Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

RT kijken is altijd echt te zot voor woorden.
Enfin, ik raad iedereen dat aan af en toe es op te zetten.
Wild stuff geregeld.
Russisch gesponsorde zender met als doel om Westerse landen te destabiliseren met desinformatie en propaganda.

En grote fan van Trump.
Benieuwd waarom, nochtans een sterke leider!
Het is waarlijk een raadsel :thinking:
Iemand van een 'instituut' waar ik ook nog nooit van gehoord heb trouwens.

Fondapol - Un Think Tank libéral, progressiste et européen

Voor de rest logisch dat je daar nooit van gehoord hebt. In Frankrijk gaan ze ook nooit van een Johan Albrecht gehoord hebben vb ;). Van de denktank Itinera.
'Denktank' moet je doorgaans vervangen door "bende werkloze lobbyisten" en dan zien hoeveel belang je nog hecht aan hun mening.

Lakigigar, jij bent er me wel eentje moet ik zeggen, wat ik hier van hersenspinsels allemaal lees. Maar ik moet eerlijk zijn, ik hoop uit de grond van mijn hart dat diegene die finaal aan de "rode knoppen" zitten, iets minder trigger happy zijn als puntje bij paaltje komt.

Ma soit, uw enthousiasme blijft wel aanstekelijk.
Laat ons hopen dat Poetin, en zoniet zijn entourage of de mannen die aan de rode knop staan het uiteindelijk niet doen en dat er ook zo snel mogelijk een einde aan dit conflict komt, en dat er nadien ook verdere stappen richting denuclearisatie komen, want zolang ze er zijn blijft het risico aanwezig.

Vraag me af hoe zo'n vredesonderhandelingen praktisch gezien verlopen. Zitten zo'n Zelenski en Poetin dan fysiek samen rond de tafel?

Laat ons hopen dat Poetin, en zoniet zijn entourage of de mannen die aan de rode knop staan het uiteindelijk niet doen en dat er ook zo snel mogelijk een einde aan dit conflict komt, en dat er nadien ook verdere stappen richting denuclearisatie komen, want zolang ze er zijn blijft het risico aanwezig.
Zelfs als er een regime change komt in het Kremlin lijkt de afbouw van het nucleair arsenaal nog zeer veraf. Het zal jaren duren gok ik eer er terug voldoende vertrouwen gegroeid is tussen alle partijen.

Is er enige mogelijkheid als Rusland die nucleaire raketten gebruikt dat die onderschept kunnen worden ?
De VS heeft THAAD (net zoals Rusland daar ook afweer tegen heeft), maar die is niet actief in Europa. Kernkoppen in kruisraketten zijn gemakkelijker te onderscheppen, maar ICBM's zijn moeilijker.

Toegang tot rt.com vanaf een Telenet netwerk wordt geblokkeerd door een anti-DDOS systeem momenteel.

Toegang tot rt.com vanaf een Telenet netwerk wordt geblokkeerd door een anti-DDOS systeem momenteel.
Nondedju, dat was net mijn toegang tot betrouwbaar nieuws! Ik vind het ergens wel jammer dat het niet meer toegankelijk is.

Deutschland über alles?

Dan toch omsingeld, de kaart van liveuamap is dan niet meer zo accuraat. Tenzij dit bericht alsnog met een korrel zout moet worden genomen.

Nondedju, dat was net mijn toegang tot betrouwbaar nieuws! Ik vind het ergens wel jammer dat het niet meer toegankelijk is.

I shit you not, ik deed een uur geleden enkele pro-Russische links open na een bezoekje op RT, en binnen drie minuten kwam ik al uit op een filmpje van Tucker Carlson.

Af en toe moet je echt eens gaan grasduinen in de Russische kant van het internet. Je gelooft je ogen gewoon niet.

I shit you not, ik deed een uur geleden enkele pro-Russische links open na een bezoekje op RT, en binnen drie minuten kwam ik al uit op een filmpje van Tucker Carlson.

Af en toe moet je echt eens gaan grasduinen in de Russische kant van het internet. Je gelooft je ogen gewoon niet.
Langs amerikaanse rechtse zijde is het putin tegen de globalisten in die mannen hun ogen.

Die reportage juist op vtm. Mensensmokkelaars die de oorlog misbruiken om Afrikanen en mensen uit het Midden Oosten via Ukraine naar Polen te smokkelen. Hoe laag kan je vallen zeg. Daarbij weer allemaal jonge mannen. Toch een enorm verschil met de jonge Oekraïners die alles geven om hun eigen land te verdedigen.

Terug
Bovenaan