Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Full speed ahead midscheeps geraakt.
Tanker heeft kerosine voor US army aan boord.
Ben ik nu de eerste die hier neerschrijft wat heel de wereld denkt?
Russische sabotage? Of is dit deze keer te ver gezocht?
Feit is wel dat dit soort ongelukken eigenlijk niet zou mogen door alle technologische hulpsystemen die schepen ter beschikking hebben.

Je bent niet de eerste, de mogelijkheid wordt onderzocht - maar wordt klein geacht, schip had een vaste route/routine waardoor aandacht wellicht niet optimaal was. Maar nog even wacht - wie weet straks persconferentie Trump met de mededeling dat het de schuld van de Democraten is dat Zelensky zijn boot heeft gekelderd met hulp van Europa en de Canadezen onder leiding van de Chinezen.

Het lijkt nu wel snel te gaan in Koersk. Een echte pasmunt bij onderhandelingen was het nooit geweest. Benieuwd wat de gesprekken in Saudi-Arabië deze week gaan opleveren, want afhankelijk daarvan kan Trump de hulp weer verderzetten.
Trump stopt met delen van inlichtingen aan Oekraïne.
Rusland doet plots een rush op Koersk, Oekraïne krijgt het moeilijk om het gebied als pasmunt te gebruiken.
Die pasmunt zou goed van pas komen de komende dagen bij de onderhandelingen.
Je zou bijna beginnen denken dat Rusland inlichtingen krijgt van de USSA.

Je bent niet de eerste, de mogelijkheid wordt onderzocht - maar wordt klein geacht, schip had een vaste route/routine waardoor aandacht wellicht niet optimaal was. Maar nog even wacht - wie weet straks persconferentie Trump met de mededeling dat het de schuld van de Democraten is dat Zelensky zijn boot heeft gekelderd met hulp van Europa en de Canadezen onder leiding van de Chinezen.
De cyberaanval op X zou alvast de schuld zijn van Oekraïne volgens darth Musk.

Nu soit wss russen we zullen wel zien zeker

Heel veel Russische cyberaanvallen maken gebruik van infrastructuur vanuit Oekraine, dat was zelfs voor de oorlog zo.
Uiteraard dat Musk dit gebruikt om olie op het vuur te gooien, triestig figuur.

Mensen uit de cybersecurity wereld hebben dit trouwens al gedebunked, staat er al een community note bij Musk z'n post of niet 😏 ?

Heel veel Russische cyberaanvallen maken gebruik van infrastructuur vanuit Oekraine, dat was zelfs voor de oorlog zo.
Uiteraard dat Musk dit gebruikt om olie op het vuur te gooien, triestig figuur.

Mensen uit de cybersecurity wereld hebben dit trouwens al gedebunked, staat er al een community note bij Musk z'n post of niet 😏 ?

Toch eigenlijk een zotte evolutie he, dat hypothetisch uw wifi-connected frigo stiekem overgenomen is door de russen en bezig is met websites aan te vallen achter uw rug.

Zullen daar niet mee akkoord gaan, zeker nu niet. Staan op het punt Koersk te heroveren, ale Sudzha. Rusland zal wel nog wat bijkomende eisen doen.
Vermoedelijk niet - zet wel de deur open om te stellen dat Rusland geen vrede wil, een botte nee is mss niet zo evident.

Mss kan men Trump zo zot krijgen dat hij wat hoger schakelt met sancties of lange afstandswapens … maar ik weet echt niet of je Trump op stang kan jagen en tot impulsieve beslissingen kan pushen :thinking:

“We’re going to tell them this is what’s on the table. Ukraine is ready to stop shooting and start talking. And now it’ll be up to them to say yes or no,” Rubio told reporters after the meeting. “If they say no, then we’ll unfortunately know what the impediment is to peace here.”

Hahaha, sta mij toe daar eens een keer goed mee te lachen. Dat weet ieder weldenkend mens toch al 3 jaar zeker :rofl:

Rusland heeft al verscheidene malen laten weten niet geinteresseerd te zijn in een staakt-het-vuren, enkel in een permanente vrede. Afin, tot ze dat verdrag weer schenden natuurlijk.

Hahaha, sta mij toe daar eens een keer goed mee te lachen. Dat weet ieder weldenkend mens toch al 3 jaar zeker :rofl:

Rusland heeft al verscheidene malen laten weten niet geinteresseerd te zijn in een staakt-het-vuren, enkel in een permanente vrede. Afin, tot ze dat verdrag weer schenden natuurlijk.
Dat weet inderdaad ieder weldenkend mens. Helaas behoort de Amerikaanse president niet tot die categorie.
Misschien dat er op deze manier dan toch het begin van een besef kan komen dat het eventueel misschien wel eens aan Poetin zou kunnen liggen dat er een oorlog gaande is in Oekraïne.

