Nogmaals 150+ raketten volgende week hé. De voorraad die ze hebben aangevuld zal zo weer snel op zijn.De Russen willen wraak, zeggen ze.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nogmaals 150+ raketten volgende week hé. De voorraad die ze hebben aangevuld zal zo weer snel op zijn.De Russen willen wraak, zeggen ze.
Ze hebben deze aanval blijkbaar maandenlang voorbereid om te zoeken naar de zwakke plekken en de beste aanvalsroutes en de beste "mix" aan drones en soorten raketten. De X-101's zijn bijna allemaal uit de lucht gehaald, maar de Kinzhals, Iskanders en een ander type (KH22?) zijn er wel allemaal doorgeraakt. De oorlogseconomie draait op volle toeren en dat zal in 2024 nog verder blijven groeien. Mocht China morgen beslissen om mee te doen met de sancties, stuikt het allemaal in elkaar. Het is wel zeker dat Rusland dit soort aanvallen niet wekelijks kan uitvoeren, want dan komen ze effectief zonder te zitten. De focus zal dan wel weer terug op drones liggen, zoals ISW recent schrijft.Nogmaals 150+ raketten volgende week hé. De voorraad die ze hebben aangevuld zal zo weer snel op zijn.
Ergens heb ik toch een beetje medelijden met de Russische diplomaat die dit op de , door henzelf bij hoogdringendheid bijeengeroepen, VN-veiligheidsraad moet gaan verkopen als een terroristische aanval op Rusland...Bij een vergeldingsaanval op Belgorod door Oekraïne zijn er 18 doden gevallen en 111 gewonden gevallen. Volgens de lokale gouverneur zou het projectiel in een residentiële wijk zijn gevallen, al is het niet duidelijk dat dit de bedoeling was of dat de raket is neergestort na zelf geraakt te zijn door luchtafweer. Als dit met opzet is, zou dit een verregaande escalatie vanuit Kiev betekenen. Maar het lijkt me niet logisch dat Zelensky daar zijn akkoord voor zou geven, want dat betekent dat hij de morele hogere grond onder zijn voeten weghaalt en dan kan hij helemaal gaan fluiten naar zijn geld en wapens. Dus ik vermoed dat het wel komt doordat het projectiel werd getroffen door een luchtafweerraket. Dat gebeurt ook regelmatig in Oekraïne, waarbij burgerslachtoffers vallen door vallende brokstukken.
De Russen willen wraak, zeggen ze.
Dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien, want zonder hulp van buitenaf is Oekraïne een vogel voor de kat.Wie wind zaait zal storm oogsten.
Al is Oekraïne zich nu wel aan het verlagen tot het niveau van Rusland, als dat hun bedoeling was.
Daarmee dat het eigenlijk niet verstandig van Oekraïne zou zijn.Dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien, want zonder hulp van buitenaf is Oekraïne een vogel voor de kat.
Daarmee dat het eigenlijk niet verstandig van Oekraïne zou zijn.
Nuja, we hebben al eerder gezien dat de morele factor eigenlijk bijzaak is geworden tegenwoordig, kijk naar Israël dat doodleuk verder blijft doen in Gaza. Dus ze mogen zo veel lullen over mensenrechten als ze willen, uiteindelijk is het bij de westerse leiders toch ook vooral te zien of het in hun kraam past of niet.
Is het Rusland: genocide! schending van de mensenrechten!
Is het Israël dan knijpen we wel een oogje dicht.
Al gelezen dat het net de bedoeling is om het Westen wakker te schudden. Ah er komt geen extra geld meer ? Dan moeten we ons ook niet meer aan de regels houden.Dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien, want zonder hulp van buitenaf is Oekraïne een vogel voor de kat.
Is een spel dat hoogstwaarschijnlijk aan beide kanten wordt gespeeld hé, een heel groot deel van de projectielen wordt door luchtafweer neergehaald, en die brokstukken moeten ergens neerkomen.Bij een vergeldingsaanval op Belgorod door Oekraïne zijn er 18 doden gevallen en 111 gewonden gevallen. Volgens de lokale gouverneur zou het projectiel in een residentiële wijk zijn gevallen, al is het niet duidelijk dat dit de bedoeling was of dat de raket is neergestort na zelf geraakt te zijn door luchtafweer. Als dit met opzet is, zou dit een verregaande escalatie vanuit Kiev betekenen. Maar het lijkt me niet logisch dat Zelensky daar zijn akkoord voor zou geven, want dat betekent dat hij de morele hogere grond onder zijn voeten weghaalt en dan kan hij helemaal gaan fluiten naar zijn geld en wapens. Dus ik vermoed dat het wel komt doordat het projectiel werd getroffen door een luchtafweerraket. Dat gebeurt ook regelmatig in Oekraïne, waarbij burgerslachtoffers vallen door vallende brokstukken.
