D
Deleted member 451
Guest
Ach kom, wanneer was die regio wel stabiel en vrij van radicale groeperingen?Maar een instabiel geradicaliseerd Midden-Oosten lijkt me ook geen fijn vooruitzicht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach kom, wanneer was die regio wel stabiel en vrij van radicale groeperingen?Maar een instabiel geradicaliseerd Midden-Oosten lijkt me ook geen fijn vooruitzicht.
Zelfs de Romeinen hadden er last van!Ach kom, wanneer was die regio wel stabiel en vrij van radicale groeperingen?
Dat is het probleem he. Je kan tegen Poetin niet zeggen dat het onmogelijk is snel vorderingen te maken want dan val je letterlijk uit een raam.De Russen hadden gisteren nogmaals zin om in de pan gehakt te worden. Moest die topgeneraal niet iets bereiken in de eerste helft van oktober? Lijkt niet te lukken...
![]()
Als ik het juist heb dag ervoor -46 tanksDe Russen hadden gisteren nogmaals zin om in de pan gehakt te worden. Moest die topgeneraal niet iets bereiken in de eerste helft van oktober? Lijkt niet te lukken...
![]()
De cijfers spreken geen boekdelen, vind ik. Beide kanten verdraaien ze en er zijn geen neutrale scheidsrechters op het terrein die wel een correcte telling doorgeven. Oorlog is ook geen numbers game, waar degene met de minste verliezen wint en met de meeste verliezen verliest. Anders had de VS in Vietnam wel gewonnen en had de USSR verloren tegen Nazi-Duitsland.Dat is het probleem he. Je kan tegen Poetin niet zeggen dat het onmogelijk is snel vorderingen te maken want dan val je letterlijk uit een raam.
Dus hij moet dit doen maar als hij faalt loopt hij het risico alsnog uit een raam te vallen. Je kan als generaal tegenwoordig beter een goeie toneelspeler zijn of een salesman die zijn zaakjes verkocht krijgt aan de hoge pief dan dat je daadwerkelijk iets bereikt op het slagveld (wegens gewoon niet mogelijk op zo'n korte termijn).
Ik zag gisteren in een paar roddelkranten verschijnen dat het Russisch offensief aan het 'slagen' was en Oekraïne mogelijks in de shit zou zitten (ondertss vind ik hier niet meteen iets meer van terug maar ik heb dat wel gelezen). Maar de cijfers spreken boekdelen en dit is ook wat de Morgen nu doet uitschijnen: Rusland heeft onbezonnen een aanval ingezet (onder druk van hogerhand) op een locatie waar deze nutteloos is met veel bloedvergieten.
Dit wordt mogelijk de grootste mislukte aanval sinds begin van oorlog

Ik zag er nog net een video over. Het is natuurlijk een pro-Oekraïens kanaal, maar de uitleg is vrij neutraal. Dat geeft me toch de indruk dat de informatie die we te zien krijgen accuraat is.Wat Adviivka betreft: dat zal de nieuwe Bakhmut zijn. Er zijn geruchten dat Wagner-eenheden naar daar worden gestuurd om de versterkte vesting in te nemen. Een nieuwe meatgrinder. Ik weet niet of we in Oekraïne nog snel oprukkende gemechaniseerde eenheden gaan zien. Het zal overal een slow grind zijn, in eender welke richting. Daarvoor zijn beide partijen te sterk ingegraven en is het front te weinig flexibel.
Rusland heeft ook de nieuwe A-50U AWACS in dienst genomen, benieuwd hoe lang het duurt voor die door een drone wordt getroffen.![]()
Een pro-Russisch kanaal op substack stelt dat het geval Adviivka wel eens boekdelen kan spreken over het verdere verloop van de "special military operation". Zoals ik zelf al waarschijnlijk achtte: het bevriezen van de frontlinies met bloederige WOI uitputtingsslagen. Van beide kanten geen "swooping offensives" met razendsnelle ontwikkelingen. De meatgrinder van de Koreaanse Oorlog in plaats van Fall Weiss/Gelb/Rot.Ik zag er nog net een video over. Het is natuurlijk een pro-Oekraïens kanaal, maar de uitleg is vrij neutraal. Dat geeft me toch de indruk dat de informatie die we te zien krijgen accuraat is.
However, I will say that I believe this offensive will be extremely telling for the future of the SMO. In that, if it does result in a disaster, then that will be a very bearish signal for the remainder of the SMO. It will be confirmation that modern maneuver warfare, and advancing under the limitations of modern ISR is simply not workable, and it’s a nut that Russia itself simply cannot crack, just like the AFU wasn’t able to with their Zaporozhye offensive.
If this becomes the case, it will have negative connotations for the remainder of the SMO. Not that Russia will lose, but that it will be an even longer and bloodier affair than we could have ever hoped for.
