Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Wat lees ik van 4 VS soldaten killed en een tank nabij de wit russische grens?

Hoogstwaarschijnlijk een ongeluk op terugweg naar hun kazerne.
Lijkt erop dat ze een moeras zijn ingereden met hun M88-bergingsvoertuig en verdronken.

Het klopt volgens mij niet dat het een M88 was. De hercules heeft maar een crew van 3 en ik betwijfel dat die een zeteltje hebben voor eens een passagier mee te nemen.

Zou kunnen, blijkbaar heeft de A1 4 zitplaatsen en de A2 maar 3?
Belangrijkste is dat ze waarschijnlijk verongelukt zijn en niet vermoord.

Los van al het bovenstaande vind ik de M88 een prachtig voertuig. Mocht ik ooit gedraft worden en de keuze hebben dan zou ik geen 2 maal moeten nadenken en in de gevechtsgenie gaan. Prachtige voertuigen en niets kan qua esthetiek op tegen een kodiak met een mijnenploeg :love2:

AEV3_3.jpg

Afwachten zeker? Er zijn in Europa genoeg politici en zakenmensen die stilletjes dromen van de miljarden die in Rusland te verdienen zijn.
Voorlopig geven we niet toe.
China wil Taiwan
Rusland wil stuk Oekraine
VS wil Groenland
Is er geen gebied dat voor ons cool zou zijn om uit de brand te slepen? Want we zijn duidelijk ni meer mee met de laatste mode.

Of zou meester strateeg Trump aan Europa nu willen overtuigen met: "Als je akkoord gaat, annexeer ik als wederdienst Groenland niet"
Stel u voor :rofl:

China wil Taiwan
VS wil Groenland
Is er geen gebied dat voor ons cool zou zijn om uit de brand te slepen? Want we zijn duidelijk ni meer mee met de laatste mode.

Of zou meester strateeg Trump aan Europa nu willen overtuigen met: "Als je akkoord gaat, annexeer ik als wederdienst Groenland niet"
Frans-Vlaanderen, Nederland en Luxemburg. De Verenigde Nederlanden.

The thirteen colonies. De Amerikanen hebben daar niet voldoende dank u voor gezegt en we willen die dus terug. Uiteindelijk loopt het daar vol met Engelstaligen die onderdrukt worden door het Amerikaanse regime en die gebieden horen historisch toe aan het Britse rijk.

Misschien Turkije tot de EU toelaten en in sneltempo het Euro-Ottomaanse rijk stichten?
Landen genoeg die ons toebehoren!
🫣

Misschien is Canada wel geïnteresseerd om bij de EU te komen. I've heard many people saying this! We, the EU, need Canada for international safety and security. We need it. We have to have it!

The thirteen colonies. De Amerikanen hebben daar niet voldoende dank u voor gezegt en we willen die dus terug. Uiteindelijk loopt het daar vol met Engelstaligen die onderdrukt worden door het Amerikaanse regime en die gebieden horen historisch toe aan het Britse rijk.
Misschien ook een stuk aan de Nederlanders geven. Of euhm, gewoon terug aan de inheemse bevolking?

5288_20Homeland_20Security_20Black_20Square.jpg

China wil Taiwan
VS wil Groenland

De Congo terug van ons ? 🤔

Perfecte illustratie van gebrek aan ambitie - als je dan toch iets wil annexeren kan je toch niet anders van voor de VS, China of Rusland gaan. Of we gaan voor de zon - en voeren vervolgens invoerrechten in - make them pay for it.

Pak gewoon rusland he. Die zijn nu volledig gefocust op Oekraïne. Als we langs Finland binnenvallen zullen die lada's die ze nu gebruiken voor troepentransport vermoedelijk uit elkaar vallen tegen dat ze ergens ter hoogte van Litouwen geraken.

Militair staat Rusland nu toch zwak, laten we dat zo houden! Hopelijk worden de sancties behouden maar met zo'n pro-Rusland regering in de VS, zullen deze ook wel opgegeven worden.
Hopelijk blijft de EU wel standvastig!

Militair staat Rusland nu toch zwak, laten we dat zo houden! Hopelijk worden de sancties behouden maar met zo'n pro-Rusland regering in de VS, zullen deze ook wel opgegeven worden.
Hopelijk blijft de EU wel standvastig!
Ik denk dat de EU wel sancties zal aanhouden, maar dat de VS die gaat laten varen. De sancties werden al omzeild via China (en andere landen) maar als de VS ook nog eens gaat mee doen met dat omzeilen is dat wel een big win voor Poetin.

Terug
Bovenaan