De Russen willen wraak, zeggen ze.
Daar vrees ik ook voor. Géén Westerse steun meer? Dan stort Oekraïne in elkaar maar vooraleer dit gebeurt gaan ze aanvallen plegen op Rusland die niet door de beugel kunnen voor de NAVO. Wat kan de NAVO dan daar aan doen? Niks hé.Al gelezen dat het net de bedoeling is om het Westen wakker te schudden. Ah er komt geen extra geld meer ? Dan moeten we ons ook niet meer aan de regels houden.
Dat het westen ook selectief is om bepaalde zaken te beoordelen.Hoe past de houding van Israël dan precies in ons kraam? Dat begrijp ik niet.
Charkov zal kwetsbaarder zijn omdat het dicht bij de grens met Rusland ligt.En daar is de tegenreactie van Rusland al op o.m. Charkiv met 26 gewonden tot nu toe.
![]()
Live Oekraïne | “Wellicht honderden Oekraïeners vermist of gevangengenomen na val Avdiivka”
Volg hier alle recente ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne. Download de app DS Nieuws en krijg een melding bij belangrijke updates.www.standaard.be
Daar vrees ik ook voor. Géén Westerse steun meer? Dan stort Oekraïne in elkaar maar vooraleer dit gebeurt gaan ze aanvallen plegen op Rusland die niet door de beugel kunnen voor de NAVO. Wat kan de NAVO dan daar aan doen? Niks hé.
En als Poetin denkt dat als hij de oorlog wint dat het dan gedaan is met aanslagen? Ook daar vrees ik toch voor. Elke keer Rusland aan wederopbouw doet in Oekraïne na het einde van de oorlog, vliegen er 10 gebouwen de lucht in (door het Oekraïnse verzet) dan. Volgens mij onderschat Poetin dat probleem eigenlijk ook wel een beetje? Neen op de Krim is dat niet gebeurt, maar dat was maar een stukje van Oekraïne en toen dacht men nog dat Rusland zou stoppen. In de Krim zijn er ook nog weinig (of geen) Oekraïnse burgers meer.
Iemand kan mij altijd corrigeren. Maar naar mijn gevoel krijg je dan een soort van 'Hamas' beweging in Oekraïne die in de ogen van Rusland dan terrorisme plegen opOekraïnsRussisch grondgebied. De kosten voor Rusland zullen zelfs na een overwinning nog steeds groot zijn, of zie ik spoken?
Anyways, we kunnen niet in de toekomst kijken. Momenteel is er nog geen overwinnaar hé.
Oekraïne heeft een lange geschiedenis van verzet, ik zou dat niet onderschatten. Ook onder het brutale Stalinregime is er veel verzet geweest door de voormalige UPA.ik maak mij weinig illusies over dat vermeende Oekraïnse verzet. We hebben daar een veel te geromantiseerd beeld over denk ik.
We weten wat Putin in Grozny heeft gedaan. En dat is de Putin van 20 jaar geleden. In een stad in rusland.
Net niet ?? Een paar Russen vermoorden, gebouwen vernietigen, aanslagen plegen ... = Romantiek ???ik maak mij weinig illusies over dat vermeende Oekraïnse verzet. We hebben daar een veel te geromantiseerd beeld over denk ik.

Het vervelende is dat de Amerikanen zonder twijfel weten wie die raket heeft afgevuurd. Dat kan in tijden van spionagesatelieten in 2023 niet anders. Maar het weten, en ermee naar buiten komen, zijn twee verschillende dingen. Je wil aan de vijand ook niet prijsgeven welke capabilities je op dat vlak hebt.De kans is even groot dat het alweer een gefaalde russische luchtafweer is. Of een false flag van de Russen zelf. Bronnen heb ik niet, buiten wat filmpjes of foto's waar ik de echtheid niet van kan bepalen. Maar ik weet alvast wie er expert is in burgerdoelen afknallen of bijzonder incompetent zijn. Ik weet ook wie de precisie bombardementen juist kan uitvoeren en wie niet.
Oekraïne heeft een lange geschiedenis van verzet, ik zou dat niet onderschatten. Ook onder het brutale Stalinregime is er veel verzet geweest door de voormalige UPA.
Net niet ?? Een paar Russen vermoorden en gebouwen vernietigen = Romantiek ???
Allé ik begrijp wat je bedoelt maar uw woordkeuze vind ik ergens wel grappig.![]()