Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

En het antwoord van Rubio.

rieeXux.png

Grenst Polen al niet aan Rusland, via Kaliningrad en Wit Rusland?

En hoezo moeten ze dank u zeggen, ze betalen er verdorie 50 miljoen $ per jaar voor. Dank u dat ik u mag betalen?

Die 1v1 tussen Musk en Poetin wil ik wel zien. Ik zet mijn geld wel in op Poetin, eerlijk gezegd.
Ik ook en zeker als het ergens doorgaat op een verdieping met veel ramen.

Ondertussen dit plusartikel.

...
Olietransport als dit is de slagader van de Russische oorlogseconomie. Bijna een derde van de inkomsten van het Kremlin is afkomstig uit olie en gas. Volgens de onafhankelijke instantie Oxford Institute for Energy Studies haalde Rusland vorig jaar 11,1 biljoen roebel – omgerekend zo’n 115 miljard euro – uit de export van energie. Elke cent daarvan komt van pas voor de geldverslindende oorlogsmachine. Schepen zoals de Vela Rain zijn daarbij vitale schakels.
...

...
Door die wirwar aan regels kan de Russische olie blijven rondgaan. “Er moet veel meer worden gedaan om de inkomsten van het Kremlin uit olie-export terug te dringen”, vindt Oleg Savitski van de Oekraïense actiegroep Razom We Stand. “Het is onaanvaardbaar dat jaren na de start van de oorlog Europese bedrijven nog steeds helpen bij de energie-export die is gelinkt aan het Kremlin. Daar moet een einde aan komen.
...

Zo komen we er ook niet natuurlijk.

Ik zag in een reportage dat de Russische banken het wel niet lang meer zouden uithouden voor ze omkukelen.

Ik zag in een reportage dat de Russische banken het wel niet lang meer zouden uithouden voor ze omkukelen.
Goh, dat lees ik al twee jaar eigenlijk, net als de economie die daar elk moment zou kunnen instorten. Dus zo'n berichten neem ik tegenwoordig wel met een korrel zout.

Who does what now? Ik stel zeker niet voor dat toegeven aan de grillen van Poetin de weg vooruit is. Mijn punt is dat er wel eens meer nagedacht mag worden over de gevolgen van bepaalde beslissingen, zeker als je weet tegen wie je aan het spelen bent. Poetin zal elk excuus gebruiken om zijn acties te verantwoorden. Wat natuurlijk niet betekend dat we niets moeten doen.

Kijk de realiteit is :

1) je geeft toe aan zijn grillen
2) je geeft niet toe aan zijn grillen en het gaat pijn doen.

En je leeft met de gevolgen van die keuzes. Ik kies voor 2, aangezien 1 voor mij geen oplossing is.
Hopende dat door 2 te doen dat het nu pijn gaat doen, maar dat het later hopelijk minder pijn gaat doen.
Uiteindelijk is 1 exact wat er in de tijd van Hitler gebeurd is. Ze kwamen voor x, maar onverschillig. Ze kwamen voor Y maar onverschillig. Ze kwamen voor Z, onverschillig. Nu kwamen ze voor mij... er was niemand anders meer.

De realiteit is dat IEMAND vroeger neen heeft gezegd tegen iemand zijn grillen zodanig dat wij het beter hadden. Had iedereen gewoon geknikt dan had je nu ofwel Duits gesproken of mogelijks blij mogen zijn dat je slavenarbeid mocht verrichten. En het is nu ook niet alsof toegeven aan iemand zijn grillen pijnloos is... nu of in de toekomst.

Iemand waar we niet 100% zeker zijn of ze corrupt is, wat in haar geval wel zo is...

Het is niet omdat ze 1 ding heeft mis gedaan dat ze daarom in alles corrupt of verkeerd is. Al moet ze nog altijd schuldig bevonden worden. Ze is nog altijd onschuldig.
Ik weet niet wat er gebeurd is en jij hebt er geen informatie over. Het enige dat we weten is dat er potentieel wat communicatie op en af is geweest.

Noch dat die genomen beslissing daarom slecht is.

Want we hebben nog niet genoeg schulden? Ik heb het al helemaal gehad met de inflatie..

Inflatie is altijd al onderdeel geweest van onze economie. Het wordt zelfs als normaal geacht. Met inflatie kan je ook een stuk van de schulden doen wegsmelten.
Die schulden zijn perfect oplosbaar, maar je moet bereid zijn om zaken aan te pakken.
Update vooreerst die KI al eens voor iedereen. Gemiddeld gebouw -> 1000 - 1500KI en dat is dan al een snelle 1000€ die je als overheid per eigendom (+/- 5miljoen) gebouwen in België.
Daar is uw 4 miljard voor Defensie.
Er zijn gerust nog andere middelen die je kan doen die geld opleveren zonder dat je daarom activa moet verkopen.

US President Donald Trump's team has ordered the termination of vital support for F-16 fighter jet jamming equipment that Ukraine has.
/https://news.online.ua/en/the-us-is-ending-support-for-ukrainian-f-16s-but-there-is-a-way-out-891472/
Gelieve zo snel mogelijk de F35 bestelling te annuleren in Europa alsook in België. En zet in op Europees materiaal.

Die 1v1 tussen Musk en Poetin wil ik wel zien. Ik zet mijn geld wel in op Poetin, eerlijk gezegd.
Komaan, geloof toch niet wat die idioot zegt.
Hij ging een weddenschap aan in 2020 dat de US geen 35.000 gevallen van Covid ging hebben. Toen er 35.000 doden waren, wist hij van niets meer.
Hij ging een MMA gevecht doen met Zuckerberg. Zijn moeder moest zeggen dat hij dat niet mocht.
Hij ging recent op Jon Steward komen, als het live werd uitgezonden. OK, zegt John, goed voor mij. Musk zegt af.

Musk is een bully die denkt dat hij stoer is, maar het helemaal niet is.

https://www.telegraph.co.uk/world-n...ch-allow-trump-to-disable-european-air-force/

Als ze in Europa nu nog F35s kopen zijn ze gewoon achterlijk.. ASAP zelf ne nieuwe fighter ontwikkelen is wat we moeten doen Ne Eurofighter 2025, tegen dat hem af is zal het wel al 2030 zijn maar alle..
Kunnen we daar geen whizz-kids op zetten om die killswitch te omzeilen? En de F-35 reverse engineeren om hulpstukken zelf te maken zodat we niet afhankelijk zijn van Lockheed Martin? Uiteraard is dat illegaal ...

De Fransen zullen het ons er wel inwrijven door jarenlang Amerikaanse tech te kopen in plaats van all in te gaan op een eigen defensieindustrie. Vive De Gaulle!

Mocht het zo makkelijk zijn zou ik denken dat een F35 of eender welk software gerelateerd wapentuig redelijk nutteloos is - terug naar vroeger: met zwaard en schild - jailbreak dat maar even.

Maakt niets uit in the bigger picture, maar toont nog maar eens aan wat een kwal JD is...

Het lijkt nu wel snel te gaan in Koersk. Een echte pasmunt bij onderhandelingen was het nooit geweest. Benieuwd wat de gesprekken in Saudi-Arabië deze week gaan opleveren, want afhankelijk daarvan kan Trump de hulp weer verderzetten.

Terug
Bovenaan