt.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het spijtig is dat die uitvoer door de EU nog altijd mogelijk gemaakt werd, uitzondering of niet.

Dat gaat niet over connecties he. Dat is wetgeving die een uitzondering voorziet voor contracten die werden afgesloten voor 1 augustus 2014.

In de nieuwe sancties is eveneens zo een uitzondering voorzien. Hoewel dit telkens afhankelijk is van het soort product. Van wapens weet ik het niet zeker maar voor andere bepaalde technologieën geldt inderdaad de uitzondering dat het nog mag worden uitgevoerd als dat ten gevolge is van een contract dat voor een bepaalde datum is afgesloten en effectief wordt uitgevoerd voor 27 mei 2022, dacht ik.

Over Duitsland spreekt het artikel ook van dual-use goederen. Dat zijn goederen die zowel voor civiele als voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden. Indien ze aan bepaalde eigenschappen voldoen, zijn ze sowieso vergunningsplichtig of het einddoel nu een doodgewone, gangbare bedrijfstak is of een militaire bestemmeling is. In dat artikel wordt dat onderscheid tussen hoeveel civiele bestemming en hoeveel militaire bestemming had niet duidelijk gemaakt.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het spijtig is dat die uitvoer door de EU nog altijd mogelijk gemaakt werd, uitzondering of niet.
According to our investigation, the first big contract signed with the Federation happened in 2015, when the government of Matteo Renzi authorised the Italian company Iveco to sell €25 million worth of land vehicles to Russia. Investigate Europe was able to read the “final authorisation” delivered by the Ministry of Foreign Affairs (the minister at that time was Paolo Gentiloni, now European Commissioner).
Ofwel bedoel ze de uitvoering van het contract in 2015. Dan heb je gelijk. Artikel is niet echt duidelijk aangezien ze eerder een onderscheid maken tussen licenties en contracten en hier niet. Tja als je raamcontracten afsluit en de EU lidstaten hun belangen doorduwen in de Raad van de Europese Unie, dan is dat in mijn ogen even misdadig, gezien de consequenties. Zeker als je weet dat er nog materiaal werd geleverd tot net aan de huidige oorlog.

Deny an export licence if there is a clear risk that the military technology or equipment to be exported might be used for internal repression;

Exercise special caution and vigilance in issuing licenses, on a case-by-case basis […], to countries where serious violations of human rights have been established by the competent bodies of the United Nations, by the European Union or by the Council of Europe;

Als je dan weet dat het materiaal ook gebruikt werden in Syria, via Rusland.

Laatst bewerkt:
Tja als je raamcontracten afsluit en de EU lidstaten hun belangen doorduwen in de Raad van de Europese Unie, dan is dat in mijn ogen even misdadig, gezien de consequenties.
Hm. Had het artikel nog niet helemaal gelezen toen ik postte. Maar als dat contract dan in 2015 gesloten is, vind ik dat ook wel problematisch.

Paar interessante kaarten van vandaag die ik op reddit terugvond:

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

DraftUkraineCoTMarch17%2C2022.png

Ik vind het heel straf dat Kharkiv nog altijd stand houdt. Mariopol ook nog altijd niet in Russische handen maar wel volledig omsingeld. Aangezien vooruitgang maken in een stedelijke omgeving zeer moeilijk is verklaart dat ook de tactiek van de Russen daar: gewoon alles en iedereen platbombarderen met artillerie. Gruwelijk voor de burgers die daar vast zitten

In Polen hield een politieke partij Konfederacja (het Poolse equivalent van het Vlaams Belang) een persconferentie om aan te kaarten dat Oekrainse vluchtelingen te veel voordelen krijgen. Oa. gratis openbaar vervoer, versnelde verblijfsvergunningen waarmee ze sociale voordelen kunnen claimen (en kunnen gaan werken), etc.

Ze deden dat in het Poolse Parlement. Alle aanwezige media hebben besloten om de conferentie te boycotten, ze hebben hun camera's en microfoons uitgeschakeld, de verlichtingen afgeplakt en zijn gewoon aan enkele naburige tafels gaan zitten iets anders doen, terwijl de politiekers hun speech hielden :rofl:

FOC7nxOXIAAbxJ2

Allez, Putin wil dat Oekraïne ontwapent voor er vrede kan zijn..

Kwestie dat ie bij de volgende inval minder weerstand heeft, niet waar?

Mocht hij US-born geweest zijn had dat zeker een optie geweest.
Toonbeeld van self-made man in de Amerikaanse droom, gouverneur geweest van de grootste (qua aantal) staat in de VS en verbindend figuur tussen de partijen.
Is geen self-made man, de self-made man bestaat niet!!

