ik ben voorstander van het zelfbeschikkingsrecht van landen.
Als Mexico of pakweg Canada beslist om samen te werken met China of Rusland, en de handelsverdragen stop zet met Amerika.
Denk ik niet dat Amerika braafjes zal toekijken.
Een groot deel van Zuid-Amerika is onder invloed van Amerika.
Het zelfde met het Panama verhaal. Noriega was maatjes met Amerika, om dan een paar jaar later een invasie te krijgen door Amerikaanse troepen waar hij afgezet wordt...
Het zelfde zoals Kaddafi in Libië, die gast was jaren lang een dictator in Libië. Plots ook afgezet geweest.
Saddam Hussein kreeg steun van Amerika tijdens de Irak/Iran oorlog in de jaren 80. Om dan in de jaren 90 begin 2000 de vijand te zijn.
De genocide in Jemen die jaren lang bezig is door een Arabische coalitie geleid door Saudi-Arabië , Waarom wordt dit genegeerd door het Westen? Omdat Amerika daar interesten in heeft.
Er bestaat geen zelfbeschikkingsrecht. Het Westen vooral Amerika, spreekt alleen over een zelfbeschikkingsrecht als het hun uitkomt.
Mocht morgen de meerderheid van Oekraine beslissen om met Rusland samen te werken, dan zal Amerika wel één of andere interventie uitvoeren om dat land te destabiliseren en een conflict uit te lokken dat in hun voordeel zal zijn. Zoals ze al jaren lang doen.
Ik ga zelf zo ver dat de Israëlische premier Netanyahu op een gegeven moment zei dat een Islamitische geestelijke leider destijds Hitler had aangemoedigd om de Joden uit te roeien, en dat Hitler nooit de intentie had om Joden uit te roeien...
Mocht Poetin zoiets vermelden, wordt hij direct aan de schandpaal genageld.
Dit is geen propaganda, dit zijn gewoon feiten.
De Russen doen net hetzelfde. Gewoon een machtstrijd tussen de twee.