Sneeuwstorm
Well-known member
Een land in oorlog kan nooit bij de NAVO komen, eerst moet de oorlog beeïndigd zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zolang die oorlog aan de gang is zal Oekraïne geen lid worden. Eindigt het met een klinkende Oekraïense overwinning zal het land bij de NAVO gaan - onder voorwaarden, als die overwinning uitblijft en het front blijft wat het momenteel is, kan dat gelden als een Russische overwinning en zal het land niet bij de NAVO gaan. Een neutrale zone met een VN-peacekeeping leger is erg onwaarschijnlijk, maar zou ook een theoretische mogelijkheid zijn (in een andere wereld). Dat zou echter om een grondige hervorming van de VN vragen, iets waar de VS mogelijk ook niet voor staat te springen.
En die piloten zijn geen soldaten ofzo?Westerse troepen naar Oekraïne sturen is een oplossing al zie ik dit niet gebeuren.
Het Westen heeft nog altijd een andere manier van oorlogsvoeren dan Rusland. En begint eerst met air superiority. In Oekraïne woedt een echte loopgraven oorlog in combinatie met guerilla warfare => extreem veel doden. Soldaten naar ginder sturen dat krijg je hier niet verkocht.
Eentje meer of minder dat maakt niet uit voor de Russen.
Omdat ze zelf een van de permanente leden zijn.Waarom staan de VS hier niet voor te springen?
Een land in oorlog kan nooit bij de NAVO komen, eerst moet de oorlog beeïndigd zijn.
.Agree to disagree, dan maar?De Chinese economie is niet meer het enorm groeiende monster, maar momenteel 4 a 5 procent wat naar de huidige economische normen zeker niet slecht is ter info.
Die hooveren consequent tussen de 5 en 10% met uitschieters van 15%. Een europa tussen de 2 en 5 % en de US tussen de -2 en 7%Agree to disagree, dan maar?
https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.KD.ZG?locations=CN
niet de beste link maar je ziet toch wel duidelijk dat de chinese economie stilaan afvlakt in plaats van zich zoals een parasitaire blob te blijven uitbreiden. Ik ben niet volledig op de hoogte van wat het GDP allemaal beïnvloed maar ik vermoed dat de verwachte groei voor dit jaar vooral corona- en inflatiecompensatie gaat zijn en geen reële groei. De Chinese economie hangt ook te veel af van andere economieën, de voornaamste reden van de groei is nog steeds de handel met het Westen. Als wij morgen stoppen met die goedkope rommel af te nemen dan betwijfel ik of de relatieve groei nog zo hoog gaat zijn tov andere landen.
Agree to disagree, dan maar?
https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.MKTP.KD.ZG?locations=CN
niet de beste link maar je ziet toch wel duidelijk dat de chinese economie stilaan afvlakt in plaats van zich zoals een parasitaire blob te blijven uitbreiden. Ik ben niet volledig op de hoogte van wat het GDP allemaal beïnvloed maar ik vermoed dat de verwachte groei voor dit jaar vooral corona- en inflatiecompensatie gaat zijn en geen reële groei. De Chinese economie hangt ook te veel af van andere economieën, de voornaamste reden van de groei is nog steeds de handel met het Westen. Als wij morgen stoppen met die goedkope rommel af te nemen dan betwijfel ik of de relatieve groei nog zo hoog gaat zijn tov andere landen.
Die hooveren consequent tussen de 5 en 10% met uitschieters van 15%. Een europa tussen de 2 en 5 % en de US tussen de -2 en 7%
De crisis jaren (2008 en 2019) had china dus wel nog groei. Een GDP is cumulatief en dat zijn echt hallucinante cijfers.
Zelfs dat materieel/geld is op zich geen letterlijke verplichting. Je zou de aanval in principe ook gewoon diplomatisch kunnen veroordelen of economische sancties uitvaardigen en juridisch claimen dat je daarmee voldoet aan het verdrag.Aan de andere kant, de facto wordt al gereageerd alsof Oekraine deel is van de NAVO. Artikel 5 zegt dat als één lidstaat aangevallen wordt, dat gezien wordt als een aanval op de volledige NAVO. Maar er is geen verplichting van lidstaten om manschappen naar het conflict te sturen, Materieel en geld is voldoende.
Dient nog wel gekaderd te worden natuurlijk.
GDP in China is +/- 12500dollar per persoon. GDP in België is 51250dollar per persoon. en in Amerika is dit 70.248,63 USD (2021).
Het kan gerust zijn dat het binnen 14 jaar verdubbelt naar 25k USD. Maar dan blijft het nog een enorm gapend gat. Waarbij de uitdagingen die wij hebben (vergrijzing, dalende bevolking,etc) bij hen ook opkomt.
Maar zoals alles is het makkelijker om hoge groeipercentages te halen als je diep zit dan als je al een grote economie hebt.
Hij zit vooral het westen af te dreigen met kernwapens wat voor mij impliceert dat die wapenleveringen de russen echt wel pijn doenPoetin begint steeds meer en luider te roepen dat het Oekraïnse offensief een totale mislukking is en ook tot mislukken gedoemd is.
(Zonder met zware bewijzen af te komen)
Hoe meer hij roept, hoe meer ik de indruk heb dat dit vermoedelijk net het omgekeerde wil zeggen en dat Poetin zijn speeches misbruikt om de Russen moed in te spreken net omdat het niet zo goed gaat en Oekraïne momenteel net wél terreinwinst aan het boeken is.
(Natuurlijk spreken we hier over de korte termijn. Op de lange termijn is het allemaal nog onzeker)
Er is momenteel geen noemenswaardige terreinwinst of doorbraak. Het is een heel complex spel van aftasten en proberen en forceren. Voorbarig zeggen dat het offensief mislukt is is evenzeer onzin als voorbarig zeggen dat het offensief een succes is. De Russen verdedigen zich deftig en Oekraïne heeft een héél complexe taak voor zich en dat zonder voldoende steun van de luchtmacht.Poetin begint steeds meer en luider te roepen dat het Oekraïnse offensief een totale mislukking is en ook tot mislukken gedoemd is.
(Zonder met zware bewijzen af te komen)
Hoe meer hij roept, hoe meer ik de indruk heb dat dit vermoedelijk net het omgekeerde wil zeggen en dat Poetin zijn speeches misbruikt om de Russen moed in te spreken net omdat het niet zo goed gaat en Oekraïne momenteel net wél terreinwinst aan het boeken is. (al blijft de winst voorlopig nog beperkt)
(Natuurlijk spreken we hier over de korte termijn. Op de lange termijn is het allemaal nog onzeker)
Er is momenteel geen noemenswaardige terreinwinst of doorbraak. Het is een heel complex spel van aftasten en proberen en forceren. Voorbarig zeggen dat het offensief mislukt is is evenzeer onzin als voorbarig zeggen dat het offensief een succes is. De Russen verdedigen zich deftig en Oekraïne heeft een héél complexe taak voor zich en dat zonder voldoende steun van de luchtmacht.
En vice versa, want de aanvaller verliest ook manschappen en materiaal. Iedereen voert nu een informatieoorlog. Kiev beweert A, Moskou beweert B. Dat is allemaal met een korrel of pallet zout te nemen. Het enige wat telt is het eindresultaat van het offensief.Terreinwinst is misschien niet het initiële doel en parameter voor succes. Misschien probeert men nu zoveel als mogelijk Russische hardware te vernietigen.