Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ah ja, wist ik niet.

Deze opmerking van de burgemeester is inderdaad niet onbelangrijk: Maar die fabrieken mogen geen oorlogsdoelwit zijn. Je moet in de eerste plaats denken aan de veiligheid van de Brusselaars en Vorstenaars

Goh, Brussel is gewoonweg één groot militair doelwit hé.
Hoofdkwartier Nato. Heel de Europese wijk,...
En dat is "tactical nuke" belangrijk hé.

Wapenfabrieken zijn eerder glijbom/drone belangrijk...relatief kleine schade kan productie volledig stilleggen.
Nato hoofdkantoor is iets dat voor de vijand best weggeveegd wordt...

Ik snap dat echt niet, echt niet. Hoe kunt ge nu denken dat toegeven aan de grillen van een dictatoriale massamoordenaar de weg vooruit is? Hallo? Rusland wil helemaal geen vrede...

Reset your social media.
Who does what now? Ik stel zeker niet voor dat toegeven aan de grillen van Poetin de weg vooruit is. Mijn punt is dat er wel eens meer nagedacht mag worden over de gevolgen van bepaalde beslissingen, zeker als je weet tegen wie je aan het spelen bent. Poetin zal elk excuus gebruiken om zijn acties te verantwoorden. Wat natuurlijk niet betekend dat we niets moeten doen.
Zou het geen tijd zijn om X aan banden te leggen? Je ziet er heel wat fake news op dat bijkomend potentieel gevaarlijk is.
Waarom dulden we nog een platform dat een podium geeft aan mensen die het beste niet voor Europa hebben. De eigenaar van het platform staat potverdekke nazigroeten te brengen voor duizenden mensen.

We moeten Europa op alle fronten verdedigen, niet alleen op het fysieke front maar ook aan het cyberfront!
Freedom of speech, ik denk net dat het belangrijk is dat iedereen zijn mening mag geven. Fake news is van alle tijden, denk ook niet dat het eenvoudig is om een platform/media dat niet misbruikt kan worden of dat niet corrupt kan geraken.

Dat van die nazigroeten dat is al wel lang uitgemelkt.. Ik geloof hem wel dat het zo niet bedoeld was.

Urusula reageert gewoon op de situatie. Niet meer, niet minder. Al ben ik wel curieus wie jij dan had verwacht om aan de knoppen te zitten. Of wel verkozen had moeten zijn.
Iemand waar we niet 100% zeker zijn of ze corrupt is, wat in haar geval wel zo is...
800 miljard is godverdomme nog veel te weinig en zou minstens het dubbele moeten zijn.

Want we hebben nog niet genoeg schulden? Ik heb het al helemaal gehad met de inflatie..

Want we hebben nog niet genoeg schulden? Ik heb het al helemaal gehad met de inflatie..
Luxe behoud hé, drijft toch velen.
Klimaat, de Russen, laat het allemaal maar zijn gang gaan, alléé, er mag gepraat worden en alles, maar vooral niets doen dat mijne portemonnee raakt.
Al die problemen zijn toch maar voor een paar generaties ná mij...

Ah ja, wist ik niet.

Deze opmerking van de burgemeester is inderdaad niet onbelangrijk:

Het is maar: we kunnen niet alle oude fabriekssites blijven ombouwen tot kantoorruimtes. En ze laten leegstaan is ook belachelijk. Aan de ene kant is er in Vlaanderen ruimte te kort en dan staan die dingen leeg.

Jezusmina in wat voor wereld leven die idioten? De veiligheid van de Brusselaar. Wanneer we ons zorgen moeten maken over Kinzhals op de fabriek in vorst is de Brusselaar en lang gesjosd, hoor.

Het verbijsterende gebrek aan inzicht bij dit soort politieke leiders mijn god.

Je vindt het een interessante mening die stelt dat Europa WW3 uitlokt. Dat is hetzelfde als wat Trump Oekraine verwijt..
Freedom of speech, laat me niet lachen. Freedom om bewust te verdraaien en nonstop leugens te pushen.
En Musk is niet de enige die de Hitlergroet al heeft gebracht. Die wist zeer goed wat ie deed.

