Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

En de rest van Europa destabiliseren en Orbannekes steunen.
Dit vooral.
Ik denk dat de oorlog met Oekraïne Rusland veel pijn heeft gedaan en nog doet. Die gaan niet direct een ander land binnenvallen.
Maar ondertussen wel overal blijven destabiliseren. Kost amper iets.
Ik snap nog altijd niet dat hij de behoefte had om Oekraïne binnen te vallen. Grootheidswaanzin zeker?

Ze blijven het de Rusland-vergoeilijkers wel steeds maar moeilijker maken om te blijven volharden dat Rusland niet de agressor is en alleen maar uit is op vrede...

Rusland zegt dat een tijdelijk staakt-het-vuren in Oekraïne “onaanvaardbaar” zou zijn​

Rusland vindt het idee om een tijdelijk staakt-het-vuren in te stellen in Oekraïne "absoluut onaanvaardbaar". Dat heeft Maria Zacharova, de woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, donderdag verklaard. Ze stelt dat het geweld na afloop van die tijdelijke maatregel toch weer zou heropflakkeren.
De woordvoerster zegt donderdag op een persconferentie dat enkel "stevige afspraken over een definitieve regeling" mogelijk zijn. Een korte onderbreking van de gevechten omschrijft ze daarom als absoluut onaanvaardbaar. Die maatregel zou niet het beoogde doel bereiken, maar juist "het tegenovergestelde resultaat opleveren", zo klinkt het.
De Europese landen die pleiten voor een tijdelijk staakt-het-vuren willen volgens Zacharova enkel voorkomen dat de Oekraïense frontlijn wordt doorbroken. Kiev zou van die pauze gebruikmaken om zijn militaire capaciteiten te versterken, zo luidt de redenering. "In dat scenario zou het conflict onvermijdelijk met hernieuwde kracht worden hervat."

Dit vooral.
Ik denk dat de oorlog met Oekraïne Rusland veel pijn heeft gedaan en nog doet. Die gaan niet direct een ander land binnenvallen.
Maar ondertussen wel overal blijven destabiliseren. Kost amper iets.
Ik snap nog altijd niet dat hij de behoefte had om Oekraïne binnen te vallen. Grootheidswaanzin zeker?
Covid, daardoor niet meer 100% up to date (Hij ging zich te veel afzonderen). Dan zijn inner circle die dusdanig veel schrik hadden van hem dat ze hem gewoon volledig foute info hebben gegeven om hem zeker niet tegen de schenen te schoppen.

Door die foute informatie heeft hij het zwaar onderschat en nu kan hij niet meer terug. Zoiets zal het zijn.
Ik heb echt de indruk dat Poetin oprecht dacht dat de oorlog snel gedaan zou zijn.

Covid, daardoor niet meer 100% up to date (Hij ging zich te veel afzonderen). Dan zijn inner circle die dusdanig veel schrik hadden van hem dat ze hem gewoon volledig foute info hebben gegeven om hem zeker niet tegen de schenen te schoppen.

Door die foute informatie heeft hij het zwaar onderschat en nu kan hij niet meer terug. Zoiets zal het zijn.
Ik heb echt de indruk dat Poetin oprecht dacht dat de oorlog snel gedaan zou zijn.
Hij wou Oekraïne weer naar zijn kant krijgen door Zelensky omver te werpen. Dat is mislukt en daarna geen gezichtsverlies lijden. The long game.

Wat betreft de reacties van Rusland tav Macron zijn nucleaire verdediging in Europa is het wel zo dat Rusland zelf de hele tijd zit te roepen dat ze met hun atoombommen iedereen kunnen raken, als Europa dan zegt dat ze zichzelf daartegen gaan beschermen, zijn ze weer het slachtoffer. Macron spreekt over verdediging, niet over aanvallen. Dus als de Russen niets doen, gebeurt er niets. Net als met die Europese vredesmacht in Oekraïne, maar daar wringt natuurlijk het schoentje. Rusland zal niet stoppen met aanvallen, ze willen niet dat er veel verdediging staat. Dat is de realiteit.

