DoD heeft net aangekondigd dat er een nieuw contract afgesloten is met Lockeed Martin om de productie van JASSM en LRASM te verhogen.-De VS overweegt van JASSM kruisraketten te sturen.
Upgraden van Oekraïne's F-16's zou al aan de gang zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
DoD heeft net aangekondigd dat er een nieuw contract afgesloten is met Lockeed Martin om de productie van JASSM en LRASM te verhogen.-De VS overweegt van JASSM kruisraketten te sturen.
Upgraden van Oekraïne's F-16's zou al aan de gang zijn.
Veel beweging langs Wit-Russische kant momenteel zowel politiek als militair. Wit-Rusland heeft net een bericht de wereld in gestuurd dat ze een militaire provocatie verwachten van Oekraïne...Wanneer zouden de Russen de Wit-Russen mee in de oorlog dwingen?
Die noordgrens van Oekraïne ligt toch ondertussen vol mijnen en is moeilijk over te steken vanwege de vele moerassen he? En is het ook niet zo dat Polen al (tijdje geleden- heeft gezegd dat het zou tussenkomen indien Wit-Rusland actief betrokken wordt in de oorlog?Ik weet niet of het over dezelfde brug gaat waarover @noccy eerder sprak maar in Glushkovo is een brug vernield waardoor (volgens Russische TG berichten) ongeveer 700 Russen omsingeld zijn en op geen enkele manier bevoorrading zouden kunnen ontvangen.
Veel beweging langs Wit-Russische kant momenteel zowel politiek als militair. Wit-Rusland heeft net een bericht de wereld in gestuurd dat ze een militaire provocatie verwachten van Oekraïne...
De grens met Wit-Rusland is in essentie helemaal veranderd in een fort. Kilometers mijnenvelden en alle wegen en bruggen zijn vernietigd. Ik was onder de impressie dat de westkant van Dnjepr inderdaad voornamelijk moerassen waren maar dat de oostkant beter begaanbaar is, dat was ook de kans waar de initiële inval in 2022 veel vlotter verliep. Misschien dat ze enkel in de richting van Tsjernihiv een aanval uitvoeren om de druk van Koersk af te halen? Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat er vanuit Wit-Rusland een anti-air bubble wordt opgetrokken die dan het volledige noorden van Oekraïne bedekt. En voor de rest extra plaatsen en richtingen waarvan men ballistische raketten kan lanceren op Oekraïense industrie die momenteel grotendeels ongeschonden blijft.Die noordgrens van Oekraïne ligt toch ondertussen vol mijnen en is moeilijk over te steken vanwege de vele moerassen he? En is het ook niet zo dat Polen al (tijdje geleden- heeft gezegd dat het zou tussenkomen indien Wit-Rusland actief betrokken wordt in de oorlog?
Dit is een veeg teken voor Rusland. Dwz dat China de bui ziet hangen op de lange termijn en reeds hun conclusies trekt.Goed zo:
![]()
Nearly all Chinese banks are refusing to process payments from Russia, report says
Almost all Chinese banks, even small regional ones, are refusing to accept direct transactions from Russia, business execs have told Russian media.www.businessinsider.com
Er gaat echt niets meer van de Russische invloedssfeer overschieten over een paar jaar. Ons probleem gaat natuurlijk zijn dat China nog sterker wordt ..
Een heel goede map die de huidige situatie en het tactische probleem voor de Russen goed weergeeft.Ik weet niet of het over dezelfde brug gaat waarover @noccy eerder sprak maar in Glushkovo is een brug vernield waardoor (volgens Russische TG berichten) ongeveer 700 Russen omsingeld zijn en op geen enkele manier bevoorrading zouden kunnen ontvangen.
Wat ik niet begrijp, is dat bv in de voetbalwereld de Russische clubs wel handel blijven drijven met clubs de wereld over. Zo werd er onlangs een speler van een Argentijnse club voor 14 miljoen euro gekocht door Spartak Moskou. Hoe geraakt dat geld dan bij die Argentijnse club?
Ook heeft Paris SG uit Frankrijk voor 20 miljoen euro een keeper van Krasnodar gekocht. Daar staan dan blijkbaar geen sancties op bv, en hoezo krijgt PSG dat geld tot in Rusland als die uit het SWIFT systeem gegooid zijn?
Goede vraag. Via crypto misschien?Wat ik niet begrijp, is dat bv in de voetbalwereld de Russische clubs wel handel blijven drijven met clubs de wereld over. Zo werd er onlangs een speler van een Argentijnse club voor 14 miljoen euro gekocht door Spartak Moskou. Hoe geraakt dat geld dan bij die Argentijnse club?
Ook heeft Paris SG uit Frankrijk voor 20 miljoen euro een keeper van Krasnodar gekocht. Daar staan dan blijkbaar geen sancties op bv, en hoezo krijgt PSG dat geld tot in Rusland als die uit het SWIFT systeem gegooid zijn?
Er zijn enkel specifieke sancties tegen Rusland geen algemeen handelsverbod. De EU koopt bvb ook nog steeds 2 miljard USD aan fossiele brandstoffen van Rusland per maand.Wat ik niet begrijp, is dat bv in de voetbalwereld de Russische clubs wel handel blijven drijven met clubs de wereld over. Zo werd er onlangs een speler van een Argentijnse club voor 14 miljoen euro gekocht door Spartak Moskou. Hoe geraakt dat geld dan bij die Argentijnse club?
Goede vraag. Via crypto misschien?
Ik vraag mij dan af, hoe geraken die spelers dan in de EU, als er in principe geen Russen binnen mogen.
Wat ik niet snap is dat ze op ons journaal zeggen dat Oekraïne amper vooruit gaat in Rusland. Maar als ge de online vlogs/nieuws bekijkt, gaan ze echt wel goed vooruit. Ik volg Denys Davydov op Telegram en Youtube. Die houdt de ontwikkelingen goed bij.Een heel goede map die de huidige situatie en het tactische probleem voor de Russen goed weergeeft.
Alles dat nu nog in die cauldron zit zou wel eens heel snel, heel diep in de shit kunnen zitten als de Oekraïners blijven oprukken zoals ze nu bezig zijn. Die rivier zou ook een ideale locatie zijn om de flank te beveiligen indien de UAF beslist om in Koersk te blijven.
Ondertussen ook weer, eerder per ongeluk, op een gruwelijke video gestoten. Russische soldaten van de 155th MP die het hoofd van een gedode Oekraïner afsnijden en daarna op een piek naast de weg zetten. Misschien wordt het eens tijd dat zo'n beelden massaal in de media komen. Ik heb veel zin om die beelden op mail te zetten naar elke Europarlementariër en hun om een reactie te vragen.