“The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.”

― George Orwell, 1984

“The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.”

― George Orwell, 1984
Het is inderdaad een goede quote. Daarom is het juist belangrijk om naar alle meningen te luisteren. Want wie zegt dat we zelf niet in het verleden, nu of in de toekomst leugens/waarheid toegespeld krijgen?

Ik denk dat we af moeten van het beperkte denken in hokjes. Begrippen zoals racist, links, rechts of fascist roepen levert niet veel constructieve bijdragen op. Wat we nodig hebben, is een meer open houding en de bereidheid om samen te werken iv te bashen.
En Musk is niet de enige die de Hitlergroet al heeft gebracht. Die wist zeer goed wat ie deed.
Met welk motief? Het heeft hem alvast een pak geld gekost. In de Joe Rogan Experience heeft hij er zijn take ook al over gedeeld.

Vind dit anderzijds ook wel interessant.
...

In mijn ogen is de enige manier om deze oorlog te stoppen dat Zelensky en Poetin met elkaar in gesprek gaan en een akkoord sluiten. Anders duurt deze oorlog nog jaren en kost hij nog vele mensenlevens en enorm veel belastinggeld.

Over twee jaar: promotie in je lokale frituur. Friet met mayonaise voor de stuntprijs van €100...
We zitten nog vijf jaar opgescheept met Ursula von der Leyen. Waarom zij herverkozen is? Joost mag het weten.
Je post is weer eentje om op te hangen op het prikbord '#nietmijnoorlog #nietmijnregering'.

- Drop een video met een boodschap. Een boodschap die zwart/wit is. Wie die persoon is moeten anderen maar opzoeken. Dat die persoon soms een duidelijke agenda heeft negeren we bewust of weten we echt niet (dat is nog erger in mijn ogen).
- Voordat de oorlog startte zijn er hooggeplaatste personen gaan (in)praten op Poetin om geen domme dingen te doen. Remember Macron aan de veel te lange witte tafel bij Poetin? Kijk wat het ons gebracht heeft.
- Covid all over again: Laat alles los, stop het, want het duurt te lang en kost ons geld. Oorlogsmoeheid terwijl je nog geen poot hebt moeten uitsteken.
- De eigen leiders in vraag stellen op het moment dat ze het hardst nodig zijn en ze maatregelen nemen die je misschien op een of andere manier raken op termijn. Ook zoiets uit de covid-tijd. Doet me denken aan Trump (en Rusland) die de legitimiteit van Zelensky in twijfel trekt.

Stel je voor dat je naast je rechten ook op je plichten gewezen wordt in tijden van nood.

Who does what now? Ik stel zeker niet voor dat toegeven aan de grillen van Poetin de weg vooruit is. Mijn punt is dat er wel eens meer nagedacht mag worden over de gevolgen van bepaalde beslissingen, zeker als je weet tegen wie je aan het spelen bent. Poetin zal elk excuus gebruiken om zijn acties te verantwoorden. Wat natuurlijk niet betekend dat we niets moeten doen.
Ok vertel dan eens wat volgens jou de gevolgen zullen zijn. Want ik hoor jouw kant altijd veel blabla verkopen over de gevolgen maar nooit zeggen wat de gevolgen zullen zijn. En kom weer niet af met die zever van kernwapens, dat riedeltje is hier al een paar honderd keer ontkracht.
Freedom of speech, ik denk net dat het belangrijk is dat iedereen zijn mening mag geven. Fake news is van alle tijden, denk ook niet dat het eenvoudig is om een platform/media dat niet misbruikt kan worden of dat niet corrupt kan geraken.
Fake news is inderdaad van alle tijden. Met het belangrijke verschil dat als je 100 jaar geleden propaganda tegen je eigen staat verspreidde en de vijand ophemelde, je zonder pardon tegen de muur werd gezet en de kogel kreeg.
Iemand waar we niet 100% zeker zijn of ze corrupt is, wat in haar geval wel zo is...
Bron?
Die 800 miljard komt uit de budgetten waarover de EU sowieso al beschikt. Dus van extra schulden is geen sprake.