Het is ook echt om van te walgen als je die adviseurs van Trump hoort spreken in zo'n persconferenties. Die Mike Waltz kan geen 2 zinnen uitspreken zonder te vermelden dat dit allemaal te danken is aan 'the great leadership of president Trump'.

Blijkbaar zou Zelensky al weer welkom zijn in het Witte Huis. Ik zou in zijn plaats toch proberen om dat zo lang mogelijk uit te stellen en zoveel mogelijk verder te laten onderhandelen op een lager niveau. Zeker als Vance er weer naast zou zitten om de boel op te stoken. Je hebt geen flauw idee in welke shitstorm je deze keer terechtkomt in een gesprek met die 2.

Wel een straffe uitspraak en een U-turn van USA?

"Oekraïne is bereid om te stoppen met schieten en te starten met praten. Nu is het aan Rusland om 'ja' of 'nee' te zeggen. Als ze neen zeggen, dan weten we jammer genoeg waar de belemmering voor vrede zich situeert" - Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio

Wint Rusland niet het meest bij een staakt-het-vuren van een maand? Die hebben een oorlogseconomie, die gaan in die maand toch goed gebruik kunnen maken van extra verdedigen, resupplyen en wat ook nog?
Want anders kan ik die u turn van Amerika niet begrijpen. Die doen alles in voordeel van de Russen. Dus als ze dit willen zal dat ook een deal zijn met Rusland?
Maybe I'm too deep in this shit en zie ik het plaatje niet meer, maar ik ben bij alles wantrouwig geworden :unsure:

Wint Rusland niet het meest bij een staakt-het-vuren van een maand? Die hebben een oorlogseconomie, die gaan in die maand toch goed gebruik kunnen maken van extra verdedigen, resupplyen en wat ook nog?
Want anders kan ik die u turn van Amerika niet begrijpen. Die doen alles in voordeel van de Russen. Dus als ze dit willen zal dat ook een deal zijn met Rusland?
Maybe I'm too deep in this shit en zie ik het plaatje niet meer, maar ik ben bij alles wantrouwig geworden :unsure:
Correct. Al kan een staakt-het-vuren van 30 dagen ook voor Oekraïne uiteraard welgekomen zijn om bv hun energie-infrastructuur weer op orde te brengen. Maar het voordeel zal er vooral voor Rusland zijn, dat zeker.

Wel een straffe uitspraak en een U-turn van USA?

"Oekraïne is bereid om te stoppen met schieten en te starten met praten. Nu is het aan Rusland om 'ja' of 'nee' te zeggen. Als ze neen zeggen, dan weten we jammer genoeg waar de belemmering voor vrede zich situeert" - Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio
Of de u-turn voor de u-turn.

K denk dat Putin hier niet akkoord mee zal zijn. Hij wilt Oekraïne volledig. Nu zal Trump zijn mineralen willen beschermen. Echt benieuwd hoe het zal aflopen. Met Trump weet je nooit wat hij zal doen

Ik vind het wel zalig gespeeld van Zelensky!
Trump zat nog te roepen tegen hem: "You don't have the cards!".
Dan toont Zelensky met de grootste aanval van de oorlog dat hij toch heel wat kan doen zonder de USA.
De dag erop hervat de USA de support.
Waarom? Dan hebben ze nog enige controle over Oekraïne, zonder hun steun is Oekraïne nergens aan gebonden.
Sterk gedaan!

maar ik weet echt niet of je Trump op stang kan jagen en tot impulsieve beslissingen kan pushen :thinking:
Dit is sarcastisch?
Ik moet het vragen want het is 2025 en in deze tijden lopen realiteit en sarcasme dikwijls gewoon door elkaar.

Wint Rusland niet het meest bij een staakt-het-vuren van een maand?
Nee, ze zijn de overhand aan het nemen en Oekraïne heeft overal problemen.

Putin heeft geen enkel belang bij een snel staakt-het-vuren en ze hintten de laatste paar weken toevallig al meermaals 'dat het vredesproces wel wat tijd zal kosten om alles goed te regelen'.

Zeer benieuwd dus gezien deze plotse nieuwe positie van de US.
Maar voor hetzelfde geld komt morgen een aankondiging dat ze Rusland militair gaan steunen want Zelensky wil geen Tesla kopen, dit is immers het Trump II tijdperk :-D

Terug
Bovenaan