That’s because we know AFU is offensively exhausted and will not have any more equipment to launch significant offensives, possibly ever again. Thus, if it’s proven Russia is offensively incapable of gaining ground also, then we’ll just be back in the World War 1 scenario. Two sides slaughtering each other with drones but unable to move forward.
Meestal is het antwoord op zo'n vraag: voor de Britten en Amerikanen er zich mee kwamen moeien.Ach kom, wanneer was die regio wel stabiel en vrij van radicale groeperingen?
Die regio is altijd al een kruidvat geweest. Lang voor de Britten er waren en de Amerikanen bestonden.Meestal is het antwoord op zo'n vraag: voor de Britten en Amerikanen er zich mee kwamen moeien.
Agreed. En ik weet waar het probleem ligt, maar ik ga het hier niet vermelden of ik wordt weer bestookt met bepaalde "termen".Die regio is altijd al een kruidvat geweest. Lang voor de Britten er waren en de Amerikanen bestonden.
De meeste vluchtelingen worden opgenomen in de buurlanden. Voor elke Afghaan in België heb je er honderden in Iran, bijvoorbeeld.Agreed. En ik weet waar het probleem ligt, maar ik ga het hier niet vermelden of ik wordt weer bestookt met bepaalde "termen".
En ja, Dat is wel wat de internet tendens van het nieuwe millenium: Alles is de schuld van de "westerse landen" want die maken alles overal kapot.... (terwijl wij wel de enige landen zijn die vluchtelingen willen binnen nemen)
U zegt?Alles is de schuld van de "westerse landen" want die maken alles overal kapot.... (terwijl wij wel de enige landen zijn die vluchtelingen willen binnen nemen)
Het is een nogal veralgemenend sentiment dat ik vaak teruglees maar het Midden-Oosten was absoluut niet onstabieler dan Europa. Die regio heeft zeer lange tijd deel uitgemaakt van het Ottomaanse Rijk en heeft bv. niet de absolute destructieve chaos gekend zoals Europa met de 30-jarige oorlog. Natuurlijk had je oorlogen, religieuze conflicten en opstanden zoals in elk ander gebied maar het idee dat dat gebied al de hele geschiedenis lang een kruitvat is, klopt toch niet.Die regio is altijd al een kruidvat geweest. Lang voor de Britten er waren en de Amerikanen bestonden.
Poneren dat enkel de EU vluchtelingen willen binnen nemen is gewoon verkeerd, en het is niet EU "sponsoring" die voor een gigantische populatie aan Afghaanse vluchtelingen in Pakistan heeft gezorgd, noch is het door de EU dat Iran vluchtelingen opneemt.Ivm vluchtelingenopvang: Dat is ook logisch hé, gezien de ligging van Afghanistan en Syrië.
EU sponsort ook heel wat om vluchtelingen op te vangen in de regio, zoals bijvoorbeeld in Turkije.
Het was al een kruitvat in Bijbelse tijden toen de Egyptenaren tegen de Hittieten streden en ook de Romeinen hadden hun handen vol met opstandige Joden. Ook in de late Oudheid en de Middeleeuwen was het daar niet bepaald rustig te noemen. Dat er af en toe rustige periodes waren, kan dan wel zijn, maar slapende vulkanen kunnen wel eens ontwaken.Het is een nogal veralgemenend sentiment dat ik vaak teruglees maar het Midden-Oosten was absoluut niet onstabieler dan Europa. Die regio heeft zeer lange tijd deel uitgemaakt van het Ottomaanse Rijk en heeft bv. niet de absolute destructieve chaos gekend zoals Europa met de 30-jarige oorlog. Natuurlijk had je oorlogen, religieuze conflicten en opstanden zoals in elk ander gebied maar het idee dat dat gebied al de hele geschiedenis lang een kruidvat is, klopt toch niet.
Je ziet het buskruit daar vooral groeien na de Franse verovering van Algerije in 1830, wat eigenlijk gewoon een stunt was van de onpopulaire Franse koning, en de Britse invasie in Afghanistan. Met de val van het Ottomaanse Rijk, de nogal willekeurige hertekening van de grenzen (Balfour, Durand Line, etc.) en grootmachten die groeperingen tegen elkaar uitspelen (bv. de liefdeserelatie tussen de CIA en conservatieve islamistische groeperingen) krijg je natuurlijk wel een toename aan onstabiliteit.
Klopt, maar Europa doet qua opvang gewoon gigantisch veel.Poneren dat enkel de EU vluchtelingen willen binnen nemen is gewoon verkeerd, en het is niet EU "sponsoring" die voor een gigantische populatie aan Afghaanse vluchtelingen in Pakistan heeft gezorgd, noch is het door de EU dat Iran vluchtelingen opneemt.