Wat betreft de reacties van Rusland tav Macron zijn nucleaire verdediging in Europa is het wel zo dat Rusland zelf de hele tijd zit te roepen dat ze met hun atoombommen iedereen kunnen raken, als Europa dan zegt dat ze zichzelf daartegen gaan beschermen, zijn ze weer het slachtoffer. Macron spreekt over verdediging, niet over aanvallen. Dus als de Russen niets doen, gebeurt er niets. Net als met die Europese vredesmacht in Oekraïne, maar daar wringt natuurlijk het schoentje. Rusland zal niet stoppen met aanvallen, ze willen niet dat er veel verdediging staat. Dat is de realiteit.
Ja echt absurd. De vergelijking met Napoleon slaat op niets. Europa wil zich verdedigen, niet RU aanvallen.

We moeten gewoon reageren zoals Rusland dat doet, volledig in eigenbelang denkend en zacht en koel reageren vanuit de eigen sterkte en oppervlakkigheid met een zeker aanzien en dreiging. De ontwikkeling van onze nucleaire verdediging zal verder evolueren totdat de doelen zijn bereikt en zolang Rusland geen democratisch verkozen president heeft, het is ook duidelijk dat Rusland diplomatiek niet klaar is om onderhandelingen op Europees niveau te voeren.

We gaan weer naar een jarenlange koude oorlog...

Als ik al die navo basissen en bunkers zie verloederen via urban explorers op youtube, dan vraag ik me af waarom we ze ooit hebben verlaten, de dreiging van de USSR en later Rusland is in feite altijd gebleven...

We gaan weer naar een jarenlange koude oorlog...

Als ik al die navo basissen en bunkers zie verloederen via urban explorers op youtube, dan vraag ik me af waarom we ze ooit hebben verlaten, de dreiging van de USSR en later Rusland is in feite altijd gebleven...

De dreiging was onder Gorbatsjov en Jeltsin daadwerkelijk nagenoeg weg, het is kort door de bocht primair toe te wijten aan Poetin en zijn kliek van hardliners met hun koortsdroom van het oppresieve grootse Rusland van weleer dat we wederom met de gebakken Borsjt zitten.

Eigenlijk is het zum kotsen dat oude bullebakken met dictatoriale trekken anno 2025 nog steeds zo zwaar wegen op de welvaart en veiligheid van de wereldbevolking.

Ik hoop dat Oekraïne kan doorzetten.
Zeg hier al maanden dat Rusland dit echt niet meer kan volhouden. Hopelijk is dit nog een teken dat dit zo is.

Mss krijgt RU nu wapensteun van Trump.
Hoe zot dat moge klinken, het behoort tegenwoordig bij de realistische mogelijkheden.

Paar dagen geleden zei ik dat ik denk dat Trump een Russische asset is.
Of dat nu waar is of niet, doet er eigenlijk niet toe.
Hij gedraagt zich zo, dus moeten wij op de juiste manier er op reageren.

Ik acht die uitspraak niet onmogelijk wanneer hij z'n deal niet kan maken zoals hij het wil.
Dat de legerleiding en dergelijke die orders zomaar gaan opvolgen lijkt me dan weer niet zo voor de hand liggend.
Ja ik las iets dat hij die wet wil ongedaan maken die er voor zorgt dat legerleiding niet noodzakelijk de President moet volgen.

Hoe zot dat moge klinken, het behoort tegenwoordig bij de realistische mogelijkheden.

Paar dagen geleden zei ik dat ik denk dat Trump een Russische asset is.
Of dat nu waar is of niet, doet er eigenlijk niet toe.
Hij gedraagt zich zo, dus moeten wij op de juiste manier er op reageren.
Inderdaad, of die Krasnov nu de waarheid is of niet maakt niet uit. Hij doet exact wat een Russische asset ook zou doen.

Terug
Bovenaan