Luxe behoud hé, drijft toch velen.
Klimaat, de Russen, laat het allemaal maar zijn gang gaan, alléé, er mag gepraat worden en alles, maar vooral niets doen dat mijne portemonnee raakt.
Al die problemen zijn toch maar voor een paar generaties ná mij...
Ja ik denk dus vooral aan mijn kinderen, die wellicht nooit nog een huis gaan kunnen kopen.

Het zou grappig zijn moest het niet triest zijn. Von der Leyen verwijten corrupt te zijn maar tegelijk wel pleiten voor en vertrouwen op samenwerking met één van de corruptste regimes ter wereld.

Mijn punt is dat er wel eens meer nagedacht mag worden over de gevolgen van bepaalde beslissingen, zeker als je weet tegen wie je aan het spelen bent.

Zijn we aan het kaarten?
Want dit is hoe Poetin 'speelt', wat we ook doen.
Spionnen en moordenaars inzetten zonder enig respect voor internationale verdragen of wetten.
1 ; 2 ; 3 ; 4 ; 5
Allemaal over 1 netwerk dat opgerold is. Het opereerde in Duitsland, het VK, oostenrijk,...
En wees maar zeker dat er zo nog een hoop zijn.

Together, the pair conceived operations targeting journalists, dissidents, politicians, even Ukrainian soldiers thought to be training at a US military installation in Stuttgart.
They discussed kidnapping and even killing the men. There was talk of smuggling Dobrokhotov out of the UK in a small boat from the Norfolk coast, after which he would be taken back to Russia.
...
a group of agents around Russian spy and former Wirecard board member Jan Marsalek. Among the victims: DSN boss Haijawi-Pirchner, ÖVP Vienna chairman Mahrer and profil editor-in-chief Thalhammer.
...
It was an Aladdin's cave disguised as a cluttered seaside relic; sophisticated communications interception devices worth £175,000; radio frequency jammers; covert cameras hidden in smoke detectors, a pen, sunglasses, even men's ties; a horde of fake identity documents and equipment to make more.

Alleen spreken ze daar nooit over in het nieuws.

Ja ik denk dus vooral aan mijn kinderen, die wellicht nooit nog een huis gaan kunnen kopen.

Friet met mayonaise voor de stuntprijs van €100...
We zitten nog vijf jaar opgescheept met Ursula von der Leyen. Waarom zij herverkozen is?

Deze quotes gehighlight omdat ik ze zeer interessant vind.
Recente DOJ release "Good Old USA" praat namelijk over hoe Rusland vandaag geen directe aanvallen op social media doet maar vooral twijfel probeert te zaaien en steun voor UA zo probeert te ondermijnen.
Gaat over de VSA, maar hetzelfde draaiboek word hier gebruikt.

social media reply-guys with isolationist, anti-Ukraine, and anti-West commentary.

tell you that "the official media will never tell you what's happening" or to "dig deeper"

You've probably seen their kind of comments "We should solve our own problems and let others solve theirs"

they weren't do denounce things outright, but instead talk about it in the sense of priorities. "We're losing our place as a global leader" its "more important to focus on domestic issues"
Simply make it "reasonable"

Including their social media strategy and directed comments asking "Why do WE need to help Ukraine?!"Their goal was to question. Not answer.

enz enz

31 tweets, maar het lezen waard.

Laatst bewerkt:

Dat van die nazigroeten dat is al wel lang uitgemelkt.. Ik geloof hem wel dat het zo niet bedoeld was.
Freedom of speech is niet absoluut, toch zeker in Europa/Belgie niet. Veel te veel mensen schuilen hierachter en denken zo domme en discrimineerde uitspraken te doen en dat het hun recht is om te doen.
Het is voor jouw bv verboden om de Holocaust te ontkennen.
Persoonlijk ben ik blij dat er zo van die beperkingen zijn!