Mocht hij US-born geweest zijn had dat zeker een optie geweest.
Toonbeeld van self-made man in de Amerikaanse droom, gouverneur geweest van de grootste (qua aantal) staat in de VS en verbindend figuur tussen de partijen.
Ik zou die nog presedent zien worden anders, Trump kan daar niet tegenop.

Is geen self-made man, de self-made man bestaat niet!!

We zouden anders wel een Terminator kunnen gebruiken nu :unsure:

Meer serieus: dat soort filmpjes, zou dat het Russisch publiek bereiken? Kan dat uberhaupt nog wel momenteel (via welke kanalen)?
Zo nee, wat is dan het doel? PR voor Schwarzenegger zelf?

Ik verwacht niet veel opstand meer van binnenuit in Rusland, tenzij Poetin ook daar zijn hand overspeelt binnenkort. Hij is al begonnen met zijn volk te verdelen door toespraken als die van eergisteren. Als dat evolueert naar agressie kan het volk mogelijks wel in opstand komen. (een soort Ceausescu scenario is dan niet uitgesloten)

Allez, Putin wil dat Oekraïne ontwapent voor er vrede kan zijn..

Kwestie dat ie bij de volgende inval minder weerstand heeft, niet waar?
Misschien moet Oekraïne een tegenvoorstel doen en ook de ontwapening van Rusland vragen...gaan ze nu toch niks op tegen hebben als ze hetzelfde vragen van Oekraïne hé :laugh:

Of het nu mede door zijn inner circle komt, of hij zelf in die richting is beginnen denken of denkt.

Maar het bestaansrecht van een soeverein land volledig ontkennen en dan ook in eigen land over 'zuiveringen' spreken vind ik echt diep en diep verontrustend. Los of dat nu van vroegere beloftes of oostelijke expansie van NAVO staat of niet.

We zouden anders wel een Terminator kunnen gebruiken nu :unsure:

Meer serieus: dat soort filmpjes, zou dat het Russisch publiek bereiken? Kan dat uberhaupt nog wel momenteel (via welke kanalen)?
Zo nee, wat is dan het doel? PR voor Schwarzenegger zelf?

Ik verwacht niet veel opstand meer van binnenuit in Rusland, tenzij Poetin ook daar zijn hand overspeelt binnenkort. Hij is al begonnen met zijn volk te verdelen door toespraken als die van eergisteren. Als dat evolueert naar agressie kan het volk mogelijks wel in opstand komen. (een soort Ceausescu scenario is dan niet uitgesloten)
Het feit dat hij er de vergelijking maakt met de bestorming van het Capitool doet me wel vermoeden dat het eerder met Amerikaanse kijkers in het achterhoofd is gemaakt dan Russische. Ofwel zoek ik er teveel achter en is het gewoon typische VS navelstaarderij.

Laatst bewerkt:
Revanchisme is een lelijk beestje en dat is ook iets om rekening mee te houden bij Rusland. Een land dat belust is op weerwraak én daartoe de militaire middelen heeft is een gevaar. De voornaamste reden dat Duitsland na WOII zo angstvallig vredevol en democratisch is en geen revanchisme kent komt door het feit dat de ganse bevolking een Armageddon heeft meegemaakt tijdens de oorlog. De goesting om wraak te nemen was afwezig, het gevreesde verzet van de Werwolf-brigades bleek geheel uit te blijven. Hele steden werden platgelegd op een schaal die tot dan toe niet gezien was. Dat was in WOI absoluut niet het geval, waarbij Duitsland zelf gespaard was gebleven van vernietigingen.

Of het nu mede door zijn inner circle komt, of hij zelf in die richting is beginnen denken of denkt.

Maar het bestaansrecht van een soeverein land volledig ontkennen en dan ook in eigen land over 'zuiveringen' spreken vind ik echt diep en diep verontrustend. Los of dat nu van vroegere beloftes of oostelijke expansie van NAVO staat of niet.

Inderdaad, ik twijfelde in het begin nog, maar het is ondertussen duidelijk dat Poetin toch niet meer goed bij zijn hoofd is.
Vooral de rare zaken die hij soms in zijn speeches vermeldt... "Russians living in Miami and the French Riviera who cannot do without foie gras, oysters or so-called gender freedoms". :wtf: Zou vooral bedoeld zijn op de oligarchen, maar bon, dat is ook erg hypocriet uiteraard.

Benieuwd hoe het er zou hebben uitgezien mochten we Trump hebben gehad?

1. "Niet mijn probleem, dat ze het maar zelf oplossen"
of... 2. "We sturen troepen"

Terug
Bovenaan