Dus als er op sociale media platformen haat en onwaarheden worden verspreid, lijkt het me een goed en correct idee om die aan banden te leggen. Er is toch ook al spraken geweest om TikTok te gaan beperken, of telt freedom of speech niet voor jongeren?

En geloof je écht dat het geen nazigroet was? Ook met zijn AfD optreden en andere CPAC na-apers? Jij zou zijn gebaren op een zaterdag in een drukke winkelstraat doen?

En zou jij verder niet een beetje van jouw luxe willen opgeven zodat je kinderen kunnen opgroeien op een veilig continent? Vrij van oorlogsdreigingen en haatdragende en discriminerende boodschappen op hun sociale media feed?

Freedom of speech is niet absoluut, toch zeker in Europa/Belgie niet. Veel te veel mensen schuilen hierachter en denken zo domme en discrimineerde uitspraken te doen en dat het hun recht is om te doen.
Het is voor jouw bv verboden om de Holocaust te ontkennen.
Persoonlijk ben ik blij dat er zo van die beperkingen zijn!

Dus als er op sociale media platformen haat en onwaarheden worden verspreid, lijkt het me een goed en correct idee om die aan banden te leggen. Er is toch ook al spraken geweest om TikTok te gaan beperken, of telt freedom of speech niet voor jongeren?

En geloof je écht dat het geen nazigroet was? Ook met zijn AfD optreden en andere CPAC na-apers? Jij zou zijn gebaren op een zaterdag in een drukke winkelstraat doen?

En zou jij verder niet een beetje van jouw luxe willen opgeven zodat je kinderen kunnen opgroeien op een veilig continent? Vrij van oorlogsdreigingen en haatdragende en discriminerende boodschappen op hun sociale media feed?

Ik kan me vergissen maar daar had dat toch niets met freedom of speech te maken maar om mensen te beschermen tegen Chinese spyware ed?

Dat moet de reactie zijn op de verdedigers van die nazigroet: als het toch niet erg is, vraag hen om dat te doen, op te nemen en online te plaatsen. Mag toch geen enkel probleem zijn?

Ivm freedom op speech lijkt het me toch geen goed idee om X aan banden te leggen, op die manier wordt het narratief nog meer gepushed dat er geen vrijheid van meningsuiting is in de EU.
Het probleem is dat de EU achterstaat op vlak van online propaganda, etc.. En dan is de vraag hoe je dat aanpakt. Moet je als EU bijvoorbeeld ook gaan investeren in bots,influencers,etc om meer aanwezig te zijn op die sociale media? Ik vind dat zelf ook een moeilijke afweging

Ivm freedom op speech lijkt het me toch geen goed idee om X aan banden te leggen, op die manier wordt het narratief nog meer gepushed dat er geen vrijheid van meningsuiting is in de EU.
Het probleem is dat de EU achterstaat op vlak van online propaganda, etc.. En dan is de vraag hoe je dat aanpakt. Moet je als EU bijvoorbeeld ook gaan investeren in bots,influencers,etc om meer aanwezig te zijn op die sociale media? Ik vind dat zelf ook een moeilijke afweging
Uiteraard moet de EU dat doen, waarom zouden we dat niet doen?

Zou de vrijheid van meningsuiting, die extreem-rechts zo vurig verdedigt, echt zo heilig zijn voor hen? Dat is gewoon een drogreden om on-gereguleerd te kunnen manipuleren via hun propaganda-kanalen.

Trump hekelt ondertussen 'illegale' protesten die niet in zijn kraam passen, er is sprake van media te vervolgen, etc...

De waarheid is al haar rechten kwijt.

Is de waarheid trouwens nog wat er volgens feiten gebeurd is of ondertussen gewoon wat de meeste mensen geloven? Daar zijn we aanbeland in de US.

En wij zijn inderdaad mogelijks te braaf in Europa om dit hier niet ook te laten gebeuren.

Terug
Bovenaan